Sustainable development law and strategies
General data
Course ID: | WP-PR-MON-PiSZR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Sustainable development law and strategies |
Name in Polish: | Prawo i strategie zrównoważonego rozwoju |
Organizational unit: | Faculty of Law and Administration |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00 (differs over time)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Obecne trudności (w zakresie wzrostu gospodarczego, wdrażania praw człowieka, zwalczania ubóstwa, przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym, itp.), z którymi boryka się wiele państw zarówno rozwiniętych jak i rozwijających się, stały się jednym z wiodących wyzwań dla społeczności międzynarodowej. Skuteczne ramy prawne, jak również efektywne funkcjonowanie instytucji ma zasadnicze znaczenie dla zwalczania nierówności społecznych czy ochrony środowiska. Celem przedmiotu jest ukazanie roli prawa i przyjmowanych strategii w obszarze rozwoju gospodarczego, społecznego i środowiskowego, czyli w zakresie zrównoważonego rozwoju. |
Full description: |
(in Polish) Zakres przedmiotowy kursu obejmuje: 1. Wprowadzenie do przedmiotu. Koncepcje rozwoju, definicje zrównoważonego rozwoju (SD), rozwoju ludzkiego, itp. 2. Agenda na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 i Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) 3. Instytucjonalny aspekt SD: Bank Światowy, OECD, ONZ – jako globalni kluczowi aktorzy w dziedzinie prawa i praktyki SD 4. Prawo do rozwoju a wolność od ubóstwa - regulacja pomocy rozwojowej w prawie organizacji międzynarodowych 5. „Handel i zrównoważony rozwój” (TSD) w umowach o wolnym handlu (FTA) 6. Ograniczenie ryzyka katastrof (DRR) a Agenda 2030 7. SDG 13 (Zmiany klimatyczne – regulacje prawne i działania w zakresie mitygacji i adaptacj)i 8. SDG 4 (Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESD) oraz współpraca w zakresie szkolnictwa wyższego (HEI) na rzecz implementacji Agendy 2030) 9. SDG 3 (prawo do zdrowia) 10. SDG 5 (gender) 11. SDG 6 (prawo do wody) 12. SDG 7 (Prawo do energii) 13. SDG 16 (Prawa człowieka i SD) |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura (przykłady) Literatura będzie podawana bezpośrednio z dostosowaniem do potrzeb tematycznych obranych przez studentów Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego A/RES/70/1: Agenda na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 i raporty z implementacji Rozdziały “Trade and Sustainable Development” z wybranych umów o wolnym handlu (np. z CETA) Bartels L., The Trade and Development Policy of the European Union, The European Journal of International Law 2007, Vol. 18, No. Carbone M., The European Union and International Development: The Politics of Foreign Aid, New York 2007 Pogge T.W., World Poverty and Human Rights, Cambridge, 2008 Sen A., Development as Freedom, Oxford, 1999 Sen A., Human Rights and Development, (in:) Development as a Human Right: Legal, Political, and Economic Dimensions, BA Adreassen, SP Marks (ed.), Cambridge 2007 UNDP, Commission on Legal Empowerment of the Poor, Making Law Work for Everyone, New York, 2008 K.Cichos, A. Salvia, SDG1 - No Poverty: Making the Dream a Reality, Emerald Publishing, UK, 2018 K. Cichos, Sustainability Commitments, Institutional level, In: Encyclopedia of Sustainability in Higher Education, Leal Filho W et. all., Springer International Publishing, 2019 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student potrafi interpretować cele, zasady, akty prawne, itp. z zakresu prawa międzynarodowego z uwzględnieniem aspektów zrównoważonego rozwoju EK 1 Student zna pojęcia z zakresu zrównoważonego rozwoju EK 2 Student zna podstawowe źródła prawa w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania głównych organizacji międzynarodowych EK 3 Student potrafi omówić cele i praktykę działania w zakresie poszczególnych obszarów z zakresu SDG, w tym funkcjonowanie instytucji zajmujących się ZR EK 4 Student potrafi zidentyfikować problemy globalne, omówić je, jak również wskazać stosowane rozwiązania i metody działań. EK 5 Student potrafi zastosować podstawowe koncepcje i kierunki w zakresie zrównoważonego rozwoju do aktualnych wydarzeń lokalnych i międzynarodowych ECTS: 4 liczba godzin wykładu 15 Praca nad literaturą: 45 Praca w grupach: 30 Przygotowanie do kolokwium: 30 120:30 Razem 4 pkt ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie w oparciu o prace na zajęciach, prezentację oraz odpowiedź ustną z zakresu tematu prezentacji w odniesieniu do całości tematyki zrównoważonego rozwoju - ocena 5 - zrealizowanie wszystkich efektów kształcenia, a zwłaszcza w zakresie EK 4 i EK 5 - ocena 4, 4.5 - swobodne posługiwanie się pojęciami, znajomość źródeł i organizacji oraz praktyki działań w zakresie ZR (realizacja EK 1, 2, 3) - ocena 3, 3.5 - znajomość pojęć , źródeł i instytucji oraz praktyki w zakresie podstawowym Zajęcia prowadzone będą stancjonarnie z możliwością (w zależności od rozwoju epidemii) kontaktu synchronicznego, w którym studenci oraz prowadzący zajęcia uczestniczą w nich w tym samym czasie, ale w różnych miejscach, przy pomocy aplikacji Microsoft Teams –aplikacji opartej na chmurze, zawierającej zestaw narzędzi do współpracy zespołowej, wchodzącej w skład systemu Office 365 firmy Microsoft, pobranej ze strony office365.uksw.edu.pl. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO WYK_MON
WYK_MON
TU W TH FR |
Type of class: |
Monographic lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Cichos | |
Group instructors: | Katarzyna Cichos | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Monographic lecture - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.