Archaeology of western Europe in Early Christian Period
General data
Course ID: | WS-AR-AWZćw |
Erasmus code / ISCED: |
08.4
|
Course title: | Archaeology of western Europe in Early Christian Period |
Name in Polish: | Archeologia wczesnochrześcijańskiego Zachodu |
Organizational unit: | Institute of Archaeology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Bibliography: |
(in Polish) • Filarska B., 1999, Archeologia chrześcijańska zachodniej części Imperium rzymskiego, Warszawa, wydawnictwo ATK • Filarska B., 1986, Początki sztuki wczesnochrześcijańskiej, Lublin, TNKUL • Filarska B., 1983, Początki architektury wczesnochrześcijańskiej, Lublin • Jastrzębowska E., 2008, Sztuka wczesnochrześcijańska, Kraków, WAM • Wronikowska B., 1994, Vestigia Christianorum. Świadectwa obecności chrześcijan w Rzymie przed konstantyńskim, Lublin |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zna złożona sytuację kulturową Europy Zach. w IV-VII w., zna i rozumie podstawową terminologię dotycząca archeologii wczesnochrześcijańskiej na Zachodzie, nazywa porządki architektoniczne i ich elementy; charakteryzuje budowle użyteczności publicznej omawianego okresu; wymienia i opisuje główne stanowiska archeologii wczesnochrześcijańskiej w Europie Zachodniej; charakteryzuje architekturę i plastykę wczesnochrześcijańską i zna kryteria jej datowania; charakteryzuje "odmiany regionalne" sztuki wczesnochrześcijańskiej i jest świadom ich przyczyn, posiada uporządkowana podstawową wiedzę dotycząca archeologii wczesnochrześcijańskiej w Europie Zachodniej. Student rozpoznaje porządki architektoniczne, typy budowli użyteczności publicznej, czyta plany miast antycznych; wyprowadza wnioski na podstawie publikowanych raportów wykopaliskowych; potrafi samodzielnie przygotować pracę pisemną opatrzoną prawidłowym aparatem; potrafi prezentować wyniki swojej pracy w formie krótkiego ustnego referatu. Student potrafi samodzielnie poszukiwać informacji na zadany temat, zachowuje krytycyzm wobec prezentowanych tez naukowych; rozpoznaje podstawowe zabytki omawianego okresu, ma świadomość, że stan wiedzy o przedmiocie ulega zmianom. aktywność studenta nakład pracy studenta w godz. udział w ćwiczeniach 60 przygotowanie do ćwiczeń 20 konsultacje 5 czas na napisanie referatu 25 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składają się następujące czynniki: obecność, referat, kolokwium końcowe. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.