Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

The pedagogical workshop – Social competencies useful in "flexible work" – the analysis of available empirical data

General data

Course ID: WNP-PS-WPAK3
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: The pedagogical workshop – Social competencies useful in "flexible work" – the analysis of available empirical data
Name in Polish: Warsztat pedagogiczny - Kompetencje społeczne przydatne w "elastycznej pracy" - analiza dostępnych danych empirycznych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

Special pedagogy:

PSI_W01, PSI_W02, PSI_W03, PSI_W04, PSI_W07, PSI_W09, PSI_W12, PSI_W13, PSI_W14, PSI_W17, PSI_W19, PSI_U01, PSI_U02, PSI_U03, PSI_U04, PSI_U05, PSI_U07, PSI_U08, PSI_U09, PSI_U10, PSI_U12, PSI_U13, PSI_U16, PSI_K01, PSI_K02, PSI_K03, PSI_K04, PSI_K05, PSI_K06, PSI_K08, PSI_K09


Pedagogy:

NP1_W02, NP1_W13, NP1_U21, NP1_U25, NP1_U05, NP1_K01, P_KP1_03, NP1_K05

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest wyposażenie Osób uczestniczących w warsztacie w podstawową wiedzę dotyczącą zmian zachodzących w modelu zatrudnienia (głównych przyczyny, przebiegu i skali tych zmian) – istotnych z punktu widzenia zarówno współczesnego pracownika, jak i pracodawcy, a także w umiejętności m.in. dostrzegania i analizowania zjawisk (ich konsekwencji np. w obszarze edukacji) towarzyszących elastyczności zatrudnienia i elastycznej organizacji pracy oraz rozwinięcie gotowości do uzupełniania i doskonalenia kompetencji społecznych, przydatnych również w „elastycznej” pracy.

Full description: (in Polish)

1. Design Thinking - istota, etapy procesu, wybrane techniki i narzędzia, przykłady zastosowania w pracy pedagoga, nauczyciela - 4 godz.;

2. Elastyczne, innowacyjne formy organizacji pracy w praktyce współczesnych przedsiębiorstw oraz przestrzeni coworkingowych - 4 godz.;

3. Właściwości elastycznego modelu zatrudnienia - istotne z punktu widzenia pracowników, w tym przyszłych pedagogów, nauczycieli - 6 godz.;

4. Kompetencje społeczne – elementy składowe, uwarunkowania i możliwości rozwoju na różnych etapach edukacji i aktywności zawodowej - 6 godz.;

5. Analiza wybranych kompetencji społecznych w kontekście m.in. wyzwań elastycznego modelu zatrudnienia. Prezentacja oraz ocena projektów studenckich - 10 godz.

Bibliography: (in Polish)

1. Bańka A., (red.), Psychologia jakości życia, Poznań 2005.

2. Beck U., Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej nowoczesności, Warszawa 2002.

3. Castells M., Władza komunikacji, Warszawa 2013.

4. Deloitte, First Steps into the Labour Market. International Survey of Students and Graduates, Central Europe 2018.

5. Eurofound, Overview of New Forms of Employment – 2018 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2018.

6. Goleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań 1999.

7. Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.

8. Marody M., Giza – Poleszczuk A., Przemiany więzi społecznych, Warszawa 2004.

9. Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Warszawa 2016.

10. Sztompka P., Socjologia zmian społecznych, Kraków 2005.

11. Wojnarowska A., Pomiar kompetencji społecznych – przegląd zagadnień, [w:] Diagnostyka resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia, A. Wojnarowska (red.), Lublin 2011.

12. Wybrane wyniki badań w ramach projektu PARP i UJ „Bilans Kapitału Ludzkiego” (BKL): https://www.parp.gov.pl/component/site/site/bilans-kapitalu-ludzkiego.

