Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodologia badań pedagogicznych

General data

Course ID: WNP-PSZ-MBP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodologia badań pedagogicznych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu metodologia badań pedagogicznych jest wprowadzenie studenta w podstawy wiedzy z zakresu metodologii badań w obszarze zagadnień dotyczących procesu kształcenia i wychowania, oraz ich różnych uwarunkowań.

Full description: (in Polish)

Student poznaje literaturę z obszaru metodologii badań pedagogicznych i zagadnienia terminologiczne.

Uczy się definiowania podstawowych pojęć pedagogicznych, formułowania celu i określania przedmiotu badań.

Dokonuje operacjonalizacji zmiennych i wskaźników.

Tworzy własny projekt badawczy z obszaru nauk pedagogicznych.

Uczy się stawiać problemy badawcze i hipotezy.

Poznaje klasyfikacje metod badań pedagogicznych.

uczy się właściwego doboru metod i poznaje etyczne granice badań naukowych.

Konstruuje własne narzędzia badawcze i weryfikuje w badaniach pilotażowych.

Bibliography: (in Polish)

T. Bauman, T. Pilch: Zasady badań pedagogicznych

K. Rubacha; Metodologia badań nad edukacją

M. Łobocki: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

W. Zaczyński: Praca badawcza nauczyciela

W. Okoń: Nowy słownik pedagogiczny

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student zna podstawowe zagadnienia i literaturę z obszaru metodologii badań pedagogicznych

zna podstawowe pojęcia nauk pedagogicznych i potrafi właściwie definiować zmienne zależne i niezależne

Rozumie ich wzajemne powiązania

Potrafi formułować cel badań, stawiać problemy badawcze i hipotezy

Zna klasyfikacje metod badań pedagogicznych i potrafi dokonać właściwego doboru

Umie konstruować narzędzia własnych badań pedagogicznych

Posiada kompetencje związane z wyznaczaniem granic etyczno-społecznych we własnych badaniach pedagogicznych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocenie podlega własny projekt badań pedagogicznych na zaliczenie przedmiotu.

Kryteria oceniania:

projekt nie spełniający wymogów metodologicznych - 2

projekt minimum, spełniający te wymogi - 3

projekt standardowy, poprawny metodologicznie - 4

projekt twórczy, spełniający wszystkie wymogi - 5

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)