Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-ADZ-2-SEM-OM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: AD2_W01 AD2_W03 AD2_W04 AD2_W05 AD2_W06 AD2_W07 Umiejętności: AD2_U01 AD2_U02 AD2_U03 AD2_U04 AD2_U05 AD2_U06 AD2_U07 AD2_U08 AD2_U09 AD2_U10 Kompetencje społeczne: AD2_K01 AD2_K02 AD2_K03 AD2_K04 AD2_K06 |
Skrócony opis: |
Wyjaśnienie sposobu i metod pisania prac magisterskich - ujęcie tematu, części składowe, układ pracy. |
Pełny opis: |
Struktura i plan pracy (podstawowe wymogi metodologiczne); elementy składowe (zasady konstruowania wstępu i zakończenia); układ tekstu (układ strony, marginesy, czcionka, numeracja, akapity); zasady umieszczania zdjęć, wykresów, symboli i diagramów w pracy; sposoby cytowania; rodzaje przypisów; bibliografia; aneksy, załączniki, streszczenie pracy i korekta. |
Literatura: |
Literatura podstawowa (A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2007) Literatura uzupełniająca (R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodyczne, Warszawa 2004; M. Węgliński, Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2007) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK1: posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą przedmiotu pracy magisterskiej EK2: stawia tezy dotyczące pracy magisterskiej oraz określa jej cel EK3: formułuje samodzielnie temat i układa plan pracy dyplomowej EK4: wybiera adekwatne do tematu pracy metody badawcze oraz samodzielnie zbiera materiały źródłowe EK5: rozumie potrzebę stosowania norm etycznych w toku czynności badawczych i w przyszłej pracy zawodowej Opis ECTS: Udział w seminarium: 16 h Konsultacje indywidualne: 10 h Zbieranie literatury: 20 h Pisanie pracy: 74 h Suma godzin: 120 Liczba ECTS: 120 h/30 = 4 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
EK1: posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą przedmiotu pracy magisterskiej Na ocenę 2 (ndst.) - nie posiada żadnej wiedzy dotyczącej pisania pracy magisterskiej (łącznie z określeniem jej przedmiotu) Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - posiada podstawową wiedzę dotyczącą przedmiotu pracy magisterskiej Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą przedmiotu pracy magisterskiej na poziomie dobrym Na ocenę 5 (bdb.) - posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą przedmiotu pracy magisterskiej na poziomie bardzo dobrym EK2: stawia tezy dotyczące pracy magisterskiej oraz określa jej cel Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi postawić żadnej tezy dotyczącej pracy magisterskiej i nie potrafi określić jej celu Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - potrafi określić podstawy tezy dotyczącej pracy magisterskiej i określić zasadniczy jej cel Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - stawia tezy dotyczące pracy magisterskiej oraz określa jej cel na poziomie dobrym Na ocenę 5 (bdb.) - stawia tezy dotyczące pracy magisterskiej oraz określa jej cel na poziomie bardzo dobrym EK3: formułuje samodzielnie temat i układa plan pracy dyplomowej Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi samodzielnie sformułować tematu ani ułożyć planu pracy dyplomowej Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - potrafi samodzielnie stworzyć zarys tematyki pracy oraz plan pracy w ogólnym zarysie Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - formułuje temat pracy przy pomocy wykładowcy i układa plan pracy dyplomowej również z jego pomocą Na ocenę 5 (bdb.) - formułuje samodzielnie temat i układa plan pracy dyplomowej bez większego problemu EK4: wybiera adekwatne do tematu pracy metody badawcze oraz samodzielnie zbiera materiały źródłowe Na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi sformułować metod badawczych ani zebrać materiałów źródłowych do swojej pracy dyplomowej Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - nie potrafi samodzielnie wybrać metod adekwatnych - czyni to przy pomocy wykładowcy, samodzielnie zbiera niewielką ilość literatury źródłowej Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - wybiera adekwatne do tematu pracy metody badawcze oraz samodzielnie zbiera materiały źródłowe, ale niewielką ich ilość i wyłącznie podstawowe pozycje z zakresu literatury przedmiotu Na ocenę 5 (bdb.) - wybiera adekwatne do tematu pracy metody badawcze oraz samodzielnie zbiera materiały źródłowe EK5: rozumie potrzebę stosowania norm etycznych w toku czynności badawczych i w przyszłej pracy zawodowej Na ocenę 2 (ndst.) - nie rozumie potrzeby stosowania norm etycznych w toku czynności badawczych i w przyszłej pracy zawodowej Na ocenę 3, 3,5 (dst., dst. +) - rozumie potrzebę stosowania norm etycznych w toku czynności badawczych i w przyszłej pracy zawodowej na poziomie dostatecznym Na ocenę 4, 4,5 (db., db. +) - rozumie potrzebę stosowania norm etycznych w toku czynności badawczych i w przyszłej pracy zawodowej na poziomie dobrym Na ocenę 5 (bdb.) - rozumie potrzebę stosowania norm etycznych w toku czynności badawczych i w przyszłej pracy zawodowej na poziomie bardzo dobrym |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.