Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Bachelor Seminar

General data

Course ID: WP-CWC-N-1-SEM-ZM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Bachelor Seminar
Name in Polish: Seminarium dyplomowe (licencjackie)
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups:
Course homepage: https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=9299
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 OR 14.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

CwC1_W06 - Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa autorskiego

CwC1_W07 - Zna zasady i metodologię przeprowadzania analiz

CwC1_W18 - Ma wiedzę o prawnych/

ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów

społecznościowych

CwC_U10 - Potrafi posługiwać się narzędziami informatycznymi w

przeprowadzaniu badań

CwC1_K03 - Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji

określonego przez siebie lub innych zadania

Short description: (in Polish)

Seminarium licencjackie z zakresu socjologii Internetu, psychologii Internetu, real times marketing, cyberbezpieczeństwa, buzz marketing, viral marketing, branża gamingowa, ekonomika Internetu, e-commerce.

Full description: (in Polish)

Przed rozpoczęciem nauki przedmiotu student powinien: a) znać zasady cytowania i parafrazowania cudzych tekstów, opracowania bibliografii i przypisów; b) przestrzegać podstawowych reguł kompozycji i stylu rozprawy naukowej; c) posiadać minimalne doświadczenie w zakresie komputerowej redakcji tekstu.

Seminarium licencjackie z zakresu socjologii Internetu, psychologii Internetu, real times marketing, cyberbezpieczeństwa, buzz marketing, viral marketing, branża gamingowa, ekonomika Internetu, e-commerce.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

S. Nowak, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2007 (1985)‏

R.A. Podgórski, Metodologia badań socjologicznych O W Branta, Bydgoszcz 2007.

K. Popper Logika odkrycia naukowego, Rozdział 1 (Przegląd niektórych problemów podstawowych), PWN Warszawa 1977

E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa; Rozdz 1-2-3.

S. Ossowski, Wzory nauk przyrodniczych wobec osobliwości zjawisk społecznych, [w] Sztompka, P. i J. Kuć (red.) Socjologia. Lektury, Wyd. Znak, Kraków; s. 28-34.

Nachmias Ch. F., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań, Cz. I.

P. Kawalec, Przyczyna i wyjaśnianie, UL 2006; Wprowadzenie, Rozdz. 1 i Zakończenie.

M. Kuszyk-Bytniewska, Zagadnienia teoriopoznawcze w socjologii, [w] Hetmański, M. Hetmański, Epistemologia współcześnie, UNIVERSITAS Kraków, 2007; s. 193-238

A. Giddens, Czym zajmują się socjologowie [w] Sztompka, P. i J. Kuć (red.) Socjologia. Lektury, Wyd. Znak, Kraków; s. 17-27.

Literatura uzupełniająca:

K. Ajdukiewicz, Logika Pragmatyczna, PWN, Warszawa 1965.

E. Durkheim, Co to jest fakt społeczny, [w] Sztompka, P. i J. Kuć (red.) Socjologia. Lektury, Wyd. Znak, Kraków; s. 266-71

J. H. Turner, Struktura teorii socjologicznej, Warszawa 2004, s.1-5 oraz Rozdz. 44

W. Marciszewski, Metodologia nauk empirycznych [w:] Mała encyklopedia logiki, wyd. 2, Ossolineum 1988.

A. Jabłoński, Budowanie społeczeństwa wiedzy. Z teorii społecznej K. R. Poppera, Teoria wiedzy jako metodologiczna analiza reguł uzasadniania naukowego, s. 40-79; oraz Socjologiczny wymiar badań Poppera nad wiedza, s. 224-348

A. Giddens, Nowe zasady metody socjologicznej, ’NOMOS’ Kraków, 2001

M. Zemło, Pragmatyczny model socjologii wiedzy, [w] Bytniewski, P., , i M. Chałubiński (red.) Teoretyczne podstawy socjologii wiedzy, UMCS, 2006. s. 24-37

W. Outhwaite, Turner S. P., The SAGE Handbook of Social Science Methodology, SAGE Publication, London

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Przedmiot obowiązkowy; Moduł 30 - seminarium licencjackie

Wymagania wstępne: znajomość zasad cytowania i parafrazy cudzych tekstów, opracowania bibliografii, przypisów, a także podstawowych reguł kompozycji i stylu rozprawy naukowej.

Punkty ECTS: 4

Bilans nakładu pracy studenta: udział w seminariach w trybie zdalnym – 10h, przygotowanie do zajęć – 5 h, przygotowanie pracy licencjackiej – 15 h; razem – 30 h

Wskaźniki ilościowe:

nakład pracy studenta: a)związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 20 h (2 pkt ECTS), b) o charakterze praktycznym - 10 h (2 pkt ECTS).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne: praca indywidualna

Metody dydaktyczne: rozprawa licencjacka

Udział w zajęciach w trybie zdalnym: Link MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a1247223af6eb4d528e3f269538f3e63b%40thread.tacv2/Seminarium%2520licencjackie?groupId=0bfb7fe3-5a57-457d-9b6d-58c03bc8315d&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Oceny:

Ocena: 2

Student nie zna zasad i metodologi przeprowadzania analiz.

Student nie potrafi posługiwać się narzędziami informatycznymi.

Student nie potrafi wykorzystywać określone metody i narzędzia do dokonywania analiz/badań.

Student nie umie administrować bazami danych.

Student nie analizuje krytycznie literaturę przedmiotu/

Student nie stosuje systemu przypisów.

Ocena: 3

Student zna zasady i metodologię przeprowadzania analiz w stopniu dostatecznym

Student potrafi posługiwać się narzędziami informatycznymi w stopniu dostatecznym

Student potrafi wykorzystywać określone metody i narzędzia do dokonywania analiz/badań w stopniu dostatecznym

Student umie administrować bazami danych w stopniu dostatecznym

Student analizuje krytycznie literaturę przedmiotu w stopniu dostatecznym

Student stosuje system przypisów w stopniu dostatecznym

Ocena: 4

Student zna zasady i metodologię przeprowadzania analiz w stopniu dobrym

Student potrafi posługiwać się narzędziami informatycznymi w stopniu dobrym

Student potrafi wykorzystywać określone metody i narzędzia do dokonywania analiz/badań w stopniu dobrym

Student umie administrować bazami danych w stopniu dobrym

Student analizuje krytycznie literaturę przedmiotu w stopniu dobrym

Student stosuje system przypisów w stopniu dobrym

Ocena: 5

Student zna zasady i metodologię przeprowadzania analiz w stopniu b.dobrym

Student potrafi posługiwać się narzędziami informatycznymi w stopniu b.dobrym

Student potrafi wykorzystywać określone metody i narzędzia do dokonywania analiz/badań w stopniu b. dobrym

Student umie administrować bazami danych w stopniu b. dobrym

Student analizuje krytycznie literaturę przedmiotu w stopniu b. dobrym

Student stosuje system przypisów w stopniu b. dobrym

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Marcin Zarzecki
Group instructors: Marcin Zarzecki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Marcin Zarzecki
Group instructors: Marcin Zarzecki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)