Forms of alternative care
General data
Course ID: | WP-AD-MON-FPZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Forms of alternative care |
Name in Polish: | Formy pieczy zastępczej |
Organizational unit: | Faculty of Law and Administration |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | Replacing custody – concept, progress, principles, sources and evolution of law; forms of replacing custody (types of replacing family, procedure of appointing replacing family, requirement of replacing parents, institutions of custody and upbringing). Procedures of placing children in replacing custody institutions. International standards. lectures |
Short description: |
Student should master law knowledge of replacing custody and resort this skill in specific case Student should master general knowledge of family law, particularly parental authority and Convention on the rights of the child. |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne obejmują: 1. Pojęcie i rozwój omawianej instytucji 2. Podstawy prawne - Kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej 3. Zasady pieczy zastępczej w prawie polskim 4. Rodzinne i instytucjonalne formy pieczy zastępczej 5. Warunki umożliwiające zastosowanie omawianej instytucji, 6. Procedura stosowana przy orzekaniu pieczy zastępczej, 7. Standard międzynarodowy |
Bibliography: |
M. Andrzejewski, Piecza zastępcza. w: System Prawa Prywatnego, t. XII, Prawo rodzinne i opiekuńcze pod red. T. Smyczyńskiego, Warszawa 2003; T. Smyczyński (red.), Konwencja o prawach dziecka. Analiza i wykładnia, Poznań 1999, szczególnie s. 135-199. M. Safjan (red.), Standardy prawne Rady Europy, t. I Prawo rodzinne, Instytut Wymiaru Sprawiedliwości, Warszawa 1994 r. J. Hrynkiewicz, Odrzuceni. Analiza procesu umieszczania dzieci w placówkach opieki, Warszawa 2006; A. Kwak (red.), Z opieki zastępczej w dorosłe życie. Założenia a rzeczywistość, Warszawa 2006. M. Zahorska, M. Żytko, Małe dziecko w systemie opieki społecznej i edukacji, Warszawa 2004; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: - knows and understands the institution of substitute custody in Poland against international solutions - can use the knowledge in professional practice - is aware of the need for further improving the knowledge and ethical and professional standards Hours of classes - 30 Student's own work - 90 Total hours - 120 Total ECTS points - 4 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metodami weryfikacji efektów kształcenia są aktywność na zajęciach, zaliczenie w formie ustnej (synchroniczne MS Teams). ocena dst - pozytywna odpowiedź na 3 (z 5 pytań zaliczeniowych) oraz udział w zajęciach (weryfikowane przez MS Teams Insight) Aby uzyskać dst + należy zaliczyć egzamin i być aktywnym na zajęciach. ocena db - pozytywna odpowiedź na 4 (z 5 pytań zaliczeniowych) oraz udział w zajęciach (weryfikowane przez MS Teams Insight). ocena bdb - pozytywna odpowiedź na 5 (z 5 pytań zaliczeniowych) oraz udział w zajęciach (weryfikowane przez MS Teams Insight). Dodatkowo należy wykazać się aktywnością na zajęciach (odpowiedzi ustne na pytania, referat, prezentacja, itp.) |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.