M.A. thesis Seminar. Art from 19th tod 21st c. - selected issues.
General data
Course ID: | WS-HS-4M-SMWZS1921 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | M.A. thesis Seminar. Art from 19th tod 21st c. - selected issues. |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie - Wybrane zagadnienia z historii sztuki XIX - XXI w. |
Organizational unit: | Institute of History of Art |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej kultury wizualnej. Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu. Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008. Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: Student ma pogłębioną wiedzę o miejscu historii sztuki wśród nauk humanistycznych i jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej oraz wiedzę o powiązaniach historii sztuki z innymi naukami humanistycznymi, w tym filozofią i literaturą. Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o wybranych problemach rozwoju sztuki europejskiej od starożytności po czasy współczesne; zna zaawansowaną terminologię oraz metody badawcze historii sztuki. Ma uporządkowaną wiedzę o wybranych zagadnieniach sztuki świata i jej powiązaniach z naukami humanistycznymi. UMIEJĘTNOŚCI: Potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki. Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ, b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania. Potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę. Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. Potrafi pracować samodzielnie i w grupie, także interdyscyplinarnej, przyjmując w niej rolę wiodącą. Potrafi komunikować się z otoczeniem uzasadniając merytorycznie swoje stanowisko. KOMPETENCJE: Jest świadom skutków własnych działań i związanej z nimi odpowiedzialności w kontekście zmieniających się potrzeb społecznych. Ma kompetencje pozwalające na podtrzymywanie i rozwijanie etosu zawodu. Jest przygotowany do samodzielnego podejmowania decyzji wynikających m.in. z krytycznej oceny działań własnych oraz zespołów, w których pracuje bądź nimi kieruje - związanych w szczególności z etyką zawodową oraz inicjowania działań służących jej podtrzymywaniu. ECTS 4/4 (I rok) 17/17(II rok) x 25-30godz. w tym: I i II rok: 60 godz. seminarium 120 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych rok II: ok. 450 godz. przygotowanie tekstu ok. 300 godz. konsultacja i korekta tekstu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy. Złożenie pracy w I terminie (czerwcowym) jest możliwe jedynie pod warunkiem przedstawienia promotorowi kompletnego tekstu pracy na 2 tygodnie przed terminem składania prac. Złożenie pracy w II terminie (wrześniowym) jest możliwe jedynie pod warunkiem przedstawienia promotorowi kompletnego tekstu pracy na 2 tygodnie przed terminem składania prac. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.