Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Legal aspects of business-to-consumer relations

General data

Course ID: WP-PR-MON-BL-PaKap
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Legal aspects of business-to-consumer relations
Name in Polish: Przedsiębiorca a konsument - aspekty praktyczne
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 4.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z systemem ochrony praw konsumentów w Polsce i Unii Europejskiej i jego wpływem na codzinną praktykę funkcjonowania przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą towarów lub świadczeniem usług na rzecz konsumentów

Full description: (in Polish)

1. Geneza, znaczenie i istota ochrony praw konsumentów

2. Podstawowe akty prawne z zakresu ochrony konsumentów, ich charakterystyka oraz wzajemne

relacje

3. Podstawowe pojecia z zakresu ochrony praw konsumentów

4. Prawa konsumenta jako ograniczenie swobody wykonywania działalnosci gospodarczej

przez przedsiebiorce?

5. Prywatno- i publicznoprawne wdrazanie praw konsumentów

6. Wzorce, regulaminy i OWU w praktyce funkcjonownia przedsiebiorcy

7. Obowiazki informacyjne przedsiebiorców wobec konsumentów i skutki ich naruszenia

8. Odpowiedzialnosc z tytułu niezgodnosci towaru z umowa oraz z tytułu gwarancji

9. Czyny nieuczciwej konkurencji w obrocie konsumenckim

10. Nieuczciwe praktyki rynkowe w obrocie konsumenckim

11. Szczególne uwarunkowania marketingu i sprzedazy konsumenckiej w Internecie

12. Konkursy i loterie organizowane dla konsumentów

13. Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów

14. Sankcje z tytułu naruszenia praw konsumentów

15. Srodki ochrony prawnej przysługujace przedsiebiorcy w sprawach konsumenckich

Bibliography: (in Polish)

T. Czech, Prawa konsumenta. Komentarz, Warszawa 2017; Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz, red. T. Skoczny, wyd. 2, Warszawa 2014; K. Chałubińska-Jentkiewicz, J. Taczkowska-OlszewskaSwiadczenie usług droga elektroniczna. Komentarz, Warszawa 2018; akty prawne i komentarze z serwisow Legalis i WoltersKluwerLEX

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

1. Student wymienia i opisuje regulacje prawne z zakresu ochrony konsumentów i potrafi je klasyfikowac

2. Student ma wiedze na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów i potrafi je interpretowac

3. Student prawidłowo identyfukuje instrumenty prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów i potrafi je zastosowac do okreslonych stanów faktycznych

4. Student prawidłowo charakteryzuje organy własciwe w zakresie ochrony praw konsumentów i potrafi wyjasnic ich kompetencje

5. Student ma swiadomosc znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców oraz potrafi wdrozyc zdobyta wiedze w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa

Forma aktywnosci i srednia liczba godzin na zrealizowanie aktywnosci:

- godziny zajec (wg planu studiów) z nauczycielem: 60 h

- Praca własna studenta: 60 h

Suma godzin: 120 h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę 2:

- student nie potrafi wymienic i opisac regulacji prawnych z zakresu ochrony konsumentów i nie potrafi ich klasyfikowac

- student nie posiada wiedzy na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów i nie potrafi je interpretowac

- student nie potrafi identyfikowac instrumentów prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów i nie potrafi ich zastosowac do wskazanych stanów faktycznych

- student nie potrafi scharakteryzowac organów własciwych w zakresie ochrony praw konsumentów i nie potrafi wyjasnic ich kompetencji

- student nie ma swiadomosci znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców oraz nie potrafi wdrozyc zdobytej wiedzy w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa

Na ocene 3:

- student potrafi poprawnie wymienic i opisac zaledwie kilka aktów prawnych z zakresu ochrony konsumentów

- student posiada w dostatecznym stopniu wiedze na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów

- student potrafi poprawnie identyfikowac i zastosowac do wskazanych stanów faktycznych zaledwie kilka instrumentów prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów

- student potrafi poprawnie scharakteryzowac i wyjasnic kompetencje niektórych organów własciwych w zakresie ochrony praw konsumentów

- student ma dostateczna swiadomosc znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców, jednakze wdrozenie zdobytej wiedzy w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa nastrecza trudnosci

Na ocene 4:

- student potrafi wymienic i opisac regulacje prawne z zakresu ochrony konsumentów i prawidłowo je klasyfikowac

- student posiada wiedze na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów i potrafi je interpretowac

- student potrafi identyfikowac instrumenty prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów i potrafi je zastosowac do wskazanych stanów faktycznych

- student potrafi scharakteryzowac organy własciwe w zakresie ochrony praw konsumentów i wyjasnic ich kompetencje

- student ma swiadomosc znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców oraz zasadniczo potrafi wdrozyc zdobyta wiedza w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa

Na ocene 5:

- student potrafi bezbłednie wymienic i opisac regulacje prawne z zakresu ochrony konsumentów i prawidłowo je klasyfikowac wskazujac wzajemne relacje poszczególnych regulacji prawnych

- student posiada bardzo dobra wiedze na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów i potrafi je bezbłednie interpretowac

- student potrafi bezbłednie identyfikowac instrumenty prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów i stosowac je do wskazanych stanów faktycznych, samodzielnie dobierajac narzedzia potrzebne do rozwiazania problemu z jednoczenym uzasadnieniem ich wyboru

- student potrafi wyczerpujaco scharakteryzowac organy własciwe w zakresie ochrony praw konsumentów, wyjasnic ich kompetencje oraz wzajemne relacje

- student ma pełna swiadomosc znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony

konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców oraz potrafi w pełni wdrozyc zdobyta wiedze w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa własciwie identyfikujac ryzyka prawne i biznesowe w konkretnym przypadku

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Monographic lecture, 30 hours more information
Coordinators: Michał Będkowski-Kozioł
Group instructors: Michał Będkowski-Kozioł
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Monographic lecture - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)