Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Basics of the vision rehabilitation

General data

Course ID: WNP-PS-PRW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Basics of the vision rehabilitation
Name in Polish: Podstawy rehabilitacji wzroku
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Realizacja zajęć ma na celu wyposażenie Studenta w podstawową wiedzę z zakresu prawidłowości i zakłóceń funkcjonowania wzrokowego człowieka i wykorzystanie jej w kierunku diagnozowania, analizy i interpretacji oraz efektywnego projektowania działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych, terapeutycznych, stosownie do wymogów metodyki pracy z osobami słabowidzącymi, działań zapobiegających pogarszaniu się osłabionego widzenia, jak też działań niwelujących lub zmniejszających zaburzenia w funkcjonowaniu wzrokowym człowieka. Celem przedmiotu jest także stworzenie warunków do nabycia przez Studenta kompetencji w aspekcie profesjonalnego, zgodnego z zasadami etyki zawodowej, aktywnego uczestnictwa w grupach i instytucjach wspierających osoby słabowidzące.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

EK 1 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą anatomii i patologii układu wzrokowego, wybranych zespołów chorobowych, fizjologii procesu widzenia oraz zna jej etiologię i funkcjonalne następstwa dla rozwoju psychofizycznego, społecznego i poznawczego człowieka.

EK 2 Student definiuje podstawowe cele i główne założenia usprawniania wzroku osób słabowidzących, zna modele świadczeń, programy diagnostyczno-oceniające, programy terapii oraz pomoce rehabilitacyjne na rzecz osób z zakłóceniami widzenia.

EK 3 Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki wspierania edukacji specjalnej dzieci i młodzieży słabowidzącej w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej oraz wspierania rozwoju dorosłych osób słabowidzących w instytucjach edukacyjno-terapeutycznych.

UMIEJĘTNOŚCI

EK 4 Student posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie poziomu funkcjonowania wzrokowego osoby słabowidzącej, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków pod kątem terapii widzenia.

EK 5 Student samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością w zakresie programowania i realizowania działań na rzecz stymulacji i ćwiczenia wzroku osób słabowidzących, korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT).

EK 6 Student ocenia przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z diagnozą widzenia i rehabilitacją wzroku osób słabowidzących.

EK 7 Student kieruje procesami rehabilitacji i terapii usprawniania wzroku osób słabowidzących; dobiera i wykorzystuje dostępne materiały, środki i metody pracy tyflopedagogicznej w celu zaprojektowania i efektywnego realizowania zajęć rehabilitacji wzroku.

EK 8 Student samodzielnie projektuje działania wspierające rozwój widzenia, służące ochronie wzroku lub zmniejszające zaburzenia w funkcjonowaniu wzrokowym dziecka słabowidzącego w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

KOMPETENCJE

EK 9 Student rozumie potrzeby osób słabowidzących, wykazuje wrażliwość na specyfikę ich rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego.

EK 10 Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych na rzecz osób słabowidzących; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych profesjonalnych działań zawodowych w zakresie rehabilitacji wzroku.

ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]:

Udział w ćwiczeniach: 30 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Praca własna:

przygotowanie do zajęć: 10 godz.

czytanie wskazanej literatury: 5 godz.

napisanie referatu/eseju: 5 godz.

przygotowanie do zaliczenia: 5 godz.

suma godzin: 60 godzin [60/30(25)=2]

liczba ECTS: 2

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)