Ponadto, dodatkowe materiały dla Osób uczestniczących w warsztacie umieszczane w aplikacji MS Teams oraz na Platformie Moodle.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA:

EU_01 Absolwent zna i rozumie miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi;

EU_02 Absolwent zna i rozumie terminologię oraz teorie (związane z tematyką zajęć) używane w pedagogice, pedagogice pracy i w pedagogice specjalnej;

UMIEJĘTNOŚCI:

EU_01 Absolwent potrafi porozumiewać się wykorzystując różne źródła informacji (w tym w języku obcym) oraz kanały i techniki komunikacyjne, prezentując swój pogląd podczas dyskusji w zespole i debaty online;

EU_02 Absolwent potrafi pracować z osobami mającymi różne oczekiwania i potrzeby edukacyjne, w tym dotyczące procesu kształcenia lub doskonalenia zawodowego oraz wsparcia w wymienionych obszarach;

EU_03 Absolwent potrafi posługiwać się narzędziami pedagogicznymi w celu analizowania, interpretowania podjętych problemów edukacyjnych oraz społeczno-zawodowych i projektowania sposobów ich rozwiązania;

KOMPETENCJE:

EU_01 Absolwent jest gotowy do rozwoju osobistego, a także prowadzenia działań doradczych, rozpoznając własne potrzeby edukacyjne i potrzeby innych osób;

EU_02 Absolwent jest gotowy do podejmowania wyzwań (pro)zawodowych, w tym działań pedagogicznych;

EU_03 Absolwent jest gotowy do prowadzenia działalności zgodnie z dyrektywami metodycznymi w pracy dydaktycznej, współpracy w tym zakresie z nauczycielami, ekspertami, instytucjami realizującymi działania pedagogiczne.

Planowany godzinowy nakład pracy (rozliczenie punktów ECTS): 4 punkty ECTS razy 25 godzin pracy = 100h

- godziny kontaktowe - warsztaty - 30h

- przygotowanie się do zajęć, lektury - 35h

- przygotowanie projektu - 30h

- udział w konsultacjach (MS Teams) - 5h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów:

- Indywidualna praca zaliczeniowa - studium przypadku pracownika korzystającego z elastycznej formy organizacji pracy (miejsca, czasu, zadań) (NP1_W15, NP1_W33, NP1_U11, NP1_K03; PSI_W03; PSI_W13);

- Projekt studencki zespołowy - zaplanowanie, przeprowadzenie i ocena warsztatu wpisującego się w problematykę zajęć, z wykorzystaniem - do prezentacji wybranego zagadnienia - wyników analiz zawartych m.in. w dostępnych raportach z badań (krajowych i zagranicznych) (NP1_W15, NP1_U08, NP1_U11, NP1_K09; PSI_W13; PSI_U02; PSI_U08);

- Aktywny udział w zajęciach*, pracach zespołu, debacie online

(NP1_W33, NP1_U08, NP1_U11, NP1_K08; PSI_W03; PSI_K01; PSI_K02);

* możliwa jest 1 nieusprawiedliwiona nieobecność.

Na ocenę dostateczną (3,0) - Student/Studentka posiada podstawową wiedzę dotyczącą współczesnego rynku pracy, w tym zmian zachodzących w modelu zatrudnienia; potrafi wyszukać, zarejestrować i poddać analizie (pracując indywidualnie oraz w zespole) potrzeby i konsekwencje (także edukacyjne) towarzyszące elastyczności zatrudnienia; zaprojektować działania sprzyjające rozwojowi kompetencji społecznych, przydatnych też w „elastycznej pracy”.

Wzmocnienie oceny dostatecznej (3,5; 4,0; 4,5; 5,0) dzięki: a. zaprezentowaniu i poddaniu analizie efektów indywidualnej pracy zaliczeniowej; b. przygotowaniu dodatkowych materiałów źródłowych na temat omawianych zagadnień, wykorzystanych m.in. podczas debaty (dane z badań, opinie ekspertów, dobre praktyki); c. dzięki wyjątkowo aktywnemu udziałowi w projekcie (np. pełnienie funkcji lidera, opracowanie materiałów szczególnie wzbogacających prezentację zespołu projektowego). Wymienione elementy (a, b, c) będą poddane autoocenie oraz zostaną ocenione przez pozostałych Uczestników zespołu/warsztatu.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)