Bachelor Seminar
General data
Course ID: | WP-ADZ-1-SEM-ŁK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Bachelor Seminar |
Name in Polish: | Seminarium dyplomowe (licencjackie) |
Organizational unit: | Faculty of Law and Administration |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu: średniozaawansowany i zaawansowany Cele przedmiotu: Założeniem jest pomoc studentom w napisaniu pracy licencjackiej z zakresu postępowania administracyjnego lub egzekucyjnego, zarówno od strony technicznej jak i treści merytorycznych. Ma to na celu ich przygotowanie do samodzielnego wyszukiwania interesujących ich aktów prawnych , jak i literatury pozwalającej na rozwiązywanie konkretnych problemów teoretycznych i praktycznych oraz rozwinięcie umiejętności opisowego przedstawiania i uzasadniania swoich poglądów. |
Full description: |
(in Polish) Opis ECTS: I semestr Udział w seminarium: 16h Przygotowanie pracy licencjackiej (określenie problematyki i metodologii, przygotowanie planu pracy, bibliografii, referatu, I rozdziału): 120h Suma godzin: 136h Liczba ECTS: 136h/25 (1 pkt ECTS=25h pracy studenta) = 5 ECTS II semestr Udział w seminarium: 16h Przygotowanie pracy licencjackiej: 150h Przygotowanie do egzaminu licencjackiego: 20h Suma godzin: 186h Liczba ECTS: 186h/25 (1 pkt ECTS=25h pracy studenta) = 7 ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) W zasadzie obowiązuje wykorzystanie krajowej literatury przedmiotu , w zależności od przedstawianych treści ,z uwzględnieniem Systemu Prawa Administracyjnego pod red. R. Hausera, Z. Niewiadomskiego i A. Wróbla , oraz wykorzystanie podstawowych pozycji z zakresu teorii prawa, przy omawianiu kwestii teoretycznoprawnych. Dodatkowo oceniane jest sięganie do pozycji obcojęzycznych. Obowiązuje wykorzystanie aktualnych tekstów aktów prawnych i przynajmniej podstawowego orzecznictwa sądów administracyjnych. Przy opracowywaniu tematów z procedury należy wykorzystać podstawowe komentarze do kpa, w tym : 1/B. Adamiak, J. Borkowski ,2/ M. Jaśkowska, A. Wróbel, 3/ Z. Janowicz, 4/. R. Kędziora,5/G. Łaszczyca, C. Martysz, A. Matan ,6/ P. Przybysz , w w odniesieniu do postępowania sądowoadministracyjnego komentarze 1/B. Dautera , B. Gruszczyńskiego , A. Kabata , M. Niezgódki-Medek , 2. J. P. Tarno , 3/T.Wosia,H. Knysiak-Molczyk, M. Romańskiej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty uczenia się w odniesieniu do umiejętności: AD1_U01, AD1_U02, AD1_U05, AD1_U07, AD1_U09: - dąży do wyjaśnienia w sposób zrozumiały podejmowanej problematyki, przy uwzględnieniu zmian w prawie oraz aktualnych poglądów doktryny i orzecznictwa. - posiada umiejętność poprawnego formułowania problemów badawczych i ich rozwiązywania. - posiada zdolność stosowania adekwatnych do przedmiotu badań metod i technik badawczych. - posiada zdolność logicznego prowadzenia wywodu i właściwego korzystania z materiałów źródłowych - zna metody i narzędzia pozyskiwania danych w celu realizacji tematu pracy licencjackiej. - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę dotyczącą przedmiotu pracy licencjackiej, umożliwiającą swobodne operowanie pojęciami oraz samodzielną ocenę regulacji prawnych i jej skutków. Efekty uczenia się w odniesieniu do kompetencji społecznych: AD1_K01, AD1_K06: - jest zaangażowany w wykonywanie samodzielnej i twórczej pracy obejmującej przygotowanie pracy magisterskiej, rozumiejąc potrzebę etycznego postępowania w toku swojej pracy badawczej, - śledzi zarówno aktualną literaturę naukową, jak i zmiany stanu prawnego (legislacja i orzecznictwo) związane z tematem pracy licencjackiej, - zdolny do oceniania, dostrzegania wad i zalet różnych rozwiązań problemów poruszonych w pracy licencjackiej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę składa się zarówno ocena merytoryczna, uwzględniająca samodzielność pracy, umiejętność przeprowadzania poprawnej analizy i wyciągania wniosków, jak i techniczna, uwzględniająca dobór literatury, język pracy, prawidłowość powoływania przypisów, zachowanie proporcji pomiędzy poszczególnymi częściami/ rozdziałami /pracy. Zaliczenie seminarium następuje pod warunkiem czynnego w nim udziału oraz terminowego przedstawiania rozdziałów pracy , a także ich pozytywnej oceny. Ocenie końcowej podlega praca licencjacka, która stanowi efekt pracy w ramach seminarium. Szczególnej uwadze podlega fakt uwzględnienia zagadnień, zgodnie z przyjętym i zatwierdzonym planem pracy, zastosowane metody badawcze i ich poprawność, merytoryczna wartość pracy, zakres uwzględnionych źródeł oraz strona formalna i edytorska pracy. Efekty z zakresu umiejętności są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe, ocena przygotowanej pracy dyplomowej oraz poszczególnych części przesyłanych