Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Private banking

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WP-PRZ-mon-pbank
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Private banking
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PR_W02

PR_W04

PR_W05

PR_W06

PR_U01

PR_U02

PR_U03

PR_U05

PR_U06

PR_U07

PR_U09

PR_U11

Skrócony opis:

Monograf ma na celu zapoznanie studentów ze specyfiką usługi private banking, a także problemami prawnymi, które mogą wystąpić podczas jej świadczenia.

Pełny opis:

1. Private banking - charakterystyka.

2. Usługi świadczone w ramach private banking.

3. Historia private banking w Polsce i na świecie.

4. Podstawy prawne świadczenia usług private banking przez banki.

5. Relacja łącząca klienta z delegowanym do jego obsługi doradcą; odpowiedzialność doradcy.

6. Nieprawidłowości podczas świadczenia usług private banking.

7. Zidentyfikowanie luk prawnych w polskim systemie prawnym dotyczących świadczenia usługi private banking i próba sformułowania postulatów de lege ferenda.

Literatura:

1. Materiały przekazywane przez prowadzącego zajęcia. Brak podręcznika wiodącego.

2. Akty prawne:

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. 2018, poz. 2187 ze zm.)

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. 2019, poz. 1145 ze zm.)

Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tekst jedn. Dz. U. 2019, poz.1950 ze zm.)

Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (tekst jedn. Dz. U. 2018, poz. 2286 ze zm.)

3. Literatura uzupełniająca:

L. Dziawgo, Private banking. Istota - Koncepcja - Funkcjonowanie, Toruń 2005

Efekty kształcenia i opis ECTS:

EK1 przedstawia charakterystyczne cechy usługi private banking, a także jej historię

EK2 charakteryzuje usługi świadczone w ramach private banking

EK3 wskazuje podstawy prawne świadczenia usługi private banking przez banki

EK4 opisuje specyficzną relację łączącą klienta z delegowanym do jego obsługi doradcą

EK5 przedstawia nieprawidłowości występujące podczas świadczenia usług private banking

EK6 identyfikuje luki prawne w polskim systemie prawnym dotyczące świadczenia usługi private banking

EK7 wykorzystuje teoretyczną wiedzę z zakresu prawa publicznego i prywatnego do opisania i analizy stanu faktycznego określonych sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia problemu

EK8 bierze udział w dyskusji dotyczących określonych problemów pojawiających się w związku ze świadczeniem usługi private banking

Opis ECTS

- zajęcia z prowadzącym: 8h

- przygotowanie do zajęć: 8h

- lektura literatury i orzecznictwa: 4h

- konsultacje: 4h

- przygotowanie eseju lub prezentacji:8h

32h/8 = 4 ECTS

Metody i kryteria oceniania:

Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu efektów kształcenia EK1-EK8 są wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, dyskusja, studium przypadku, burza mózgów.

Metodami weryfikacji efektów kształcenia EK1-EK8 są aktywność na zajęciach, obserwacja zachowań, ocenianie ciągłe, praca pisemna lub prezentacja na zakończenie.

EK1 przedstawia charakterystyczne cechy usługi private banking, a także jej historię

Na ocenę 2 (ndst) nie potrafi wskazać cech i przedstawić historii usługi private banking

Na ocenę 3 (dst) wskazuje kilka cech private banking i podstawowe elementy historii tejże usługi

Na ocenę 4 (db) poprawnie wskazuje większość cech usługi private banking, a także jej historię

Na ocenę 5 (bdb) wskazuje wszystkie cechy usługi private banking, a także przedstawia ich wzajemne relacje oraz w stopniu bardzo dobrym przedstawia historię kształtowania się tej usługi

EK2 charakteryzuje usługi świadczone w ramach private banking

Na ocenę 2 (ndst) nie potrafi scharakteryzować żadnej usługi z zakresu private banking

Na ocenę 3 (dst) dostatecznie przedstawia kilka usług z zakresu private banking

Na ocenę 4 (db) poprawnie przedstawia większość usług z zakresu private banking

Na ocenę 5 (bdb) poprawnie przedstawia wszystkie usługi z zakresu private banking

EK3 wskazuje podstawy prawne świadczenia usługi private banking przez banki

Na ocenę 2 (ndst) nie potrafi wskazać żadnej podstawy prawnej świadczenia usługi private banking przez banki

Na ocenę 3 (dst) dostatecznie przedstawia kilka podstaw prawnych świadczenia usługi private banking przez banki

Na ocenę 4 (db) poprawnie przedstawia większość podstaw prawnych świadczenia usługi private banking przez banki

