Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Statistics for Archaeologists

General data

Course ID: WS-AR-SDAkw
Erasmus code / ISCED: 08.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Statistics for Archaeologists
Name in Polish: Statystyka dla archeologów
Organizational unit: Institute of Archaeology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

H1A_W05, H1A_W07


H1A_U01, H1A_U02, P1A_U05


H1A_K01, H1A_K03

Short description: (in Polish)

Wprowadzenie w zagadnienia statystyki. Na zajęciach przedstawione zostaną narzędzia statystyczne, najczęściej wykorzystywane podczas prowadzenia badań archeologicznych.

Full description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu przedstawienie narzędzi statystycznych wykorzystywanych w archeologii oraz sposobów przygotowania materiałów archeologicznych, tak by mogły być poddane analizie statystycznej. Omawiane zagadnienia to:

- zbieranie i porządkowanie danych, tak by mogły być poddane analizie statystycznej,

- tworzenie kategorii dla cech niemetrycznych,

- graficzne przedstawianie danych statystycznych,

- określanie głównych miar tendencji centralnej i miar zróżnicowania,

- próbkowanie,

- rachunek prawdopodobieństwa,

- porównywanie zbiorów.

Udział w wykładach: 30 godz.

Przygotowanie do zaliczania: 60 godz.

Suma godzin: 90 godz. = 3 ECTS

Bibliography: (in Polish)

Drennan Robert D. 2009 Statistics for Archaeologists, A Commonsense Approach, Second Edition, London.

Fletcher Mike, Lock Gary R.1995 Archeologia w liczbach. Podstawy statystyki dla archeologów, Poznań.

Hurst David T. 1978 The awful truth about statistics in archaeology, „American Antiquity”, Vol. 43 No 2, p. 231-244.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

KNOWLEDGE:

Student has knowledge about statistics in archeology. Student is able to choose appropriate statistical methods and draw conclusions based on the data processed by him or her.

SKILLS:

Student is able to analyze and understand a data set using statistical methods. Student can compare archaeological material and verify hypotheses using appropriate statistical methods.

COMPETENCIES::

Student can independently seek information on a given topic, and discuss it. Student appreciates opportunities offered by the statistics in archeology.

Student activity / workload in hours:

participation in the classes - 30 hours

time to prepare exercises - 30 hours

preparation for classes - 30 hours

TOTAL HOURS - 90

NUMBER OF ECTS - 90 HOURS = 3 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia: 1. aktywny udział w zajęciach (możliwe dwie nieobecności, trzecia - nawet usprawiedliwiona, wymaga dodatkowego kolokwium) 2. wykonywanie zadanych ćwiczeń (praca domowa) 3. jedno kolokwium (trzy zadania statystyczne i jedno opisowe)

Na ocenę 2 (ndst) student nie ma podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie statystyki.

Na ocenę 3 (dst) student ma podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje w wyżej opisanym zakresie

Na ocenę 4 (db) ma określoną wiedzę, umiejętności i kompetencje w wyżej opisanym zakresie i poprawnie porusza się po zagadnieniach związanych z różnymi metodami statystycznymi, potrafi prawidłowo wybrać i zastosować metodę statystyczną dla danego materiału archeologicznego

Na ocenę 5 (bdb) student swobodnie porusza się w wyżej wymienionych sferach.

Practical placement: (in Polish)

Brak

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)