International Project Management
General data
Course ID: | WP-SM-MON-ZPM(p) |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | International Project Management |
Name in Polish: | Zarządzanie projektami międzynarodowymi |
Organizational unit: | Faculty of Law and Administration |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Podstawowym celem jest przekazanie informacji na temat mechanizmów zarządzania w środowisku międzynarodowym. We współczesnym świecie w związku z procesami globalizacji obserwujemy zjawiska takie, jak respacjalizacja - czyli transformacja przestrzeni i deterytorializacja, czyli osłabienie związków między przestrzenią społeczną a konkretnym terytorium. W związku z tym coraz więcej istotnych z punktu widzenia obywateli projektów ma charakter międzynarodowy ściśle związany z ponadnarodowymi interakcjami o charakterze komunikacyjnym, inwestycyjnym, gospodarczym, kulturowym itd. Podczas zajęć konwersatoryjnych z przedmiotu realizowanego w ramach ścieżki kształcenia "Instytucje międzynarodowe" Student zdobędzie podstawowe informacje z zakresu planowania, realizacji, koordynowania i kontroli zadań przewidzianych w różnego rodzaju projektach międzynarodowych. |
Full description: |
(in Polish) Na przykładzie konkretnych instytucji m.in. agencji regulacyjnych UE Student podda praktycznej analizie interakcje między poszczególnymi organami takich gremiów i ich wpływ na skuteczność w realizacji poszczególnych projektów. Zakres tematyczny: 1) Instytucjonalizacja i internacjonalizacja życia społecznego. 2) Wprowadzenie do zarządzania projektami - podstawowe pojęcia. 3) Projekt międzynarodowy i jego charakterystyka: przygotowanie, założenia, ocena skuteczności, wdrażanie, kontrola. 4) Role i style zarządzania. 5) Budowanie zespołu projektowego - rola kultury organizacyjnej. 6) Narzędzia wspomagające procesy projektowe. 7) Techniki miękkie w zarządzaniu projektami międzynarodowymi. 8) Analiza przypadku szczególnego - zarządzanie w ramach UE: case study - agencje regulacyjne |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Podręcznik: Pawlak, Marek, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2012. Literatura dodatkowa (dla zainteresowanych): Artykuły: Clarke, Diana: Kompetencje skumulowane czyli warunki funkcjonowania efektywnych zespołów międzynarodowych, "Personel i zarządzanie" 2003, nr 19, ss. 28-31. Fastnacht, Danuta: Kompetencje miękkie w zarządzaniu, "Zeszyty naukowe WSZOP" 2006, nr 1(2), ss. 109-114. Klimczok, Monika: Wpływ kultury organizacyjnej państw europejskich i azjatyckich na poziom zarządzania w organizacji, "Zeszyty naukowe WSH. Zarządzanie" 2015, nr 1, ss. 49-60. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK1 Student rozumie podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania międzynarodowego EK2 Student rozpoznaje procesy zachodzące w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygo-towania i realizacji projektów EK3 Student ma wiedzę o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwen-cjach dla realizacji projektów międzynarodowych EK4 Student potrafi scharakteryzować podstawowe kompetencje miękkie istotne z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych EK5 Student potrafi rozpoznać praktyczne konsekwencje określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej EK6 Student rozpoznaje związki pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania międzynarodo-wego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzyna-rodowych Opis ECTS: Udział w konwersatorium 15 h Przygotowanie do zajęć 15 h Lektura zadanej literatury 10 h Przygotowanie do prezentacji zespołowej 10 h Suma godzin 50 h Liczba ECTS 50 h/25 = 2 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę ndst (2): EK1 Student nie rozumie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania międzynarodowego EK2 Student nie rozpoznaje procesów zachodzących w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygotowania i realizacji projektów EK3 Student nie ma wiedzy o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwencjach dla realizacji projektów międzynarodowych EK4 Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych kompetencji miękkich istotnych z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych EK5 Student nie potrafi rozpoznać praktycznych konsekwencji określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej EK6 Student nie rozpoznaje związków pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania między-narodowego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzynarodowych Na ocenę dst (3): EK1 Student rozumie w stopniu wystarczającym i potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania międzynarodowego EK2 Student rozpoznaje w stopniu dostatecznym procesy zachodzące w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygotowania i realizacji projektów EK3 Student ma podstawową wiedzę o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwencjach dla realizacji projektów międzynarodowych EK4 Student potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować podstawowe kompetencje miękkie istotne z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych EK5 Student potrafi rozpoznać podstawowe praktyczne konsekwencje określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej EK6 Student rozpoznaje w stopniu dostatecznym związki pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania międzynarodowego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzynarodowych Na ocenę db (4): EK1 Student dobrze rozumie podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania międzynarodowego EK2 Student rozpoznaje w stopniu dobrym procesy zachodzące w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygotowania i realizacji projektów EK3 Student ma dużą wiedzę o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwencjach dla realizacji projektów międzynarodowych EK4 Student potrafi w stopniu dobrym scharakteryzować kompetencje miękkie istotne z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych EK5 Student potrafi dobrze rozpoznać praktyczne konsekwencje określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej EK6 Student rozpoznaje w stopniu dobrym związki pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania międzynarodowego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzynarodowych Na ocenę bdb (5): EK1 Student bardzo dobrze rozumie i definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania między-narodowego EK2 Student znakomicie rozpoznaje procesy zachodzące w instytucjach międzynarodowych z zakresu przygotowania i realizacji projektów EK3 Student ma obszerną wiedzę o mechanizmach internacjonalizacji i instytucjonalizacji i ich konsekwencjach dla realizacji projektów międzynarodowych EK4 Student potrafi w wyczerpujący sposób scharakteryzować podstawowe kompetencje miękkie istotne z punktu widzenia planowania, wdrażania i monitorowania projektów międzynarodowych EK5 Student potrafi doskonale rozpoznać praktyczne konsekwencje określonych mechanizmów zarządzania projektami międzynarodowymi dla efektywności współpracy międzynarodowej EK6 Student bardzo dobrze rozpoznaje związki pomiędzy teoretycznymi założeniami zarządzania międzynarodowego a praktycznymi interakcjami w strukturze instytucjonalnej konkretnych organizacji międzynarodowych Metodami dydaktycznymi, służącymi osiągnięciu EK1-EK6 są tzw. metody dialogowe (debata, wykład konwersatoryjny, prezentacja zadanego tekstu przygotowana w zespołach kilkuosobowych). Są one uzupełniane wykładem informacyjnym i problemowym. Sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest ocenianie ciągłe oraz ocena z zaliczenia pisemnego (pytania otwarte / esej). |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.