Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwiązywanie konfliktów dotyczących dziedzictwa kulturowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WS-AR-ZDK-RK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwiązywanie konfliktów dotyczących dziedzictwa kulturowego
Jednostka: Instytut Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

H1A_W02

H1A_W03

H1A_W08

H1A_W09

S1A_W01

S1A_W02

S1A_W04

S1A_W05

S1A_W06

S1A_W07

S1A_W08 H1A_U03

H1A_U04

H1A_U06

H1A_U07

S1A_U02

S1A_U03

S1A_U05

S1A_U07

S1A_U08 H1A_K01

H1A_K03

S1A_K01

S1A_K02

S1A_K03

S1A_K06


Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwój umiejętności komunikowania się i zachowania w różnych sytuacjach konfliktowych wynikających z roli zawodowej.

Pełny opis:

Zakres tematów

• Komunikacja interpersonalna (podstawy teoretyczne, proces komunikacji, podziały, szczególne uwzględnienie teorii dotyczącej konfliktu)

• Rodzaje i konsekwencje zachowań w sytuacjach konfliktowych (strategie rozwiązywania konfliktów).

• Etyka i odpowiedzialność za podejmowane działania, prawa i obowiązki w procesie komunikacji wynikające z roli zawodowej.

Literatura:

• Adler, R.B., Rosenfeld, L.B., Proctor II, R.F., (2014). Relacje interpersonalne. Poznań, REBIS.

• Bralczyk, J., Mosiołek – Kłosińska, K., (2001). Zmiany w publicznych zwyczajach językowych, Warszawa.

• Cialdini, R. (1999). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GWP/

• Dobek – Ostrowska, B., (2007). Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław ASTRU,.

• Goleman, D., (2006). Inteligencja społeczna. Poznań, REBIS.

• Głodowski, W. (1999). Bez słowa. Komunikacyjne funkcje zachowań. Warszawa: Hansa Communication.

• Fisher, R., Ury, W., Patton, B., (1992). Dochodząc do TAK, czyli negocjowanie bez poddawania się. Warszawa, PWE.

• Fortuna, P., (2012). Pozytywna psychologia porażki. Gdańsk GWP.

• Gut, J., Haman, W., (1995) Docenić konflikt., Kontrakt, Warszawa, OSH Kontrakt.

• Griffin, E., (2003). Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk GWP.

• Spencer, J., (2015) Kto zabrał mój ser. Warszawa, Studio EMKA

• Krajewska., A. (2015) Kompetencje personalne i społeczne. Warszawa, Ekonomik.

• Król-Fijewska, M. (2005), Stanowczo, łagodnie, bez lęku. W.A.B.

• McKey, M., Davis, M., Fanning, P. (2001) Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, GWP.

• Nęcki, Z. (2000). Komunikacja międzyludzka. Kraków: ANTYKWA.

• Pease, A. (2010). Mowa ciała. Gdańsk: GWP.

• Steward, J. (2000). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Rozwiązywanie konfliktów to temat, który należy do obszarów kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. Perspektywa nauk humanistycznych zawiera poznanie własnych zasobów w obszarze komunikacji interpersonalnej, zidentyfikowania natury i złożoności języka, jakim się posługuje, określania priorytetów podejmowanych działań, radzenia sobie z trudnymi emocjami. Perspektywa nauk społecznych w zaprojektowanym programie obejmuje wiedzę o człowieku, sposobach porozumiewania się ludzi, wyrażania opinii, rodzajów konfliktów i ich następstw, praw

i obowiązków wynikających z konsekwencji konfliktu oraz strategii ich rozwiązywania. Efekty kształcenia przedmiotu należą w większości do kategorii umiejętności i kompetencji,

z wykorzystaniem kategorii wiedzy w niezbędnym jej minimum.

Metody i kryteria oceniania:

Metody: Sytuacyjne metody poszukujące oraz giełda pomysłów, dyskusja, dyskusja moderowana, ćwiczenia praktyczne, studium przypadku, opisy i opowiadania, obserwacja w terenie, drama, praca zespołowa zadaniowa, przygotowanie dokumentów. Część teoretyczna w formie krótkich wykładów konwersatoryjnych na podstawie podanej literatury.

Weryfikacja efektów kształcenia na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, oceny opracowania tematów z zakresu rozwiązywania konfliktów.

Kryteria zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest obecność i aktywność na zajęciach. Zaliczenie uzyskuje student, który posługuje się poznaną na zajęciach terminologią z zakresu komunikacji interpersonalnej, szczególnie rozwiązywania konfliktów oraz przygotuje dowolne opracowanie strategii rozwiązywania konfliktów.

ocena kryteria

2 brak przygotowania na zajęcia, frekwencja poniżej wymagań określonych regulaminem studiów i IA.

3 - 3,5 znajomość i posługiwanie się elementarną terminologią związaną z komunikacją interpersonalną, w tym pojęciem konfliktu, poznaną w czasie zajęć

4 w/w oraz systematyczne przygotowanie do zajęć, aktywne uczestnictwo z ćwiczeniach, maksimum 2 nieobecności na zajęciach

4,5 - 5 w/w oraz przygotowanie opracowania z zakresu technik rozwiązywania konfliktów, sposobów obrony przed manipulacją, biuletynu informacyjnego o przepisach prawa lub instytucjach wsparcia dla ofiar przemocy, maksimum 2 nieobecności na zajęciach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)