New trends in presenting cultural history in museums
General data
Course ID: | WS-AR-NTPC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | New trends in presenting cultural history in museums |
Name in Polish: | New trends in presenting cultural history in museums |
Organizational unit: | Institute of Archaeology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | Wiedza: H2A_W02, H2A_W04, H2A_W05, H2A_W06, H2A_W09, S2A_W05, S2A_W02, S2A_W05, S2A_W08, UMIEJĘTNOŚCI H2A_U01, S2A_U01, S2A_U03, S2A_U08, KOMPETENCJE SPOŁECZNE H2A_K01 |
Short description: |
New trends in museum and exhibition design are discussed in a course which also seeks to teach students how to apply these trends to their own creative visions. |
Full description: |
In this course students will be exposed to new trends in museum design ranging from bold new aesthetic visions, various forms of public involvement and the use of innovative virtual realities using examples from the Museums on Berlin´s Museum Island, London, in particular the Tate Museums, Paris in particular the Louvre and Musée d’Orsay, New York in particular the MoMa, Whitney and Metropolitan and various on-site locations worldwide. Moreover, holistic exhibition visions from artists such as Olaflur Eliason and Theo Jansen will also figure in these lectures. These lectures will be interspersed with practical guides on how to apply innovative design to small-scale and small budget venues and accompanied by students composing their own exhibition strategies. This will, I hope, help students to realize their visions in the often challenging first steps of their careers as cultural presenters and managers. The presentation of these designs in the form of power point or PDF documents at the end of the semester accompanied by an oral explanation will be the basis of the evaluation. |
Bibliography: |
Cogeval Guy and Xavier Rey. Musée d'Orsay: capolavori Paris: Skira 2014 Dercon, Chris and Nicholas Serota Tate Modern: Building a Museum for the 21st Century 2016 Eliasson, Olafur Unspoken Spaces. London/New York: Thames & Hudson, 2016 Herzog, Lena and Theo Jansen. Strandbeest: The Dream Machines of Theo Jansen. Frankfurt: Taschen 2006. Hughes, Philip Exhibition Design: An Introduction. London: Laurence King Publishing, 2015 Kane, Elizabeth and Brett Ashley Crawford. The Augmented Museum: Essays on Opportunities and Uses of AugmentedReality in Museums. Pittsburg: ETC Press 2018 Macleod, Suzanne. Reshaping Museum Space: Architecture, Design, Exhibitions. London: Taylor & Francis, 2005 Miller, Dana. Whitney Museum of American Art: Handbook of the Collection: Whitney Museum of American Art 2015 Mola, Francesc Zamora Affordable Exhibition Design. New York: HarperCollins, 2011. 2011 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Knowledge K_W02 Zna i rozumie terminologię archeologii, antropologii kultury, historii, historii sztuki, zabytkoznawstwa i konserwatorstwa, geologii i geografii na poziomie rozszerzonym K_W04 Ma uporządkowaną pogłębioną, prowadząca do specjalizacji, wiedzę szczegółową z zakresu wybranych obszarów archeologii Europy H2A_W04 Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach archeologii z innymi dziedzinami nauki, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych K_W06 Ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary archeologii K_W09 Ma pogłębioną wiedzę o kompleksowej naturze kultury oraz jej złożoności i historycznej zmienność jej znaczeń K_W11 Ma pogłębioną wiedzę na temat zjawisk społecznych zachodzących w społecznościach różnego typu, rodzajów więzi społecznej oraz relacji pomiędzy strukturami społecznymi Skils K_U01 Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy K_U02 Posiada pogłębioną umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społeczno-kulturowych zachodzących w przeszłości; potrafi zidentyfikować ich przyczyny i skutki Social competence K_K01 Ma świadomość transdyscyplinarności wiedzy z dziedziny archeologii i zarządzania dziedzictwem kulturowym i rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia w tym zakresie ECTS Destription Uczestnictwo w wykładzie (participatin in lecture) : 60 godzin Lektury własne (books to read) : 60 godzin Przygotowanie do egzaminu (preparation to exam) : 30 godzin Suma godzin (Sum ): 150 ECTS =7 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
Oral presentation of PowerPoint /PDF of a virtual exhibition at the end of the semester |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.