Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Telecommunication channels of e-services

General data

Course ID: WP-BGC-N-2-TKEU
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Telecommunication channels of e-services
Name in Polish: Telekomunikacyjne kanały e-usług
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

celem zajęć jest zidentyfikowanie relacji prawnych pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi a usługodawcami i usługobiorcami e-usług.

Full description: (in Polish)

1. Prawo telekomunikacyjne – analiza celów prawa telekomunikacyjnego oraz omówienie podstawowych pojęć

2. Wykonywanie gospodarczej działalności telekomunikacyjnej

3. Podstawy prawne świadczenia e-usług

4. Analiza relacji prawnych pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług.

5. Tajemnica telekomunikacyjna i ochrona danych użytkowników końcowych

6. Podstawy prawne stosowania cookies

Bibliography: (in Polish)

Literatura:

1. A. Krasuski, Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, wyd. IV, Wolters Kluwer 2015

2. S. Piątek, Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, wyd. 4, C.H. Beck 2018

3. S. Piątek, Prawne warunki stosowania cookies [w:] internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny 2015, nr 6(4)

Literatura uzupełniająca:

4. D. Lubasz, Handel elektroniczny. Bariery prawne, Wolters Kluwer 2013

Materiały wskazywane na zajęciach

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W zakresie efektu uczenia się BwGC_W06 zagadnienie usług świadczonych za pomocą nowych technologii. Ma wiedzę o zakresie i rodzajach e-usług i ich wpływie na gospodarkę cyfrową:

EK 1 – przyswojenie siatki pojęciowej dot. e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego

EK 2 – zna i potrafi omówić cele i podstawowe regulacje ustawy prawo telekomunikacyjne

EK 3 – Wskazuje podstawy prawne świadczenia e-usług

EK 5 – potrafi omówić tajemnicę telekomunikacyjną i ochronę danych użytkowników końcowych

W zakresie efektu uczenia się BwGC_W12 zasady funkcjonowania konsumenta na rynku cyfrowym:

EK 6 – wskazuje podstawy prawne stosowania cookies oraz dyskutuje na ten temat

EK 7 – zna i potrafi omówić usługę powszechną oraz umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych

W zakresie efektu uczenia się BwGC_K06 podejmowania zadań w obszarze gospodarki cyfrowej przy realizacji projektów w sposób przedsiębiorczy i z poszanowaniem zasad etycznych:

EK 4 – Analizuje relacje prawne pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług

Opis ECTS:

Uczestnictwo w zajęciach: 15h

Przygotowanie do zajęć: 15h

Przygotowanie referatu: 5h

Przygotowanie do egzaminu:15h

Suma godzin:50 h

Liczba ECTS: 50h/25= 2 ECTS

Sposób weryfikacji założonych efektów kształcenia: ocenianie ciągłe, referaty, zaliczenie w formie egzaminu pisemnego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody i kryteria oceniania:

W zakresie efektu uczenia się BwGC_W06:

EK 1:.

ocena 2 (ndst) -brak znajomości i brak umiejętności posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego

ocena 3 (dst) – znajomość podstawowych pojęć z zakresu e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego - jednak są istotne braki w zakresie ich rozumienia

Ocena 4 (db) – dobra znajomość podstawowych pojęć z zakresu e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego, jednak są braki w zakresie poprawnego posługiwania się nimi.

ocena 5 (bdb) – bardzo dobra znajomość i umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu e-usług oraz prawa telekomunikacyjnego

EK 2:

ocena 2 (ndst) – nie zna i nie potrafi wyjaśnić celów i podstawowych regulacji z zakresu prawa telekomunikacyjnego

ocena 3 (dst) – potrafi wskazać cele i wyjaśnić podstawowe regulacje z zakresu prawa telekomunikacyjnego – jednak są istotne braki w rozumieniu i posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.

ocena 4 (db) – potrafi wyjaśnić cele i podstawowe regulacje z zakresu prawa telekomunikacyjnego – jednak są istotne braki w posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.

ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać cele i podstawowe regulacje z zakresu prawa telekomunikacyjnego

EK 3:

ocena 2 (ndst) – Nie potrafi wymienić i omówić regulacji prawnych dot. e-usług

ocena 3 (dst) – Znajomość podstawowych regulacji prawnych dot. e-usług, jednak nie jest w stanie dokładnie ich opisać.

ocena 4 (db) - Znajomość podstawowych regulacji prawnych dot. e-usług, jednak są istotne braki w rozumieniu tych regulacji.

ocena 5 (bdb) – bardzo dobra znajomość podstawowych regulacji prawnych dot. e-usług.

EK 5:

Ocena 2 (ndst) – nie potrafi omówić zagadnień związanych z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych.

Ocena 3 (dst) - potrafi opisać regulacje prawne związane z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych, jednak są istotne braki w rozumieniu tego zagadnienia.

Ocena 4 (db) - potrafi opisać regulacje prawne związane z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych, jednak są istotne braki w płynnym posługiwaniu się pojęciami z tego zakresu.

Ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać regulacje prawne związane z tajemnicą telekomunikacyjną i ochroną danych użytkowników końcowych.

W zakresie efektu uczenia się BwGC_K06:

EK 4:

Ocena 2 (ndst) – nie potrafi opisać relacji prawnych pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług.

Ocena 3 (dst) - potrafi opisać relacje prawne pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług i przeprowadza projekty w tym zakresie, jednak są istotne braki w rozumieniu tego zagadnienia.

Ocena 4 (db) - potrafi opisać relacje prawne pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług i przeprowadza projekty w tym zakresie, jednak są istotne braki w płynnym posługiwaniu się pojęciami z tego zakresu.

Ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać relacje prawne pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami i usługobiorcami e-usług. Przeprowadza projekty w tym zakresie z poszanowaniem zasad etycznych i w sposób przedsiębiorczy.

W zakresie efektu uczenia się BwGC_W12

EK 6:

ocena 2 (ndst) – nie zna i nie potrafi wskazać podstaw prawnych stosowania cookies.

ocena 3 (dst) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące stosowania cookies – jednak są istotne braki w rozumieniu i posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.

ocena 4 (db) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące stosowania cookies oraz dyskutuje na ten temat – jednak są istotne braki w posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.

ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać podstawy prawne stosowania cookies oraz płynnie dyskutuje na ten temat.

EK 7 :

ocena 2 (ndst) – nie zna i nie potrafi omówić usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych

ocena 3 (dst) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych– jednak są istotne braki w rozumieniu i posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.

ocena 4 (db) – potrafi wskazać i wyjaśnić regulacje prawne dotyczące usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych– jednak są istotne braki w posługiwaniu się pojęciami w tym obszarze.

ocena 5 (bdb) – bardzo dobrze zna i potrafi opisać podstawy prawne dotyczące usługi powszechnej oraz umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz płynnie dyskutuje na ten temat.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 15 hours more information
Coordinators: Klara Dygaszewicz
Group instructors: Klara Dygaszewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Workshops - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 15 hours more information
Coordinators: Justyna Dąbrowska
Group instructors: Justyna Dąbrowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Workshops - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)