Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Corporate social responsibility

General data

Course ID: WP-SM-MON-SOB-k
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Corporate social responsibility
Name in Polish: Społeczna odpowiedzialność biznesu
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Wykład dotyczy reguł zrządzania, zgodnie z którymi przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają:

- interesy społeczne,

- aspekty środowiskowe oraz

- relacje z różnymi grupami interesariuszy, zwłaszcza z pracownikami.

Full description: (in Polish)

1. Zasady ogólne dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR)

2. Norma ISO 26000

3. Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych

4. Obszary społecznej odpowiedzialności biznesu:

a) Ład organizacyjny

b) Prawa człowieka

c) Stosunki pracy

d) Środowisko

e) Sprawiedliwe praktyki rynkowe

f) Relacje z konsumentami

g) Zaangażowanie społeczne

Bibliography: (in Polish)

1. ISO 26000 Guidance on social responsibility, Geneva, 2010; 2. Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych; 3. M.Żemigała, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Oficyna a Wolter Kluwer business, Kraków 2007; 4 R.Koneczna, CSR i jego narzędzia jako element strategii firm - praktyczny przewodnik, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków 2014; 5. A.Paliwoda-Matoliańska, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2014

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student ma znajomość i zrozumienie reguły Corporate Social Responsibility.

Student potrafi posługiwać się właściwą siatką pojęciową.

Student dostrzega praktyczne kwestie w zakresie stosowania Corporate Social Responsibility.

udział w wykładzie 15

konsultacje 10

czas na napisanie referatu/eseju/pracy 25

przygotowanie do egzaminu 20

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne dyskusja, prezentacja, kazus, praca w grupach, symulacje,analiza literatury i orzecznictwa

Kryteria oceniania: ocenianie ciągłe, dyskusje, odpowiedź ustna, prezentacja, praca pisemna, kolokwia

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)