Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Identifying Emerging Markets

General data

Course ID: WP-SM-MON-IEM(p)-s
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Identifying Emerging Markets
Name in Polish: Identifying Emerging Markets
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiot obejmuje zagadnienia związane z rynkami wschodzącymi (emerging markets).

Full description: (in Polish)

W toku wykładu przedstawione zostaną definicje rynku wschodzącego, rynku granicznego (frontier market), rynku rozwiniętego (developed market) oraz podane i przeanalizowane przykłady gospodarek spełniających stosowne kryteria. Omówione zostaną korzyści i zagrożenia, jakie płyną dla inwestorów rynków wschodzących. Ponadto wykład obejmie przedstawienie najciekawszych i najważniejszych z punktu widzenia światowej gospodarki rynków wschodzących.

Bibliography: (in Polish)

A. Zielińska-Głebocka, Współczesna gospodarka światowa, Warszawa 2012

The Economist, Guide to Emerging Markets, The business outlook, opportunities and obstacles, edited by Aidan Manktelow, London 2014

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK 1: Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady

EK 2: Student definiuje pojęcie rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady

EK 3: Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady

EK 4: Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady

EK 5: Student rozumie potrzebę̨ stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK 1:

Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia rynku wschodzącego.

Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego.

Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady

Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady

EK 2:

Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia rynku granicznego.

Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie rynku granicznego.

Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady

Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady

EK 3:

Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia egzotycznego rynku granicznego.

Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego.

Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady

Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady

EK 4:

Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia rynku rozwiniętego.

Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego.

Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego, podaje przykłady

Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady

EK 5:

Ocena 2 (ndst) – Student nie dostrzega potrzeby stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́

Ocena 3 (dst) – Student dostrzega potrzebę̨ uzupełnienia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́

Ocena 4 (db) – Student widzi potrzebę̨ uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́

Ocena 5 (bdb) - Student rozumie potrzebę̨ stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć, wykazuje inicjatywę

EK 1 - EK 5: ocenianie ciągłe, ustny egzamin.

Obecność obowiązkowa. Dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)