Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Marketing

General data

Course ID: WS-EK-PM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Marketing
Name in Polish: Podstawy marketingu
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiot ma na celu zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu marketingu. Pozwoli to wykształcić umiejętność widzenia przedsiębiorstwa prowadzącego działalność reklamową i jego działań w szerszej strategicznej perspektywie.

Full description: (in Polish)

W zakresie zajęć przewiduje się następująca tematykę:

1. definicje marketingu i jego ewolucja

2. plan marketingowy

3. badania marketingowe

4. strategia produktu

5. cykl życia produktu i strategie marketingowe

6. promocja

7. polityka cenowa i dystrybucji

Bibliography: (in Polish)

1. B.Zurawik Przewodnik po marketingu Wyższa Szkoła Morska Gdynia 1999,

2. A.Nowacka, R.Nowacki Marketing w działalności gospodarczej, Difin, Warszawa 2015

3.K. Bilińska-Reformat, B .Nowotarska-Romaniak, Podstawy marketingu-wybrane problemy, Wyższa szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach, Tychy 2004

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK1_U04, EK1_U07, EK1_K03, EK1_K08,

ECTS 2 pkt

0,5 pkt ECTS obecność na zajęciach 15 h

0,5 pkt ECTS przygotowanie prezentacji 15h

1 pkt ECTS przygotowanie się do zaliczenia 30 h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

warunki zaliczenia przedmiotu

1) obecność na zajęciach 15 pkt

2) przygotowanie referatu i jego wygłoszenie 15 pkt

3) praca pisemna -testy jednokrotnego wyboru 20 pkt

oceny:

25 -0 pkt 2,0

26-30 pkt 3,0

31- 35 pkt 3,5

36- 40 pkt 4,0

41-45 pkt 4,5

46- 50 pkt 5,0

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)