Educational work with youth subcultures
General data
Course ID: | WNP-PS-SML |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Educational work with youth subcultures |
Name in Polish: | Subkultury młodzieżowe |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | PSI_TS3_W01, PSI_TS3_W04, PSI_TS3_W05, PSI_TS3_K05, PSI_TS3_K06, PSI_TS3_K07 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z fenomenem kreacji subkultur młodzieżowych oraz przyczynami i skutkami uczestnictwa w różnych subkulturach. Studenci po realizacji przedmiotu potrafią analizować szanse i zagrożenia wynikające z uczestnictwa młodzieży w różnych subkulturach. Są krytyczni wobec nowych zjawisk społecznych i otwarci na dialog z młodzieżą subkulturową. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć poruszana jest następująca tematyka: zagadnienia definicyjne subkultur, Teorie powstania subkultur, typologie subkultur, historia subkultur w Polsce, charakterystyka wybranych współczesnych grup subkulturowych (metalowcy, goci, hip-hopowcy, graficiarze, skejci, traceurzy, szalikowcy, skinheadzi, subkultury graczy sataniści, współczesne subkultury medialne i nisze kultruwe), skutki uczestnictwa w subkulturach, profilaktyka i praca z młodzieżą subkulturową. |
Bibliography: |
Smolík J., Youth Subcultures and Social Pedagogy, Kultura – Społeczenstwo – Edukacja nr 2(4) 2013, Poznań 2013, pp. 65–81. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student w zakresie: Wiedzy: W_01 - definiuje główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych oraz wyjaśnia znaczenie procesu socjalizacji w przynależności do subkultur młodzieżowych. W_02 - wymienia przyczyny i skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe Umiejętności: U_01 - wykorzystuje wiedzę teoretyczną do proponowania działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową Kompetencji: K_01 - jest przekonany o potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym Opis ECTS -Udział w konwersatorium -15 godz. -Przygotowanie do zajęć (opracowanie tekstów naukowych, przygotowanie wypowiedzi ustnej) - 45 -Przygotowanie do kolokwium - 30 godz. SUMA: 15+45+30 = 90= 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student realizuje założone efekty kształcenia na ocenę: - dostateczną (3,0) w zakresie: wiedzy: rozróżnia główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, wymienia przyczyny i skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe umiejętności: wykorzystuje elementarną wiedzę teoretyczną do proponowania prostych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową; kompetencji: rozumie potrzebę podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym - dostateczną plus (3,5) w zakresie: wiedzy: rozróżnia i definiuje główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, wymienia i opisuje przyczyny oraz skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe; umiejętności: wykorzystuje wiedzę teoretyczną do proponowania prostych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową uwzględniając różnice między subkulturami; kompetencji: jest przekonany o sensie i potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym. - dobrą (4,0) w zakresie: wiedzy: rozróżnia, definiuje i wyjaśnia główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, wyróżnia typologie subkultur, wymienia i opisuje i analizuje przyczyny oraz skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe oraz umie je klasyfikować. umiejętności: wykorzystuje wiedzę teoretyczną do proponowania różnorodnych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową, uwzględniając różnice między subkulturami, ; kompetencji: jest przekonany o sensie i potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym, jest otwarty na dialog z młodzieżą subkulturową - dobrą plus (4,5) w zakresie: wiedzy: rozróżnia, definiuje i wyjaśnia główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, opisuje typologie subkultur, wyjaśnia teorię powstania subkultur, wymienia, opisuje i analizuje przyczyny oraz skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe oraz umie je klasyfikować, uwzględnia przy tym rodzaj subkultury i rolę jaką pełnią jej członkowie . umiejętności: wykorzystuje wiedzę teoretyczną do proponowania różnorodnych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową, uwzględniając różnice między subkulturami, potrafi zaplanować alternatywne do subkulturowych formy i sposoby zaspokajania potrzeb młodzieży; kompetencji: jest przekonany o sensie i potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym, jest otwarty na dialog z młodzieżą subkulturową i jest gotowy do podejmowania wyzwań w pracy pedagogicznej. - bardzo dobrą (5,0) w zakresie: wiedzy: rozróżnia, definiuje i wyjaśnia główne terminy dotyczące subkultur młodzieżowych, opisuje typologie subkultur, wyjaśnia teorię powstania subkultur, wymienia, opisuje i analizuje przyczyny oraz skutki wchodzenia młodzieży w grupy subkulturowe oraz umie je klasyfikować, uwzględnia przy tym rodzaj subkultury i rolę jaką pełnią jej członkowie wykazuje przy tym wiedzę zarówno wiedze wyniesioną z wykładów, jak i pogłębioną przez literaturę przedmiotu. umiejętności: wyróżnia się kreatywnością i refleksyjnością w wykorzystywaniu wiedzy teoretycznej do proponowania różnorodnych działań wychowawczych i profilaktycznych w pracy z młodzieżą subkulturową, uwzględniając różnice między subkulturami, potrafi zaplanować alternatywne do subkulturowych formy i sposoby zaspokajania potrzeb młodzieży; kompetencji: odznacza się przekonaniem o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań wychowawczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych w środowisku subkulturowym, otwartością na dialog z młodzieżą subkulturową i gotowością do podejmowania wyzwań w pracy pedagogicznej na ocenę końcową składają się: aktywność podczas zajęć (w tym wystąpienie na temat danej subkultury) -30% egzamin ustny - 70% |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.