etapami. Kryteria ocenienia w zakresie: AD1_U01, AD1_U02, AD1_U05, AD1_U07, AD1_U09: Na ocenę 2 (ndst): - udział w zajęciach oraz przygotowana praca licencjacka świadczą o braku znajomości podstawowych zagadnień postępowania administracyjnego; - nie potrafi formułować problemów badawczych ani ich rozwiązywać; - nie potrafi stosować adekwatnych do przedmiotu badań metod badawczych; - wywody zawarte w pracy zawierają wiele błędów merytorycznych. W stopniu nieznacznym oraz nieprawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe; - praca nie spełnia wymagań formalnych i edytorskich. Na ocenę 3 (dst): - udział w zajęciach oraz przygotowana praca licencjacka świadczą o dostatecznej wiedzy w zakresie postępowania administracyjnego; - w stopniu zadowalającym formułuje problemy badawcze i je rozwiązuje; - potrafi w sposób dostateczny stosować adekwatne do przedmiotu badań metody badawcze, wykorzystał poprawnie w pracy przynajmniej jedną z nich; - wywody zawarte w pracy nie zawierają błędów merytorycznych. W stopniu podstawowym oraz prawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe; - praca spełnia wymagania formalne i edytorskie w stopniu podstawowym. Zasadniczo można przyjąć zgodność z przyjętym tematem. Poprawna i uzasadniona merytorycznie jest jej struktura. Na ocenę 4 (db): - udział w zajęciach oraz przygotowana praca licencjacka świadczą o pełnej wiedzy w zakresie postępowania administracyjnego; - potrafi formułować problemy badawcze i je rozwiązywać; - potrafi w pełni poprawnie stosować adekwatne do przedmiotu badań metody badawcze; - wywody zawarte w pracy są w pełni poprawne i wystarczająco pogłębione. W stopniu wyczerpującym oraz prawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe; - praca wykazuje wysoki stopień staranności w zakresie wymagań formalnych i edytorskich. Treść pracy jest zgodna z tematem. Poprawna i uzasadniona merytorycznie jest jej struktura. Na ocenę 5 (bdb): - udział w zajęciach oraz przygotowana praca licencjacka świadczą o pogłębionej wiedzy w zakresie postępowania administracyjnego; - w sposób wyróżniający się potrafi formułować problemy badawcze i je rozwiązywać. Świadczy to o znajomości omawianej problematyki oraz jej pełnym rozumieniu; - potrafi w pełni poprawnie stosować adekwatne do przedmiotu badań metody badawcze - praca jest zróżnicowana w tym względzie; - wywody zawarte w pracy są pogłębione, oryginalne, wykazują przydatność praktyczną. W stopniu wyczerpującym oraz prawidłowo wykorzystane zostały dostępne materiały źródłowe; - praca wykazuje wysoki stopień staranności w zakresie wymagań formalnych i edytorskich. Treść pracy jest zgodna z tematem. Poprawna i uzasadniona merytorycznie jest jej struktura. Charakteryzuje ją pełna komunikatywność przekazu. Szeroko wykorzystano w niej narzędzia edytorskie związane z przygotowaniem tekstu prawniczego. Efekty z zakresu kompetencji społecznych są weryfikowane w sposób: ocenianie ciągłe, ocena poszczególnych części pracy licencjackiej, jak i całości. Kryteria ocenienia w zakresie: AD1_K01, AD1_K06: Na ocenę 2 (ndst): - nie potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić swojej wiedzy na temat postępowania administracyjnego, w tym śledzić zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie; - nie potrafi identyfikować i rozstrzygać dylematów związanych z wykorzystaniem postępowania administracyjnego w zawodach administracyjnych Na ocenę 3 (dst): - potrafi uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę na temat postępowania administracyjnego, w tym śledzić zmiany w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie korzystając ze wskazanych podczas zajęć krajowych baz wiedzy; - potrafi identyfikować i rozstrzygać podstawowe dylematy związane z wykorzystaniem postępowania administracyjnego w zawodach administracyjnych Na ocenę 4 (db): - potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę na temat postępowania administracyjnego, w tym śledzić zmiany w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie korzystając z krajowych baz wiedzy' - potrafi identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykorzystaniem postępowania administracyjnego w zawodach administracyjnych w stopniu dobrym Na ocenę 5 (bdb): - potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić swoją wiedzę na temat postępowania administracyjnego, w tym śledzić zmiany w aktach normatywnych, orzecznictwie sądowym i doktrynie korzystając z krajowych i zagranicznych baz wiedzy; - potrafi biegle identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykorzystaniem postępowania administracyjnego w zawodach administracyjnych i wykorzystywać wiedzę o postępowaniu administracyjnym do dyskusji |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.