Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Amerykańskie wybory

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WP-MON-PO-H-AW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Amerykańskie wybory
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (studia II stopnia)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

SM2_W05

SM2_W06

Skrócony opis:

Celem zajęć jest omówienie podstawowych aspektów obecnych amerykańskich wyborów prezydenckich w ujęciu nauk społecznych.

Pełny opis:

Celem zajęć jest omówienie podstawowych aspektów obecnych amerykańskich wyborów prezydenckich w ujęciu nauk społecznych.

Poruszane zagadnienia to m.in.

Tematyka:

-Proces wyborczy (prawybory, zjazdy, wielki wtorek, konwencja, kolegium elektorskie itd)

-Politologiczne modele decyzji wyborczej

-Podstawowe kategorie socjodemograficzne a decyzja wyborcza w 2016 r.

-Teorie wpływu mediów

-Elementy psychologii politycznej

-Techniki propagandy

-Znaczenie i praktyka reklamy audiowizualnej

-Przebieg i znaczenie debat telewizyjnych

Literatura:

Literatura podstawowa:

-artykuły i rozdziały w PDF

Literatura uzupełniająca:

T. Płudowski, Komunikacja w amerykańskich kampaniach wyborczych, PWN, 2008.

T. Płudowski, American Issue Ownership & Framing. A Functional Theory of Electoral Advantage Seeking from Eisenhower to Trump, Collegium Civitas, Komisja Fulbrighta, Aspra, 2018.

Z. Lewicki, Igrzyska demokracji, Warszawa 2016.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Efekty uczenia się:

EK 1: Nazywa i charakteryzuje politologiczne modele decyzji wyborczej

EK 2: Definiuje teorie wpływu mediów

EK 3: Formułuje elementy psychologii politycznej

EK4: Wylicza przełomowe momenty kampanii wyborczych

EK 5: Objaśnia i wdraża techniki propagandowe

--udział w wykładzie 30

-przygotowanie do udziału w zajęciach 30

-konsultacje 5

-przygotowanie do prac pisemnych 40

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

-wykonanie i złożenie na czas 5-8 prac pisemnych na podstawie literatury przedmiotu i wykładów.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)