Identifying Emerging Markets
General data
Course ID: | WP-SM-MON-IEM(p)-s |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Identifying Emerging Markets |
Name in Polish: | Identifying Emerging Markets |
Organizational unit: | Faculty of Law and Administration |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | English |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot obejmuje zagadnienia związane z rynkami wschodzącymi (emerging markets). |
Full description: |
(in Polish) W toku wykładu przedstawione zostaną definicje rynku wschodzącego, rynku granicznego (frontier market), rynku rozwiniętego (developed market) oraz podane i przeanalizowane przykłady gospodarek spełniających stosowne kryteria. Omówione zostaną korzyści i zagrożenia, jakie płyną dla inwestorów rynków wschodzących. Ponadto wykład obejmie przedstawienie najciekawszych i najważniejszych z punktu widzenia światowej gospodarki rynków wschodzących. |
Bibliography: |
(in Polish) A. Zielińska-Głebocka, Współczesna gospodarka światowa, Warszawa 2012 The Economist, Guide to Emerging Markets, The business outlook, opportunities and obstacles, edited by Aidan Manktelow, London 2014 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK 1: Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 2: Student definiuje pojęcie rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 3: Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 4: Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady EK 5: Student rozumie potrzebę̨ stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́ |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK 1: Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia rynku wschodzącego. Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego. Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 2: Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia rynku granicznego. Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie rynku granicznego. Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 3: Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia egzotycznego rynku granicznego. Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego. Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 4: Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia rynku rozwiniętego. Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego. Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego, podaje przykłady Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady EK 5: Ocena 2 (ndst) – Student nie dostrzega potrzeby stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́ Ocena 3 (dst) – Student dostrzega potrzebę̨ uzupełnienia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́ Ocena 4 (db) – Student widzi potrzebę̨ uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́ Ocena 5 (bdb) - Student rozumie potrzebę̨ stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć, wykazuje inicjatywę EK 1 - EK 5: ocenianie ciągłe, ustny egzamin. Obecność obowiązkowa. Dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.