Derivatives - legal basis
General data
Course ID: | WP-PRZ-mon-ipzp |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Derivatives - legal basis |
Name in Polish: | Instrumenty pochodne - zagadnienia prawne |
Organizational unit: | Faculty of Law and Administration |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu poszerzenie wiedzy studentów na temat roli i zasad funkcjonowania instrumentów pochodnych na rynku finansowym. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiotem zajęć jest przedstawienie zasad funkcjonowania instrumentów pochodnych. W toku zajęć omówione zostaną zagadnienia ogóle związane z instrumentami pochodnymi, a także konkretne rodzaje instrumentów pochodnych, opcje, kontrakty terminowe oraz swapy. Wyjaśnione zostaną niezbędne z prawnego punktu widzenia pojęcia związane z instrumentami pochodnymi. |
Bibliography: |
(in Polish) M. Stec (red.), Prawo instrumentów finansowych, System Prawa Handlowego Tom 4, Warszawa 2016 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia: EK 1: wyjaśnia rolę i zasady funkcjonowania instrumentów pochodnych EK 2: definiuje pojęcia i zasady związane z instrumentami pochodnymi EK 3: wymienia i charakteryzuje związane z instrumentami pochodnymi EK 4: zna i wyjaśnia regulacje prawne dotyczące instrumentów pochodnych EK 5: rozumie potrzebę̨ stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́ Opis ECTS Udział w wykładzie 8 h Lektura zadanej literatury 12 h Przygotowanie do egzaminu 30 h Suma godzin: 50 h Liczba ECTS: 50 h/25 = 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody kształcenia: Wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku. Egzamin ustny albo pisemny. Wymagana obecność na zajęciach. Kryteria oceniania: EK 1: Ocena ndst (2) - nie potrafi wyjaśnić na czym polega ani czemu służą instrumenty pochodne Ocena dst (3) – wyjaśnia na czym rola instrumentów pochodnych Ocena db (4) - wyjaśnia na czym polega i jakie są zasady funkcjonowania instrumentów pochodnych Ocena bdb (5) - wyjaśnia na czym polega, a także opisuje rolę i zasady funkcjonowania instrumentów pochodnych w zależności od ich rodzaju EK 2: Ocena ndst (2) - nie potrafi zdefiniować pojęć z zakresu funkcjonowania instrumentów pochodnych Ocena dst (3) – definiuje podstawowe pojęcia odnoszące się do funkcjonowania instrumentów pochodnych Ocena db (4) – definiuje pojęcia i wyjaśnia zasady związane z funkcjonowaniem instrumentów pochodnych Ocena bdb (5) – definiuje pojęcia i wyjaśnia zasady związane z funkcjonowaniem instrumentów pochodnych w kontekście ich roli na rynku finansowym EK 3: Ocena ndst (2) - nie potrafi wymienić żadnych zasad związanych z funkcjonowaniem instrumentów pochodnych Ocena dst (3) – wymienia podstawowe zasady związane z funkcjonowaniem instrumentów pochodnych Ocena db (4) – wymienia i charakteryzuje poszczególne zasady związane z funkcjonowaniem instrumentów pochodnych Ocena bdb (5) - wymienia, charakteryzuje, porównuje i ocenia zasadność poszczególnych zasad związanych z funkcjonowaniem instrumentów pochodnych EK 4: Ocena ndst (2) - nie potrafi wymienić prawnych regulacji dotyczących funkcjonowania instrumentów pochodnych Ocena dst (3) – wymienia podstawowe regulacje prawne dotyczące funkcjonowania instrumentów pochodnych Ocena db (4) – zna regulacje prawne dotyczące funkcjonowania instrumentów pochodnych Ocena bdb (5) – zna, wyjaśnia i ocenia regulacje prawne dotyczące funkcjonowania instrumentów pochodnych EK 5: Ocena ndst (2) – nie dostrzega potrzeby poznania metod ani zasad funkcjonowania instrumentów pochodnych Ocena dst (3) – dostrzega potrzebę poznania metod i zasad funkcjonowania instrumentów pochodnych Ocena db (4) – rozumie celowość poznania metod i zasad funkcjonowania instrumentów pochodnych Ocena bdb (5) – rozumie celowość poznania metod i zasad funkcjonowania instrumentów pochodnych, widzi potrzebę̨ stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́, wyróżnia praktyczne obszary problemowe, wykazuje inicjatywę |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.