Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Mediation in Administration

General data

Course ID: WP-ADZ-1-MA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Mediation in Administration
Name in Polish: Mediacje w administracji
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups: Compulsory subjects-II year I level (plus 3 and 4 sem. Language course)- part-time studies
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aegW3CzxJrDfF_pLvu0eYAplrTiP2EQYHM9_llS_z8RA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=3709156a-eb10-4f74-bbe2-c16e1a931834&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiotem zajęć jest zapoznanie studentów z alternatywnymi sposobami rozwiązywania sporów (ADR) w administracji. Wskazywane są praktyczne zastosowania ADR w działalności organów administracji i sądów administracyjnych.

Full description: (in Polish)

1. Alternatywne środki rozwiązywania sporów – rozwój i charakterystyka

2. Metody rozwiązywania sporów

3. Specyfika działania organów administracji w kontekście zasadności i dopuszczalności mediacji

4. Działania Rady Europy na rzecz rozwoju ADR

5. Doświadczenia innych państw europejskich w zakresie wdrażania ADR

6. Geneza wprowadzenia mediacji do postępowania administracyjnego oraz w postępowaniu przed sądami administracji

7. Zakresy działania ADR w kontekście uznania administracyjnego

8. Ugoda w postępowaniu administracyjnym

9. Mediacja w kodeksie postępowania administracyjnego

10. Mediacja w postępowaniu sądowo administracyjnym

Bibliography: (in Polish)

Wojciech Federczyk "Mediacja w postępowaniu administracyjnym i sądowoadministracyjnym " Wolters Kluwer 2013

Wojciech Federczyk, Michał Klimaszewski, Bartosz Majchrzak

Postępowanie administracyjne CH Beck Wydanie: 5 Rok: 2018

Niezgódka-Medek Małgorzata , Kabat Andrzej Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Komentarz Wolters Kluwer 2020

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

AD1_U01: potrafi interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

AD1_U02: potrafi zastosować wiedzę teoretyczną w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

AD1_U03: potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; potrafi formułować proste hipotezy badawcze i je weryfikować

AD1_U04: potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego

AD1_U05: potrafi biegle zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie

AD1_U06: potrafi zrozumieć i dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

AD1_U07: potrafi sporządzić projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

AD1_U08: potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie przygotować dokumenty i prace pisemne w języku polskim dotyczące prawa administracyjnego

AD1_U09: potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego

AD1_K01: jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się

AD1_K02: jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego

AD1_K03: jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań

AD1_K04: jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych

AD1_K06: jest gotów do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

Opis ECTS:

Udział w wykładzie: 16 h

Lektura zadanej literatury: 74 h

Prace na źródłach: 10h

Suma godzin: 100

Liczba ECTS: 100 h/25 = 4 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

metody oceniania (dla wszystkich efektów kształcenia):

Oceny:

AD1_U01:

2 - student nie potrafi interpretować zjawisk społecznych/prawnych w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

3, 3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

4, 4+ - student potrafi trafnie interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

5 - student potrafi trafnie i z dużą swobodą interpretować zjawiska społeczne/prawne w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego oraz wyjaśniać wzajemne relacje między nimi

AD1_U02:

2 - student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego ani krytycznie dobierać metod badawczych i danych do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

3, 3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym zastosować wiedzę teoretyczną w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

4, 4+ - student potrafi trafnie zastosować wiedzę teoretyczną w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

5 - student potrafi trafnie i z dużą swobodą zastosować wiedzę teoretyczną w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego i krytycznie dobierać metody badawcze i dane do analizowania przebiegu zjawisk społecznych

AD1_U03:

2 - student nie potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; nie potrafi formułować prostych hipotez badawczych ani ich weryfikować

3, 3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; potrafi formułować proste hipotezy badawcze i je weryfikować

4, 4+ - student trafnie potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; potrafi formułować proste hipotezy badawcze i je weryfikować

5 - student trafnie i ze swobodą potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego; potrafi formułować proste hipotezy badawcze i je weryfikować

AD1_U04:

2 - student nie potrafi wykorzystać metody i narzędzi właściwych dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; nie potrafi tworzyć modeli złożonych procesów życia społecznego

3,3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; potrafi tworzyć modeli złożonych procesów życia społecznego

4,4+ - student trafnie potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego

4,4+ - student trafnie i ze swobodą potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauki prawa administracyjnego do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk kulturowych/politycznych/prawnych/społecznych/ gospodarczych; potrafi tworzyć modele złożonych procesów życia społecznego

AD1_U05:

2 - student nie potrafi biegle zastosować przepisów prawnych oraz innych reguł/procedur do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; nie umie wykorzystać dostępnych procedur w tym zakresie

3,3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; tak też umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie

4, 4+ - student potrafi biegle zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie

