Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Sustainable Development Goals as diplomatic challenges in the 21st Century

General data

Course ID: WP-SM-CZR(p)
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Sustainable Development Goals as diplomatic challenges in the 21st Century
Name in Polish: Cele zrównoważonego rozwoju jako wyzwania dyplomacji w XXI w.
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Obecne trudności (w zakresie wzrostu gospodarczego, wdrażania praw człowieka, zwalczania ubóstwa, przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym, itp.), z którymi boryka się wiele państw zarówno rozwiniętych jak i rozwijających się, stały się jednym z wiodących wyzwań dla społeczności międzynarodowej. Skuteczne ramy prawne, jak również efektywne funkcjonowanie instytucji ma zasadnicze znaczenie dla zwalczania nierówności społecznych czy ochrony środowiska. Celem przedmiotu jest ukazanie wyzwań w obszarze rozwoju gospodarczego, społecznego i środowiskowego, czyli w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Full description: (in Polish)

Zakres przedmiotowy kursu obejmuje:

1. Wprowadzenie do przedmiotu. Koncepcje rozwoju, definicje zrównoważonego rozwoju (SD), rozwoju ludzkiego, itp.

2. Agenda na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 i Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG)

3. Instytucjonalny aspekt SD: Bank Światowy, OECD, ONZ – jako globalni kluczowi aktorzy w dziedzinie prawa i praktyki SD

4. Prawo do rozwoju a wolność od ubóstwa - regulacja pomocy rozwojowej w prawie organizacji międzynarodowych

5. „Handel i zrównoważony rozwój” (TSD) w umowach o wolnym handlu (FTA)

6. Ograniczenie ryzyka katastrof (DRR) a Agenda 2030

7. SDG 13 (Zmiany klimatyczne – regulacje prawne i działania w zakresie mitygacji i adaptacj)i

8. SDG 4 (Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESD) oraz współpraca w zakresie szkolnictwa wyższego (HEI) na rzecz implementacji Agendy 2030)

9. SDG 3 (prawo do zdrowia)

10. SDG 5 (gender)

11. SDG 6 (prawo do wody)

12. SDG 7 (Prawo do energii)

13. SDG 16 (Prawa człowieka i SD)

Bibliography: (in Polish)

Literatura (przykłady)

Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego A/RES/70/1: Agenda na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 i raporty z implementacji

Rozdziały “Trade and Sustainable Development” z wybranych umów o wolnym handlu (np. z CETA)

Bartels L., The Trade and Development Policy of the European Union, The European Journal of International Law 2007, Vol. 18, No.

Carbone M., The European Union and International Development: The Politics of Foreign Aid, New York 2007

Pogge T.W., World Poverty and Human Rights, Cambridge, 2008

Sen A., Development as Freedom, Oxford, 1999

Sen A., Human Rights and Development, (in:) Development as a Human Right: Legal, Political, and Economic Dimensions, BA Adreassen, SP Marks (ed.), Cambridge 2007

UNDP, Commission on Legal Empowerment of the Poor, Making Law Work for Everyone, New York, 2008

K.Cichos, A. Salvia, SDG1 - No Poverty: Making the Dream a Reality, Emerald Publishing, UK, 2018

K. Cichos, Sustainability Commitments, Institutional level, In: Encyclopedia of Sustainability in Higher Education, Leal Filho W et. all., Springer International Publishing, 2019

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

• Student zna pojęcia z zakresu zrównoważonego rozwoju

• Student zna podstawowe źródła prawa w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania głównych organizacji międzynarodowych

• Student potrafi omówić cele i praktykę działania w zakresie poszczególnych obszarów z zakresu SDG

• Student potrafi zidentyfikować problemy globalne, omówić je, jak również wskazać stosowane rozwiązania i metody działań.

• Student potrafi zastosować podstawowe koncepcje i kierunki w zakresie zrównoważonego rozwoju do aktualnych wydarzeń lokalnych i międzynarodowych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie w oparciu o prace na zajęciach, prezentację oraz kolokwium

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Katarzyna Cichos
Group instructors: Katarzyna Cichos
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)