(in Polish) Pedagogika resocjalizacyjna
General data
Course ID: | WNP-PSZ-PEDRES |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika resocjalizacyjna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot ma na celu wprowadzenie studentów w teoretyczną i praktyczną problematykę procesu resocjalizacji osób wykazujących syndrom nieprzystosowania społecznego. W ramach ćwiczeń i wykładów poznają: podstawowe pojęcia z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i historię praktyki resocjalizacyjnej. Dowiedzą się: jak właściwie organizować postępowanie metodyczne, aby pomóc jednostce prawidłowo funkcjonować w społeczeństwie. Zapoznają się również z formami oddziaływań w środowisku otwartym oraz w środowisku zamkniętym. Będą mieli możliwość krytycznej oceny prezentowanych treści, co pozwoli im ukształtować ich spojrzenie zarówno na pracę pedagoga resocjalizującego, jak również na cały proces resocjalizacji. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W- EK1- student posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę odnośnie subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki resocjalizacyjnej obejmującą terminologię, teorię oraz metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych. EK2- potrafi wymienić różne objawowe formy niedostosowania społecznego oraz scharakteryzować mechanizmy i wskazać na rolę poszczególnych środowisk w tym procesie. U- EK1-dobiera i analizuje główne metody oraz techniki oddziaływań resocjalizacyjnych oraz potrafi organizować zajęcia profilaktyczne w środowisku szkolnym EK2-potrafi określić rolę konkretnych instytucji i osób biorących udział w procesie resocjalizacji a także posiada umiejętności współpracy ze środowiskiem rodzinnym dzieci, młodzieży, dorosłych i różnych specjalistów. K-EK1- student jest otwarty na nowatorskie rozwiązania pracy resocjalizacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej przy jednoczesnym akceptowaniu człowieka oraz podejmowaniu działań ukierunkowanych na zmianę jego negatywnych postaw na postawy prospołeczne. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.