(in Polish) Psychologia rozwojowa i osobowości
General data
Course ID: | WNP-PSZ-PROIO-0 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia rozwojowa i osobowości |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowym pojęciami i teoriami psychologii rozwojowej. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z ogólnymi założeniami psychologii rozwojowej jak również przedstawienie studentom różnych teorii rozwojowych. Na zajęciach omawiane będą teorie dotyczące rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego, moralnego oraz rozwoju osobowości. Student zapozna się z wybranymi koncepcjami rozwoju człowieka (koncepcja psychodynamiczna, behawioralna, humanistyczna, poznawcza) |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa Barbara Harwas- Napierała, Janusz Trempała, Psychologia rozwoju człowieka T. 1 i 3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Anna Matczak, Zarys psychologii rozwoju, Wydawnictwo Edukacyjne Żak, Warszawa 2003 Literatura uzupełniająca M. Przetacznik-Gierowska, Psychologia rozwoju człowieka tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK_W01, W03 - Student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii rozwojowej i osobowości EK_W04, W05 - Student za wybrane koncepcje psychologiczne charakteryzujące określone sfery rozwoju człowieka (poznawczą, emocjonalną, społeczną, moralną, osobowość); EK_U10, U03 - Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii rozwojowej w celu analizowania i interpretowania ludzkich zachowań oraz projektowania właściwych działań pedagogicznych EK_K08, K01 - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i podnoszenia kwalifikacji EK_K09, K05- Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy projektując działania pedagogiczne zgodne z podstawami psychologii rozwojowej Opis ECTS: Udział w wykładzie: 15 godz. opracowanie pytania badawczego podczas wykładu: 5 godz. Czas na przygotowanie się do zajęć: 10 godz. Czas na zapoznanie się z literaturą: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu 15 godz. 60/15 godzin= 4 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) egzamin pisemny na zakończenie semestru zimowego (egzamin pisemny, test, jednokrotnego wyboru, 27 pytań) Punktacja: 0-13 pkt - ocenia niedostateczna 14-16 pkt - ocena dostateczna 17-18 pkt - ocena dostateczna + 19-21 pkt - ocena dobra 22-24 pkt - ocena dobra + 25-27 pkt - ocena bardzo dobra |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.