Historia ogrodów i załóżeń zieleni
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-AR-ZDK-HOZZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia ogrodów i załóżeń zieleni |
Jednostka: | Instytut Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | ODKiŚ1_W06 ODKiŚ1_K03 |
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa: Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 1, Od starożytności po barok. Wydanie: trzecie zmienione, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2007). ISBN: 978-83-01-15414-1 Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 2, Od XVIII wieku do współczesności. Wydanie: trzecie zmienione, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2009). ISBN: 978-83-01-15416-5 Penelope Hobhouse. Historia Ogrodów. Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, Wydanie I 2005. ISBN 83-213-4375-9 Janusz Bogdanowski. Polskie ogrody ozdobne. Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 2000. ISBN: 83-213-3990-5 Marek Siewniak, Anna Mitkowska. Tezaurus sztuki ogrodowej. Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa, 1998. ISBN: 83-87897-03-X Gerard Ciołek. Ogrody polskie. Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 1978. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
ODKiŚ1_W06 W zakresie poszczególnych specjalizacji w obszarze ochrony środowiska zna i rozumie elementarne fakty i pojęcia oraz zależności między nimi. ODKiŚ1_K03 Ma poczucie odpowiedzialności za dziedzictwo minionych epok. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: Egzamin w formie testu z elementami wypowiedzi pisemnej swobodnej i uzupełniania, rozpoznawanie obiektów ze zdjęć i planów Wiedza: ocena 2 (ndst): student nie ma uporządkowanej wiedzy na temat historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni, nie rozumie zagadnień związanych z historią ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; nie zna najważniejszych przykładów zabytkowych ogrodów i założeń zieleni. ocena 3 (dst): student ma podstawową wiedzę na temat historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; rozumie w stopniu podstawowym zagadnienia związane z historią ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; rozpoznaje najważniejsze przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni. ocena 4 (db): student ma uporządkowaną wiedzę na temat historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; rozumie zagadnienia związane z historią ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; umie scharakteryzować najważniejsze przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni. ocena 5 (bdb): student ma poszerzoną wiedzę na temat historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia związane z historią ogrodów i zabytkowych założeń zieleni; student umie scharakteryzować liczne przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni. Umiejętności: ocena 2 (ndst): student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacji dotyczących historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów. ocena 3 (dst): student w minimalny sposób potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów. ocena 4 (db): student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z zasobów internetowych instytucji kultury. Potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni. ocena 5 (bdb): student potrafi całkowicie poprawnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z zasobów internetowych instytucji kultury. Potrafi swobodnie posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie historii ogrodów i zabytkowych założeń zieleni. Kompetencje: ocena 2 (ndst): student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przygotowanie referatu na zadany temat; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć nie biorąc udziału w dyskusjach, nie formułując własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag krytycznych. ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie referatu na zadany temat; okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć rzadko biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne. ocena 4 (db): student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie referatu na zadany temat; często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; bierze udział w pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych. ocena 5 (bdb): student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie referatu na zadany temat; bardzo często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; chętnie i sprawnie bierze udział w pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.