Na ocenę 5 (bdb) poprawnie przedstawia wszystkie podstawy prawne świadczenia usługi private banking przez banki

EK4 opisuje specyficzną relację łączącą klienta z delegowanym do jego obsługi doradcą

Na ocenę 2 (ndst) nie potrafi opisać relacji łączącej klienta z delegowanym do jego obsługi doradcą

Na ocenę 3 (dst) w stopniu dostatecznym opisuje relację łączącą klienta z delegowanym do jego obsługi doradcą

Na ocenę 4 (db) poprawnie i w stopniu dobrym opisuje relację łączącą klienta z delegowanym do jego obsługi doradcą

Na ocenę 5 (bdb) poprawnie i w stopniu bardzo dobrym opisuje relację łączącą klienta z delegowanym do jego obsługi doradcą, a także potrafi wskazać ryzyka, które mogą pojawić się w tak ukształtowanej relacji

EK5 przedstawia nieprawidłowości występujące podczas świadczenia usług private banking

Na ocenę 2 (ndst) nie potrafi wskazać żadnej nieprawidłowości występującej podczas świadczenia usługi private banking

Na ocenę 3 (dst) dostatecznie przedstawia kilka nieprawidłowości występujących podczas świadczenia usługi private banking

Na ocenę 4 (db) poprawnie przedstawia większość nieprawidłowości występujących podczas świadczenia usługi private banking i podejmuje próbę identyfikacji narzędzi służących do ich zniwelowania

Na ocenę 5 (bdb) poprawnie przedstawia nieprawidłowości występujące podczas świadczenia usługi private banking i identyfikuje narzędzia służące do ich zniwelowania

EK6 identyfikuje luki prawne w polskim systemie prawnym dotyczące świadczenia usługi private banking

Na ocenę 2 (ndst) nie potrafi wskazać żadnej luki prawnej występującej w polskim systemie prawnym dotyczącej świadczenia usługi private banking

Na ocenę 3 (dst) dostatecznie przedstawia kilka luk prawnych występujących w polskim systemie prawnym dotyczących świadczenia usługi private banking

Na ocenę 4 (db) poprawnie przedstawia większość luk prawnych występujących w polskim systemie prawnym dotyczących świadczenia usługi private banking i podejmuje próbę identyfikacji mechanizmów służących do rozwiązania problemu w stopniu dobrym

Na ocenę 5 (bdb) poprawnie przedstawia luki prawne występujące w polskim systemie prawnym dotyczące świadczenia usługi private banking i podejmuje próbę identyfikacji mechanizmów służących do rozwiązania problemu w stopniu bardzo dobrym

EK7 wykorzystuje teoretyczną wiedzę z zakresu prawa publicznego i prywatnego do opisania i analizy stanu faktycznego określonych sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia problemu

Na ocenę 2 (ndst) nie potrafi wykorzystać teoretycznej wiedzy z zakresu prawa publicznego i prywatnego do opisania i analizy stanu faktycznego określonych sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia problemu

Na ocenę 3 (dst) dostatecznie wykorzystuje teoretyczną wiedzę z zakresu prawa publicznego i prywatnego do opisania i analizy stanu faktycznego określonych sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia problemu

Na ocenę 4 (db) w stopniu dobrym wykorzystuje teoretyczną wiedzę z zakresu prawa publicznego i prywatnego do opisania i analizy stanu faktycznego określonych sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia problemu

Na ocenę 5 (bdb) w stopniu bardzo dobrym wykorzystuje teoretyczną wiedzę z zakresu prawa publicznego i prywatnego do opisania i analizy stanu faktycznego określonych sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia problemu

EK8 bierze udział w dyskusji dotyczącej określonych problemów pojawiających się w związku ze świadczeniem usługi private banking

Na ocenę 2 (ndst) nie bierze udziału w dyskusji dotyczącej określonych problemów pojawiających się w związku ze świadczeniem usługi private banking

Na ocenę 3 (dst) bierze udział w dyskusji dotyczącej określonych problemów pojawiających się w związku ze świadczeniem usługi private banking zgłaszając pojedyncze uwagi

Na ocenę 4 (db) bierze udział w dyskusji dotyczącej określonych problemów pojawiających się w związku ze świadczeniem usługi private banking formułując kilku zdaniowe wypowiedzi

Na ocenę 5 (bdb) bierze aktywny udział w dyskusji dotyczącej określonych problemów pojawiających się w związku ze świadczeniem usługi private banking wykorzystując argumenty z zakresu prawa publicznego i prywatnego

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)