Zarządzanie strategiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-EK-MGR-ZS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie strategiczne |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | EM2_W03, EM2_W04, EM2_U01, EM2_U04, EM2_U06, EM2_U09, EM2_U11, EM2_K02, EM2_K03, EM2_K09 |
Skrócony opis: |
Pojęcie zarządzania strategicznego. Planowanie strategiczne. Implementacja strategii . |
Pełny opis: |
1. Zarządzanie strategiczne - wprowadzenie. 2. Myślenie strategiczne w działaniu. 3. Koncepcja strategicznego zarządzania. 4. Rodzaje strategii. 5. Analiza strategiczna. 6. Rywalizacja pomiędzy przedsiębiorstwami sektora. 7. Kluczowe czynniki sukcesu przedsiębiorstwa. 8. Analiza SWOT. 9. System Balanced Scorecard (Zrównoważona Karta Wyników, Strategiczna Karta Wyników). 10. Analiza SPACE (Strategic Position and Action Evaluation). |
Literatura: |
1. Maria Romanowska: Zarządzanie strategiczne firmą, Warszawa 1996 (CIM) 2. Grażyna Gierszewska, Maria Romanowska: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa 2000 (PWE) 3. Krzysztof Obłój: Strategia organizacji, Warszawa 1999 (PWE) 4. Józef Penc: Strategiczny system zarządzania, Warszawa 2001 (Placet) 5. Rafał Krupski (red.): Zarządzanie strategiczne, Koncepcje, metody, Wrocław 1999 (AE) 6. W. Bień, B. Dobiegała-Korona,…: Skuteczne strategie, Warszawa 1997 (CIM) 7. Adam Stabryła: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Warszawa-Karków 2002 (PWN) 8. Michael E. Porter: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji, Warszawa 1999 (PWE) 9. Doskonalenie strategii, Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion 2006 10. Zdzisław Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012 11. Jerzy Rokita, Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005 12. Bogdan Gliński, Bolesław Kuc, Hanna Fołtyn, Menedżeryzm, strategie, zarządzanie, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2000 13. Elżbieta Urbanowska-Sojkin, Piotr Banaszyk, Hubert Witczak, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia: ECTS 3 pkt. Obecność podczas zajęć - 30 godz. Przygotowanie do dyskusji na zajęciach - 30 godz. Przygotowanie do egzaminu - 15 godz. Łącznie: 75 godz. / 25 = 3 Potrafi identyfikować szanse i zagrożenia funkcjonowania organizacji biznesowych i non-profit, tworzyć opcje strategiczne i je realizować. Wiedza i umiejętności z tego obszaru powinny być przydatne zarówno dla menedżerów już funkcjonujących organizacji, jak i nowo tworzonych. Potrafi krytycznie oceniać zarządzanie strategiczne w wybranych organizacjach. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Zrealizowanie zadania projektowego związanego z zarządzaniem strategicznym. 2. Egzamin ustny z teorii i praktyki zarządzania strategicznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.