Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Educational work with youth subcultures

General data

Course ID: WNP-PS-SML
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Educational work with youth subcultures
Name in Polish: Subkultury młodzieżowe
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

PSI_TS3_W01, PSI_TS3_W04, PSI_TS3_W05, PSI_TS3_K05, PSI_TS3_K06, PSI_TS3_K07


Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z fenomenem kreacji subkultur młodzieżowych oraz przyczynami i skutkami uczestnictwa w różnych subkulturach. Studenci po realizacji przedmiotu potrafią analizować szanse i zagrożenia wynikające z uczestnictwa młodzieży w różnych subkulturach. Są krytyczni wobec nowych zjawisk społecznych i otwarci na dialog z młodzieżą subkulturową.

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć poruszana jest następująca tematyka: zagadnienia definicyjne subkultur, Teorie powstania subkultur, typologie subkultur, historia subkultur w Polsce, charakterystyka wybranych współczesnych grup subkulturowych (metalowcy, goci, hip-hopowcy, graficiarze, skejci, traceurzy, szalikowcy, skinheadzi, subkultury graczy sataniści, współczesne subkultury medialne i nisze kultruwe), skutki uczestnictwa w subkulturach, profilaktyka i praca z młodzieżą subkulturową.

Bibliography:

Smolík J., Youth Subcultures and Social Pedagogy, Kultura – Społeczenstwo – Edukacja nr 2(4) 2013, Poznań 2013, pp. 65–81.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student w zakresie:

Wiedzy:

W_01 - definiuje główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych oraz wyjaśnia znaczenie procesu socjalizacji w przynależności do subkultur młodzieżowych.

W_02 - wymienia przyczyny i skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe

Umiejętności:

U_01 - wykorzystuje wiedzę teoretyczną do proponowania działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową

Kompetencji:

K_01 - jest przekonany o potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym

Opis ECTS

-Udział w konwersatorium -15 godz.

-Przygotowanie do zajęć (opracowanie tekstów naukowych, przygotowanie wypowiedzi ustnej) - 45

-Przygotowanie do kolokwium - 30 godz.

SUMA: 15+45+30 = 90= 3 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Student realizuje założone efekty kształcenia na ocenę:

- dostateczną (3,0) w zakresie:

wiedzy: rozróżnia główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, wymienia przyczyny i skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe

umiejętności: wykorzystuje elementarną wiedzę teoretyczną do proponowania prostych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową;

kompetencji: rozumie potrzebę podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym

- dostateczną plus (3,5) w zakresie:

wiedzy: rozróżnia i definiuje główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, wymienia i opisuje przyczyny oraz skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe;

umiejętności: wykorzystuje wiedzę teoretyczną do proponowania prostych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową uwzględniając różnice między subkulturami;

kompetencji: jest przekonany o sensie i potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym.

- dobrą (4,0) w zakresie:

wiedzy: rozróżnia, definiuje i wyjaśnia główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, wyróżnia typologie subkultur, wymienia i opisuje i analizuje przyczyny oraz skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe oraz umie je klasyfikować.

umiejętności: wykorzystuje wiedzę teoretyczną do proponowania różnorodnych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową, uwzględniając różnice między subkulturami, ;

kompetencji: jest przekonany o sensie i potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym, jest otwarty na dialog z młodzieżą subkulturową

- dobrą plus (4,5) w zakresie:

wiedzy: rozróżnia, definiuje i wyjaśnia główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, opisuje typologie subkultur, wyjaśnia teorię powstania subkultur, wymienia, opisuje i analizuje przyczyny oraz skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe oraz umie je klasyfikować, uwzględnia przy tym rodzaj subkultury i rolę jaką pełnią jej członkowie .

umiejętności: wykorzystuje wiedzę teoretyczną do proponowania różnorodnych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową, uwzględniając różnice między subkulturami, potrafi zaplanować alternatywne do subkulturowych formy i sposoby zaspokajania potrzeb młodzieży;

kompetencji: jest przekonany o sensie i potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym, jest otwarty na dialog z młodzieżą subkulturową i jest gotowy do podejmowania wyzwań w pracy pedagogicznej.

- bardzo dobrą (5,0) w zakresie:

wiedzy: rozróżnia, definiuje i wyjaśnia główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, opisuje typologie subkultur, wyjaśnia teorię powstania subkultur, wymienia, opisuje i analizuje przyczyny oraz skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe oraz umie je klasyfikować, uwzględnia przy tym rodzaj subkultury i rolę jaką pełnią jej członkowie wykazuje przy tym wiedzę zarówno wiedze wyniesioną z wykładów, jak i pogłębioną przez literaturę przedmiotu.

umiejętności: wyróżnia się kreatywnością i refleksyjnością w wykorzystywaniu wiedzy teoretycznej do proponowania różnorodnych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową, uwzględniając różnice między subkulturami, potrafi zaplanować alternatywne do subkulturowych formy i sposoby zaspokajania potrzeb młodzieży;

kompetencji: odznacza się przekonaniem o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym, otwartością na dialog z młodzieżą subkulturową i gotowością do podejmowania wyzwań w pracy pedagogicznej

na ocenę końcową składają się:

aktywność podczas zajęć (w tym wystąpienie na temat danej subkultury) -30%

egzamin ustny - 70%

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)