Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Historia i archeologia Starożytnej Grecji-ćw

General data

Course ID: WS-AR-HAGćw
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Historia i archeologia Starożytnej Grecji-ćw
Organizational unit: Institute of Archaeology
Course groups:
Course homepage: http://starozytnosc.blog.uksw.edu.pl
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Short description: (in Polish)

Zajęcia gruntujące wiedzę o podstawowych, istotnych zagadnieniach archeologii starożytnej Grecji.

Full description: (in Polish)

Zajęcia gruntujące wiedzę o podstawowych, istotnych zagadnieniach archeologii starożytnej Grecji.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

N.G.L. Hammond, Dzieje Grecji, Warszawa 1973.

E. Papuci-Władyka, Sztuka starożytnej Grecji, Warszawa-Kraków 2001

A. Ziółkowski, Historia starożytna, Warszawa 2009

Literatura uzupełniająca:

M. L. Bernhard, Sztuka grecka, tomy I – IV, Warszawa 1989 – 93.

B. Bravo, E. Wipszycka, Historia Starożytnych Greków. Tom I: do końca wojen perskich. Warszawa 1988

B. Bravo,. M. Węcowski. E. Wipszycka, A. Wolicki, Historia Starożytnych Greków. Tom II: Okres klasyczny. Warszawa 2009

B. Bravo, E. Wipszycka, Historia Starożytnych Greków. Tom III: okres hellenistyczny. Warszawa 1998

J. Ciechanowicz, Cień Minotaura, Warszawa 1996

P. Connolly, H. Dodge, Antyczne miasta, Warszawa 1998

R. Flacelière, Życie codzienne w Grecji za czasów Peryklesa, Warszawa 1985

N.G.L. Hammond, Dzieje Grecji, Warszawa 1973.

N.G.L. Hammond, Starożytna Macedonia, Początki, Dzieje, Instytucje,. Warszawa 1999

B.J. Kemp, Egipt, Anatomia Cywilizacji, Warszawa 2009

P. Leveque, Świat grecki, Warszawa 1973

P. Levi, Wielkie kultury świata: Grecja, Warszawa 1995

A. Lasota-Moskalewska, Zwierzęta udomowione w dziejach ludzkości, Warszawa 2005

A. Łukaszewicz, Świat papirusów, Warszawa 2001

A. Łukaszewicz, Egipt Greków i Rzymian, Warszawa 2006

K. Michałowski, Jak Grecy tworzyli sztukę, Warszawa 1986

D. Musiał, Świat grecki od Homera do Kleopatry, Warszawa 2009

M. Olbrycht. Aleksander Wielki i świat irański, Rzeszów 2004

E. Papuci-Władyka, Sztuka starożytnej Grecji, Warszawa-Kraków 2001

M. Sartre, Wschód Rzymski, Wrocław 1997

A. Świderkówna, Życie codzienne w Egipcie greckich papirusów, Warszawa 2009

A. Świderkówna, Historie nieznane historii, Warszawa 2009

A. Świderkówna, Kiedy piaski Egipskie przemówiły po grecku, Warszawa 2009

Z. Sztetyłło, Sztuka grecka, w: A. Lewicka [red.] Sztuka świata, Tom II, Warszawa 1990

Wolski, Dzieje i upadek imperium Seleucydów, Kraków 1999.

E. Wipszycka [red.] Vademecum historyka starożytnej Grecji i Rzymu, Wrocław, Warszawa, Kraków 2001

A. Ziółkowski, Historia starożytna, Warszawa 2009

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

K_W01 Ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu archeologii w systemie nauk o społeczno-kulturowej przeszłości człowieka oraz o jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej.

K_W06 Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie archeologii

Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji źródeł archeologicznych

K_U01 Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów

K_U02 Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społeczno-kulturowych zachodzących w przeszłości; potrafi zidentyfikować ich przyczyny i skutki.

K_U21 Potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat ( w tym także na tematy związane ze studiowaną specjalnością) oraz podając argumenty za i przeciw.

Potrafi bronić swoich tez podczas dyskusji.

K_K02 Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role

Udział w wykładzie: 30 godz.

Przygotowanie do zaliczenia: 30 godz.

Suma godzin: 60 godz.

Liczba ECTS: 60 godz./25(30) = 2 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena obejmuje oceny z wejściówek, wygłoszonych referatów i aktywnego uczestnictwa w zajęciach.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)