Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Bachelor seminar

General data

Course ID: WP-AD-SEM-KM-L
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Bachelor seminar
Name in Polish: Seminarium dyplomowe ( licencjackie )
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups:
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZTkwNjM5MTQtNWE5Yi00NWU4LTgzZDUtMGUyOGNhZWNiNDU3%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%223a501ad1-628a-4089-9ae5-27554d77b258%22%7d
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Seminarium ma na celu przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowej

Full description: (in Polish)

1. Zagadnienia metodologiczne związane z pisaniem pracy dyplomowej

2. Dobór tematu ze względu na osobiste predyspozycje studenta

3. Korzystanie z materiałów źródłowych

4. Korzystanie z dostępnych baz elektronicznych i rejestrów

5. Korzystanie z systemu pomocy prawnej lex i legalis

6. Poszukiwanie materiałów na stronach Sejmu i Senatu

7. Omawianie tematów prac dyplomowych

8. Warsztat naukowy pracy dyplomowej - uwagi praktyczne

9. Omawianie węzłowych problemów pracy

10. Analiza i dyskusja nad wybranymi fragmentami pracy dyplomowej.

Bibliography: (in Polish)

Podstawowa: Literatura służąca ćwiczeniu warsztatu naukowego uczestników adekwatna do ich zainteresowań

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty kształcenia:

Student:

AD1_U01: potrafi interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

AD1_U02: potrafi zastosować wiedzę teoretyczną w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

AD1_U03: potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; potrafi formułować proste hipotezy badawcze i je weryfikować

AD1_U04: potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego

AD1_U05: potrafi biegle zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie

AD1_U06: potrafi zrozumieć i dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

AD1_U07: potrafi sporządzić projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

AD1_U08: potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie przygotować dokumenty i prace pisemne w języku polskim dotyczące prawa administracyjnego

AD1_U09: potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego

AD1_K01: jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się

AD1_K02: jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego

AD1_K03: jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań

AD1_K04: jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych

AD1_K06: jest gotów do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

Opis ECTS:

Semestr zimowy

Udział w seminarium: 30 h

Lektura zadanej literatury: 55 h

Prace przy poszukiwaniu źródeł :55h

Przygotowania do zaliczenia seminarium: 210 h

Suma godzin: 350

Liczba ECTS: 350 h/25 = 14 ECTS

Semestr letni

Udział w seminarium: 30 h

Lektura zadanej literatury: 55 h

Przygotowania do zaliczenia seminarium: 215 h

Suma godzin: 300

Liczba ECTS: 300 h/25 = 12 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

metody oceniania (dla wszystkich efektów kształcenia):

wygłoszenie referatu, przygotowanie opracowania na temat zagadnień seminaryjnych, opracowanie pracy dyplomowej

Kryteria oceniania według poszczególnych efektów kształcenia:

Oceny:

AD1_U01:

2 - student nie potrafi interpretować zjawisk społecznych/prawnych w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

3, 3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

4, 4+ - student potrafi trafnie interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

5 - student potrafi trafnie i z dużą swobodą interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

AD1_U02:

2 - student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego ani krytycznie dobierać metod badawczych i danych do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

3, 3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym zastosować wiedzę teoretyczną w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

4, 4+ - student potrafi trafnie zastosować wiedzę teoretyczną w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

5 - student potrafi trafnie i z dużą swobodą zastosować wiedzę teoretyczną w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

AD1_U03:

2 - student nie potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; nie potrafi formułować prostych hipotez badawczych ani ich weryfikować

3, 3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; potrafi formułować proste hipotezy badawcze i je weryfikować

4, 4+ - student trafnie potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; potrafi formułować proste hipotezy badawcze i je weryfikować

5 - student trafnie i ze swobodą potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; potrafi formułować proste hipotezy badawcze i je weryfikować

AD1_U04:

2 - student nie potrafi wykorzystać metody i narzędzi właściwych dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; nie potrafi tworzyć modeli złożonych procesów życia społecznego

3,3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; potrafi tworzyć modeli złożonych procesów życia społecznego

4,4+ - student trafnie potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego

4,4+ - student trafnie i ze swobodą potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego

AD1_U05:

2 - student nie potrafi biegle zastosować przepisów prawnych oraz innych reguł/procedur do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; nie umie wykorzystać dostępnych procedur w tym zakresie

3,3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; tak też umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie

4, 4+ - student potrafi biegle zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie

5 - student potrafi bardzo biegle i ze swobodą zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie

AD1_U06:

2 - student nie rozumie i jest w stanie dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

3, 3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym zrozumieć i dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

4, 4+ - student potrafi trafnie zrozumieć i dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

5 - student potrafi trafnie zrozumieć i biegle oraz ze swobodą dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

AD1_U07:

2 - student nie potrafi sporządzić projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

3, 3+ - potrafi jedynie ze znaczną pomocą sporządzić projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

4, 4+ - student potrafi samodzielnie sporządzić projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

5 - potrafi samodzielnie i z dużą biegłością sporządzić projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

AD1_U08:

2 - student nie potrafi zbierać danych dotyczących analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie przygotować dokumentów i prac pisemnych w języku polskim dotyczących prawa administracyjnego

3,3+ - student jedynie z pomocą potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie przygotować dokumenty i prace pisemne w języku polskim dotyczące prawa administracyjnego

4,4+ - student samodzielnie potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie przygotować dokumenty i prace pisemne w języku polskim dotyczące prawa administracyjnego

5 - student samodzielnie z z dużą biegłością potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie przygotować dokumenty i prace pisemne w języku polskim dotyczące prawa administracyjnego

AD1_U09:

2 - student nie potrafi zbierać danych dotyczących analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzy z zakresu prawa administracyjnego

3, 3+ - student jedynie z pomocą potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego

4,4+ - student samodzielnie potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego

5 - student samodzielnie z z dużą biegłością potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego

AD1_K01:

2 - student nie jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; nie kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz nie dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego, nie inspiruje procesów uczenia się

3,3+ - student jest w ograniczonym stopniu gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; w niewielkim stopniu kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego

4,4+ - student jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się

5 - student samodzielnie podejmuje systematyczne uczenie się i pogłębianie oraz aktualizowanie swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego, a także w pełni samodzielnie inspiruje procesy uczenia się

AD1_K02:

2 - student nie jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego

3,3+ - student tylko na zlecenie podejmuje pracę i współdziałanie w grupie i wykonywanie zadań z zakresu prawa administracyjnego

4,4+ - student jest z własnej inicjatywy gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego

5 - student inicjuje pracę i współdziałanie w grupie oraz wspólne wykonywanie zadań z zakresu prawa administracyjnego - organizując pracę innym

AD1_K03:

2 - student nie jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań

3,3+ - student ustala cele służących realizacji określonych zadań tylko przy wsparciu innych osób

4,4+ - student jest gotów do samodzielnego ustalania celów służących realizacji określonych zadań

5 - student w pełni samodzielnie ustala cele służące realizacji określonych zadań

AD1_K04:

2 - student nie jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych

3,3+ - student wymaga wsparcia przy identyfikowaniu i rozstrzyganiu dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych

4,4+ - student jest gotów do samodzielnego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych

5 - student w pełni samodzielnie identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zadań administracyjnych

AD1_K06:

2 - student nie jest gotów do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

3,3+ - student wymaga zachęty formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; przy odpowiednim wsparciu potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

4,4+ - student jest gotów do samodzielnego formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

5 - student w pełni samodzielnie formułuje opinie i sądy o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)