Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

M.A. thesis Seminar. Art from 19th tod 21st c. - selected issues.

General data

Course ID: WS-HS-4M-SMWZS1921
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: M.A. thesis Seminar. Art from 19th tod 21st c. - selected issues.
Name in Polish: Seminarium magisterskie - Wybrane zagadnienia z historii sztuki XIX - XXI w.
Organizational unit: Institute of History of Art
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu:

Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej kultury

wizualnej.

Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu.

Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji:

Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu.

Metody oceny:

Zaliczenie każdego semestru na podstawie:

1) obecności (student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)

2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem

3) pracy pisemnej. Wymagane są:

w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań

w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu

w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008.

Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995.

Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.

Literatura dodatkowa:

dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA:

Student ma pogłębioną wiedzę o miejscu historii sztuki wśród nauk humanistycznych i jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej oraz wiedzę o powiązaniach historii sztuki z innymi naukami humanistycznymi, w tym filozofią i literaturą.

Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o wybranych problemach rozwoju sztuki europejskiej od starożytności po czasy współczesne; zna zaawansowaną terminologię oraz metody badawcze historii sztuki.

Ma uporządkowaną wiedzę o wybranych zagadnieniach sztuki świata i jej powiązaniach z naukami humanistycznymi.

UMIEJĘTNOŚCI:

Potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki.

Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ, b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej.

Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania.

Potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę.

Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki.

Potrafi pracować samodzielnie i w grupie, także interdyscyplinarnej, przyjmując w niej rolę wiodącą. Potrafi komunikować się z otoczeniem uzasadniając merytorycznie swoje stanowisko.

KOMPETENCJE:

Jest świadom skutków własnych działań i związanej z nimi odpowiedzialności w kontekście zmieniających się potrzeb społecznych. Ma kompetencje pozwalające na podtrzymywanie i rozwijanie etosu zawodu.

Jest przygotowany do samodzielnego podejmowania decyzji wynikających m.in. z krytycznej oceny działań własnych oraz zespołów, w których pracuje bądź nimi kieruje - związanych w szczególności z etyką zawodową oraz inicjowania działań służących jej podtrzymywaniu.

ECTS 4/4 (I rok) 17/17(II rok) x 25-30godz. w tym:

I i II rok:

60 godz. seminarium

120 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału

60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych

rok II:

ok. 450 godz. przygotowanie tekstu

ok. 300 godz. konsultacja i korekta tekstu

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody oceny:

Zaliczenie każdego semestru na podstawie:

1) obecności (student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)

2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem

3) pracy pisemnej. Wymagane są:

w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań

w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu

w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy.

Złożenie pracy w I terminie (czerwcowym) jest możliwe jedynie pod warunkiem przedstawienia promotorowi kompletnego tekstu pracy na 2 tygodnie przed terminem składania prac.

Złożenie pracy w II terminie (wrześniowym) jest możliwe jedynie pod warunkiem przedstawienia promotorowi kompletnego tekstu pracy na 2 tygodnie przed terminem składania prac.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)