Professional ethics
General data
Course ID: | WS-EK-EZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Professional ethics |
Name in Polish: | Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przygotowanie studentów do samodzielnego podejmowania decyzji w sytuacjach konfliktowych moralnie, zapoznanie z podstawami etyki, pogłębienie wrażliwości na problemy moralne w biznesie, osiągnięcie umiejętności identyfikacji problemów moralnych oraz dokonywania samodzielnej oceny moralnej. |
Full description: |
(in Polish) Podczas wykładu omawiana jest ogólna charakterystyka etyki biznesu oraz zagadnień społecznej odpowiedzialności biznesu, koncepcje biznesowe klasyków historii filozofii, teorie zależności między społecznością moralną a sfera biznesu, kryteria etyczne w biznesie, problematyka „opłacalności” etyki biznesu, etyka pracy oraz kwestie etyczne występujące w wewnętrznych relacjach przedsiębiorstw. |
Bibliography: |
(in Polish) Gasparski Wojciech, Wykłady z etyki biznesu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2007. Filek Janina, Etyka biznesu: studia przypadków, Wydaw. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2001. Burke Larry i Marcol Jerzy, Biznes zgodny z Biblią: biblijne zasady zarządzania w biznesie, Wydawnictwo Credo, Katowice 2008. Łukasiewicz-Kamińska Agnieszka, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego, Difin, Warszawa 2011 Nakonieczna Justyna, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin Warszawa 2008 Żemigała Marcin Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa Oficyna, Kraków 2007. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1. Etyka, definicje, rys historyczny 2. Refleksja etyczna nad życiem gospodarczym w pluralistycznym społeczeństwie; analiza postaw i zachowań podmiotów gospodarczych. 3. Prezentacja etycznych problemów życia gospodarczego i sposobów ich rozwiązywania z pozycji właściciela i menedżera. 4.Uświadomienie etycznego wymiaru własności prywatnej 5. Co to jest społeczna odpowiedzialność biznesu? 6. Rodowód i ewolucja koncepcji CSR 7. Modele CSR 8. Zakres koncepcji CSR 9. Instrumenty CSR 10. Wybrane przykłady działań społecznie odpowiedzialnych na rzecz pracowników. 11. Wybrane przykłady działań społecznie odpowiedzialnych na rzecz klientów. 12. Wybrane przykłady działań społecznie odpowiedzialnych na rzecz dostawców. 13. Wybrane przykłady działań społecznie odpowiedzialnych na rzecz środowiska naturalnego. 14. Wybrane przykłady działań społecznie odpowiedzialnych na rzecz społeczności lokalnej. Pytania, które sa niezbedne w procesie nauczania: po co? dlaczego? czemu to służy? kiedy/ jak? Umożliwiają one twórcze podejście do omawianych zagadnień, krytyczną analizę omawianych przypadków i podjętych decyzji. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) obecnosć na zajeciach aktywny udział sprawdzian zdobytej wiedzy w formie pisemnej |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.