Special Education
General data
Course ID: | WNP-PSZ-PSPCW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Special Education |
Name in Polish: | Pedagogika specjalna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze specyfiką funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zapoznanie z metodyką wykonywania zadań: normami, procedurami i dobrymi praktykami stosowanymi w przedszkolu i szkole, ze szczególnym uwzględnieniem założeń inkluzyjnych; kształtowanie umiejętności diagnostycznych, pozwalających na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK1 W - Student posiada podstawową wiedzę o charakterze, miejscu i znaczeniu pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz o jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej. EK2 W - Student definiuje podstawowe koncepcje rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów. EK3 U - Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk w zakresie rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii, wsparcia i resocjalizacji, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań. EK4 U - Student posługuje się podstawową teoretyczną wiedzą w celu analizowania, interpretacji i projektowania strategii działań w obszarze pedagogiki specjalnej; potrafi tworzyć sposoby efektywnego rozwiązywania problemów, prognozować skutki planowanych działań. EK5 K - Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach podejmujących działania w obszarze pedagogiki specjalnej; jest zdolny do konstruktywnego komunikowania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]: Udział w ćwiczeniach - 15 godz. Konsultacje - 15 godz. Przygotowanie projektu - 25 godz. Czytanie literatury - 35 godz. Suma godzin - 90[90/25(30) = 3] Liczba ECTS: 3 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.