Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychosocial customer behavior

General data

Course ID: WS-EKN-PZK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Psychosocial customer behavior
Name in Polish: Umiejętności psychospołeczne w pracy z klientem
Organizational unit: Institute Sociology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Potrzeby Klienta (wg systematyki M. Rosenberga). Od komunikacji do manipulacji. Moralny i etyczny wymiar manipulowania klientami. Asertywność a asercja. Reklamacje - porozumienie bez przemocy.

Bibliography: (in Polish)

R. Adler i inni. Relacje interpersonalne. Rebis. Poznań 2007.

M. Tokarz. Argumentacja. Perswazja. Manipulacja. GWP. Gdańsk 2006.

R.B. Cialdini. Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. GWP. Gdańsk 2004.

P. Znyk. Od komunikacji do manipulacji. Keżmarok 2008.

M.B. Rosenberg. Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy. Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza. Warszawa 2008.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Uczestnictwo w specjalizacji i ćwiczeniach - 24,

Przygotowanie do ćwiczeń - 15,

Przygotowanie do egzaminu - 15,

Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 15,

Case study - 10.

RAZEM 79

ECTS 3

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę dost: Uczestnictwo w co najmniej 60% zajęć.. Przedstawienie podczas egzaminu jednego case study.

Na ocenę dobrą: Obecność na 75% zajęć. Przedstawienie podczas egzaminu jednego case study. Potrafi poradzić sobie z trudnym klientem.

Na ocenę bardzo dobrą: Obecność na 85% zajęć. Przedstawienie podczas egzaminu jednego case study. Przedstawienie koncepcji własnej pracy w sposób satysfakcjonujący klientów. Potrafi poradzić sobie z trudnym klientem. Wyważona relacja zysk-satysfakcja klienta. Umiejętność obrony przed manipulacją.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)