5 - student potrafi bardzo biegle i ze swobodą zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu w zakresie właściwym dla prawa administracyjnego; umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie

AD1_U06:

2 - student nie rozumie i jest w stanie dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

3, 3+ - student potrafi jedynie w stopniu podstawowym zrozumieć i dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

4, 4+ - student potrafi trafnie zrozumieć i dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

5 - student potrafi trafnie zrozumieć i biegle oraz ze swobodą dokonać analizy zjawisk społecznych przez pryzmat prawa administracyjnego, wykorzystując odpowiednie metody badawcze

AD1_U07:

2 - student nie potrafi sporządzić projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

3, 3+ - potrafi jedynie ze znaczną pomocą sporządzić projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

4, 4+ - student potrafi samodzielnie sporządzić projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

5 - potrafi samodzielnie i z dużą biegłością sporządzić projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa administracyjnego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów

AD1_U08:

2 - student nie potrafi zbierać danych dotyczących analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie przygotować dokumentów i prac pisemnych w języku polskim dotyczących prawa administracyjnego

3,3+ - student jedynie z pomocą potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie przygotować dokumenty i prace pisemne w języku polskim dotyczące prawa administracyjnego

4,4+ - student samodzielnie potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie przygotować dokumenty i prace pisemne w języku polskim dotyczące prawa administracyjnego

5 - student samodzielnie z z dużą biegłością potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie przygotować dokumenty i prace pisemne w języku polskim dotyczące prawa administracyjnego

AD1_U09:

2 - student nie potrafi zbierać danych dotyczących analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzy z zakresu prawa administracyjnego

3, 3+ - student jedynie z pomocą potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego

4,4+ - student samodzielnie potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego

5 - student samodzielnie z z dużą biegłością potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku polskim wiedzę z zakresu prawa administracyjnego

AD1_K01:

2 - student nie jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; nie kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz nie dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego, nie inspiruje procesów uczenia się

3,3+ - student jest w ograniczonym stopniu gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; w niewielkim stopniu kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego

4,4+ - student jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się

5 - student samodzielnie podejmuje systematyczne uczenie się i pogłębianie oraz aktualizowanie swojej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego, a także w pełni samodzielnie inspiruje procesy uczenia się

AD1_K02:

2 - student nie jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego

3,3+ - student tylko na zlecenie podejmuje pracę i współdziałanie w grupie i wykonywanie zadań z zakresu prawa administracyjnego

4,4+ - student jest z własnej inicjatywy gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa administracyjnego

5 - student inicjuje pracę i współdziałanie w grupie oraz wspólne wykonywanie zadań z zakresu prawa administracyjnego - organizując pracę innym

AD1_K03:

2 - student nie jest gotów do ustalania celów służących realizacji określonych zadań

3,3+ - student ustala cele służących realizacji określonych zadań tylko przy wsparciu innych osób

4,4+ - student jest gotów do samodzielnego ustalania celów służących realizacji określonych zadań

5 - student w pełni samodzielnie ustala cele służące realizacji określonych zadań

AD1_K04:

2 - student nie jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych

3,3+ - student wymaga wsparcia przy identyfikowaniu i rozstrzyganiu dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych

4,4+ - student jest gotów do samodzielnego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zadań administracyjnych

5 - student w pełni samodzielnie identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zadań administracyjnych

AD1_K06:

2 - student nie jest gotów do formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

3,3+ - student wymaga zachęty formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; przy odpowiednim wsparciu potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

4,4+ - student jest gotów do samodzielnego formułowania opinii i sądów o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

5 - student w pełni samodzielnie formułuje opinie i sądy o kwestiach dotyczących podstawowych zagadnień administracyjnych; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 16 hours more information
Coordinators: Zbigniew Cieślak, Bartosz Majchrzak
Group instructors: Zbigniew Cieślak, Bartosz Majchrzak
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aegW3CzxJrDfF_pLvu0eYAplrTiP2EQYHM9_llS_z8RA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=3709156a-eb10-4f74-bbe2-c16e1a931834&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 16 hours more information
Coordinators: Wojciech Federczyk
Group instructors: Wojciech Federczyk
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aegW3CzxJrDfF_pLvu0eYAplrTiP2EQYHM9_llS_z8RA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=3709156a-eb10-4f74-bbe2-c16e1a931834&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 16 hours more information
Coordinators: Wojciech Federczyk
Group instructors: Wojciech Federczyk
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aegW3CzxJrDfF_pLvu0eYAplrTiP2EQYHM9_llS_z8RA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=3709156a-eb10-4f74-bbe2-c16e1a931834&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 16 hours more information
Coordinators: Wojciech Federczyk
Group instructors: Wojciech Federczyk
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aegW3CzxJrDfF_pLvu0eYAplrTiP2EQYHM9_llS_z8RA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=3709156a-eb10-4f74-bbe2-c16e1a931834&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)