Statistics for Archaeologists
General data
Course ID: | WS-AR-SDAkw |
Erasmus code / ISCED: |
08.4
|
Course title: | Statistics for Archaeologists |
Name in Polish: | Statystyka dla archeologów |
Organizational unit: | Institute of Archaeology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | H1A_W05, H1A_W07 H1A_U01, H1A_U02, P1A_U05 H1A_K01, H1A_K03 |
Short description: |
(in Polish) Wprowadzenie w zagadnienia statystyki. Na zajęciach przedstawione zostaną narzędzia statystyczne, najczęściej wykorzystywane podczas prowadzenia badań archeologicznych. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przedstawienie narzędzi statystycznych wykorzystywanych w archeologii oraz sposobów przygotowania materiałów archeologicznych, tak by mogły być poddane analizie statystycznej. Omawiane zagadnienia to: - zbieranie i porządkowanie danych, tak by mogły być poddane analizie statystycznej, - tworzenie kategorii dla cech niemetrycznych, - graficzne przedstawianie danych statystycznych, - określanie głównych miar tendencji centralnej i miar zróżnicowania, - próbkowanie, - rachunek prawdopodobieństwa, - porównywanie zbiorów. Udział w wykładach: 30 godz. Przygotowanie do zaliczania: 60 godz. Suma godzin: 90 godz. = 3 ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) Drennan Robert D. 2009 Statistics for Archaeologists, A Commonsense Approach, Second Edition, London. Fletcher Mike, Lock Gary R.1995 Archeologia w liczbach. Podstawy statystyki dla archeologów, Poznań. Hurst David T. 1978 The awful truth about statistics in archaeology, „American Antiquity”, Vol. 43 No 2, p. 231-244. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KNOWLEDGE: Student has knowledge about statistics in archeology. Student is able to choose appropriate statistical methods and draw conclusions based on the data processed by him or her. SKILLS: Student is able to analyze and understand a data set using statistical methods. Student can compare archaeological material and verify hypotheses using appropriate statistical methods. COMPETENCIES:: Student can independently seek information on a given topic, and discuss it. Student appreciates opportunities offered by the statistics in archeology. Student activity / workload in hours: participation in the classes - 30 hours time to prepare exercises - 30 hours preparation for classes - 30 hours TOTAL HOURS - 90 NUMBER OF ECTS - 90 HOURS = 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia: 1. aktywny udział w zajęciach (możliwe dwie nieobecności, trzecia - nawet usprawiedliwiona, wymaga dodatkowego kolokwium) 2. wykonywanie zadanych ćwiczeń (praca domowa) 3. jedno kolokwium (trzy zadania statystyczne i jedno opisowe) Na ocenę 2 (ndst) student nie ma podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie statystyki. Na ocenę 3 (dst) student ma podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje w wyżej opisanym zakresie Na ocenę 4 (db) ma określoną wiedzę, umiejętności i kompetencje w wyżej opisanym zakresie i poprawnie porusza się po zagadnieniach związanych z różnymi metodami statystycznymi, potrafi prawidłowo wybrać i zastosować metodę statystyczną dla danego materiału archeologicznego Na ocenę 5 (bdb) student swobodnie porusza się w wyżej wymienionych sferach. |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.