Elements of philosophy for lawyers
General data
Course ID: | WP-PRZ-mon-efdp |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Elements of philosophy for lawyers |
Name in Polish: | Elementy filozofii dla prawników |
Organizational unit: | Faculty of Law and Administration |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
Acquaint student with the notions of philosophy, which are both fundamental and important for someone's world outlook. To demonstrate the importance of modern logc for philosophical notion construction. |
Full description: |
Main sections of philosophy. Evolution of notions of matter, space and time. Ontological categories. Knowledge and its foundations. Analitical philosophy and its representves. |
Bibliography: |
John Hospers; An Introduction to Philosophical Analysis. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) PR_W02: Student zna podłoże społeczne norm prawnych w poszczególnych epokach historycznych. PR_W03: Student zna i rozumie prawidłowości dotyczące kształtowania się systemów społecznych, w tym prawnych PR_W06: Student ma pogłębioną wiedzę na temat klasyfikowania systemów z punktu widzenia humanizacji prawa PR_W07: Student wie jak wykorzystać wiedzę z zakresu etyki i filozofii człowieka jako narzędzie w przyszłej działalności prawniczej takiej jak doradztwo prawnicze i działalność sądownicza. Opis ECTS: udział w wykładzie- 16 h czytanie literatury podanej w bibliografii- 40 h przygotowanie prezentacji na wybrane tematy- 15 h przygotowanie do egzaminu- 30 h SUMA : 101 h = około 4 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceniania: egzamin, referat Kryteria oceniania: PR_W02: na ocenę 2: Student nie zna społecznego uwarunkowania problematyki filozoficznej w poszczególnych epokach na ocenę 3: Student powierzchownie zna społeczne uwarunkowania problematyki filozoficznej w niektórych epokach na ocenę 4: student dobrze zna i rozumie społeczne uwarunkowania problematyki filozoficznej w większości epok na ocenę 5:student bardzo dobrze zna i rozumie społeczne uwarunkowania problematyki filozoficznej we wszystkich epokach PR_W03: na ocenę 2: Student nie zna prawidłowości dotyczących kształtowania się systemów społecznych, na ocenę 3: Student w dostatecznym stopniu zna prawidłowości dotyczące kształtowania się systemów społecznych, na ocenę 4: Student w stopniu dobrym zna prawidłowości dotyczące kształtowania się systemów społecznych na ocenę 5:Student w stopniu bardzo dobrym zna prawidłowości dotyczące kształtowania się systemów społecznych i rozumie ich wpływ na doktryny prawne PR_W06: na ocenę 2: Student nie ma wiedzy na temat wpływu norm społecznych i reguł etycznych oraz moralnych organizujących struktury społeczne i ich wpływu na kształtowanie się myśli filozoficznej. na ocenę 3: student w dostatecznym stopniu zna normy społeczne i reguły etyczne oraz moralne organizujące struktury społeczne i ich wpływ na kształtowanie się myśli filozoficznej na ocenę 4: student stopniu dobrym posiadł wiedzę na temat norm społecznych oraz reguł etycznych organizujących struktury społeczne i ich wpływu na kształtowanie się myśli filozoficznej na ocenę 5: student w stopniu bardzo dobrym posiadł wiedzę na temat norm społecznych oraz reguł etycznych organizujących struktury społeczne i ich wpływu na kształtowanie się myśli filozoficznej PR_W07: na ocenę 2: Student nie zauważa możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu etyki i filozofii człowieka jako narzędzia w przyszłej działalności prawniczej takiej jak doradztwo prawnicze i działalność sądownicza. na ocenę 3: Student do pewnego stopnia wie jak wykorzystać wiedzę z zakresu etyki i filozofii człowieka jako narzędzia w przyszłej działalności prawniczej takiej jak doradztwo prawnicze i działalność sądownicza. na ocenę 4: Student ma dobrą wiedzę w zakresie możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu etyki i filozofii człowieka jako narzędzia w przyszłej działalności prawniczej takiej jak doradztwo prawnicze i działalność sądownicza. na ocenę 5: Student ma bardzo dobrą i ugruntowaną wiedzę w zakresie możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu etyki i filozofii człowieka jako narzędzia w przyszłej działalności prawniczej takiej jak doradztwo prawnicze i działalność sądownicza. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.