Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy konserwacji ogrodów i założeń zieleni

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WS-AR-ZDK-PKOiZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy konserwacji ogrodów i założeń zieleni
Jednostka: Instytut Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

ODKiŚ1_W05


ODKiŚ1_W09


Literatura:

Literatura:

Longin Majdecki.

Ochrona i konserwacja zabytkowych założeń ogrodowych.

Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1993

ISBN: 83-01-10825-8

Dorota Sikora

Konserwacja ogrodów regularnych XVII i XVIII w

Doktoraty Katedry Sztuki Krajobrazu SGGW

Wydawca Wydawnictwo Sztuka Ogrodu Sztuka Krajobrazu Beata J. Gawryszewska, 2011

ISBN 8393274737, 9788393274734

http://www.sztukakrajobrazu.pl/sikora.pdf

Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 1, Od starożytności po barok.

Wydanie: trzecie zmienione, dodruk

Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2007).

ISBN: 978-83-01-15414-1

Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 2, Od XVIII wieku do współczesności.

Wydanie: trzecie zmienione, dodruk

Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2009).

ISBN: 978-83-01-15416-5

Penelope Hobhouse. Historia Ogrodów.

Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, Wydanie I 2005.

ISBN 83-213-4375-9

Janusz Bogdanowski. Polskie ogrody ozdobne.

Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 2000.

ISBN: 83-213-3990-5

Marek Siewniak, Anna Mitkowska. Tezaurus sztuki ogrodowej.

Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa, 1998.

ISBN: 83-87897-03-X

Gerard Ciołek. Ogrody polskie.

Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 1978.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

ODKiŚ1_W05

W zakresie poszczególnych specjalizacji w obszarze ochrony dóbr kultury i historii sztuki zna i rozumie elementarne fakty oraz zależności między nimi.

ODKiŚ1_W09

Ma elementarną wiedzę w zakresie najważniejszych nurtów i koncepcji filozofii europejskiej od czasów starożytnych po współczesność oraz rozumie zależności między nimi, a także rozumie elementarne fakty i pojęcia w obszarze norm etycznych obowiązujących w ochronie środowiska przyrodniczego oraz ochronie zabytków.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

Egzamin pisemny, rozpoznawanie wybranych obiektów przedstawionych na zdjęciach lub planach. Możliwość egzaminu

poprawkowego w formie ustnej.

Kryteria oceniania:

Wiedza:

ocena 2 (ndst): student nie ma uporządkowanej wiedzy na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni, nie

rozumie zagadnień związanych z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; nie zna najważniejszych

przykładów zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.

ocena 3 (dst): student ma podstawową wiedzę na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozumie w stopniu

podstawowym zagadnienia związane z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozpoznaje najważniejsze

przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.

ocena 4 (db): student ma uporządkowaną wiedzę na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozumie

zagadnienia z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; umie scharakteryzować najważniejsze przykłady

zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.

ocena 5 (bdb): student ma poszerzoną wiedzę na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozumie w stopniu

zaawansowanym zagadnienia związane z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; student umie

scharakteryzować liczne przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.

Umiejętności:

ocena 2 (ndst): student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacji dotyczących

podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.

ocena 3 (dst): student w minimalny sposób potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje

dotyczące podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.

ocena 4 (db): student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące podstaw

konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z zasobów

internetowych instytucji kultury. Potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować

właściwą terminologię używaną w dziedzinie konserwacji ogrodów i założeń zieleni.

ocena 5 (bdb): student potrafi całkowicie poprawnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować

informacje dotyczące podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz

potrafi korzystać z zasobów internetowych instytucji kultury. Potrafi swobodnie posługiwać się językiem specjalistycznym i

stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie konserwacji ogrodów i założeń zieleni.

Kompetencje:

ocena 2 (ndst): student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przygotowanie referatu

na zadany temat; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć nie biorąc udziału w dyskusjach, nie formułując

własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag krytycznych.

ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu

przygotowanie referatu na zadany temat; okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć rzadko biorąc udział w

dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.

ocena 4 (db): student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie

referatu na zadany temat; często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach,

formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; bierze udział w pracach organizacyjnych podczas

ćwiczeń terenowych.

ocena 5 (bdb): student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu

przygotowanie referatu na zadany temat; bardzo często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział

w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; chętnie i sprawnie bierze udział w

pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)