Video Games Law
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-PRZ-mon-VGL |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0429) Law, not elsewhere classified
|
Nazwa przedmiotu: | Video Games Law |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Konwersatorium w języku obcym Monografy i konwersatoria PN |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PR_W11, PR_U02, PR_U09, PR_U10, PR_U11, PR_K01, |
Skrócony opis: |
Podczas konwersatorium student dowiaduje się: jak stosować istniejące regulacje prawnych do nowoczesnych technologii; uzasadniać w oparciu o metody wykładni prawa oraz o argumenty wskazywane w literaturze i orzecznictwie swoje stanowisk w odniesieniu prawa dotyczącego nowoczesnych technologii; jak posługiwać się językiem angielskim w dyskusjach o prawie dotyczącym nowych technologii; jak korzystać z narzędzi ułatwiających komunikację po angielsku; o niezbędności systematycznego aktualizowania swojej wiedzy na temat prawa dotyczącego nowych technologii. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć przewidziano dyskusję na następujące tematy: historia gier wideo definicja gier wideo, rodzaje gier wideo analiza budowy gier wideo prawnoautorska kwalifikacja gry wideo i jej skutki ochrona zabezpieczeń technicznych gier wideo |
Literatura: |
Literatura podstawowa: MATUSIAK I., Gra komputerowa jak przedmiot prawa autorskiego, Warszawa 2013. TRAPLE E., (red.), Ochrona gry komputerowej. Aktualne wyzwania prawne, Warszawa 2015. RAMOS A, LOPEZ L, RODRIGUEZ A, MENG T, ABRAMS S, The Legal Status of Video Games: Comparative Analysis in National Approaches, WIPO 2013. Literatura uzupełniająca: WIŚNIEWSKI S., Prawnoautorska kwalifikacja gier komputerowych – program komputerowy czy utwór audiowizualny?, «Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prace z Prawa Własności Intelektualnej» 2012, z. 115. GRZYBCZYK K. (red.), Prawo w wirtualnych światach, Warszawa 2013. MATLAK A, Prawna ochrona zabezpieczeń technicznych utworów na tle wyroku Trybunału Sprawiedliwości z 23.01.2014 r. w sprawie Nintendo, «Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prace z Prawa Własności Intelektualnej», 2014. ROST W, Glosa do wyroku TSUE z dnia 23 stycznia 2014 r. C-355/12, LEX 2014. SZPYT K., Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne, Warszawa 2018. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Absolwent zna i rozumie: PR_W11, podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych Absolwent potrafi: PR_U02, wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo PR_U09, projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym PR_U10,posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy PR_U11, wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Absolwent jest gotów do PR_K01, uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) Opis ECTS: udział w konwersatorium: 15 h przygotowanie do konwersatorium: 15 h lektura polecanych publikacji: 15 h przygotowanie do zaliczenia konwersatorium: 15 h Liczba ECTS = 2 * 2(przedmiot prowadzony w języku obcym) = 4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Absolwent zna i rozumie: PR_W11, podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych Na ocenę 2 student nie zna i nie rozumie podstawowych zasad i pojęć prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych Na ocenę 3, 3,5 student jedynie w zakresie podstawowym zna i rozumie podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych Na ocenę 4, 4,5 student dobrze na i rozumie podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych Na ocenę 5 student bardzo dobrze na i rozumie podstawowe zasady i pojęcia prawa własności przemysłowej i intelektualnej dotyczących gier wideo przez pryzmat regulacji międzynarodowych Absolwent potrafi: PR_U02, wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo Na ocenę 2 student nie potrafi wykorzystywać wiedzy teoretycznej z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi zastosować wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu prawa własności intelektualnej do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych - prawnej ochrony gier wideo PR_U09, projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym Na ocenę 2 student nie potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku angielskim stosowanym w prawie własności intelektualnej, w zakresie gier wideo w aspekcie dogmatycznym, porównawczym lub historycznym PR_U10,posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy Na ocenę 2 student nie potrafi posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy Na ocenę 3, 3,5 student potrafi posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi posługiwać się̨ językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy PR_U11, wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Na ocenę 2 student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacji na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytycznych sądów Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat prawa gier wideo z wykorzystaniem rożnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Absolwent jest gotów do PR_K01, uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) Na ocenę 2 student nie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) Na ocenę 3, 3,5 student jedynie w zakresie podstawowym jest gotów do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) Na ocenę 4, 4,5 student jest dobrze przygotowany (gotów w stopniu dobrym) do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) Na ocenę 5 student jest bardzo dobrze przygotowany (gotów w stopniu bardzo dobrym) do uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa własności intelektualnej w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym i doktrynie oraz jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) Aktywny udział w merytorycznej dyskusji albo egzamin końcowy (test wielokrotnego wyboru). Aktywny udział w merytorycznej dyskusji na 4 zajęciach: ocena bardzo dobra Aktywny udział w merytorycznej dyskusji na 3 zajęciach: ocena dobra Aktywny udział w merytorycznej dyskusji na 2 zajęciach: ocena dostateczna albo test wielokrotnego wyboru 50-60% procent prawidłowych odpowiedzi – ocena dostateczna 60-70% - ocena dostateczna plus 70-80% - ocena dobra 80-90% - ocena dobra plus 90-100% - ocena bardzo dobra |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Konrad Radomiński | |
Prowadzący grup: | Konrad Radomiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.