Historia sztuki XIX-XXI w.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-HS-HSZ1921ćw |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia sztuki XIX-XXI w. |
Jednostka: | Instytut Historii Sztuki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | ODKiŚ1_W03 ODKiŚ1_U01 ODKiŚ1_U09 ODKiŚ1_K03 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: podstawowy. Wymagania wstępne: brak. Cele przedmiotu: zdobycie ogólnej wiedzy o sztuce XIX i XX wieku w celu zrozumienia, krytycznego uczestnictwa i organizowania życia artystycznego, upowszechnianie sztuki oraz wykształcenie podstawowych umiejętności analizy sztuki współczesnej. |
Pełny opis: |
Przedmiotem zajęć będzie analiza wybranych zjawisk zachodzących w sztuce XIX, XX i XXI wieku, wraz z kontekstem politycznym i społecznym. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EFEKTY KSZTAŁCENIA Ma podstawową wiedzę o rozwoju sztuce nowoczesnej i współczesnej Ma umiejętność skonstruowanej logicznie wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym na temat sztuki nowoczesnej i współczesnej udział w zajęciach 15 godzin przygotowanie do zajęć 10 godzin SUMA GODZIN ok. 25 godzin |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie - aktywnej obecności na zajęciach (dopuszcza się 2 nieobecności lub 2 nieprzygotowania do zajęć). - eseju zaliczeniowego ocena 2 (ndst): student nie zna podstawowej terminologii; nie posiada znajomości podstawowych problemów nowoczesnej i współczesnej sztuki polskiej i nie potrafi umieścić ich w układzie historycznym; nie ma wiedzy na temat najważniejszych problemów sztuki polskiej XIX i XX wieku. ocena 3 (dst): student zna w podstawowym stopniu terminologię; ma podstawową wiedzę o kierunkach rozwoju sztuki nowoczesnej i współczesnej w Polsce ocena 4 (db): student zna podstawową terminologię; ma orientację w podstawowych zagadnieniach sztuki nowoczesnej i współczesnej w Polsce i potrafi je w ogólnym stopniu umieścić w układzie chronologicznym. ocena 5 (bdb): student zna terminologię; ma w pełni uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień; posiada wiedzę na temat najważniejszych zagadnień sztuki nowoczesnej i współczesnej w Polsce ocena 2 (ndst): student nie potrafi omówić podstawowych problemów sztuki nowoczesnej i współczesnej, nie potrafi podjąć udziału w dyskusji na jej temat. ocena 3 (dst): student potrafi jedynie w ograniczonym stopniu omówić podstawowe problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej i przedstawić je w układzie chronologicznym, potrafi w ograniczonym stopniu wypowiadać się w dyskusji na jej temat. ocena 4 (db): student potrafi odpowiednio przedstawiać podstawowe problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej, wykazuje się podstawowym zrozumieniem ich specyfiki, popełnia jednak błędy w przytaczaniu poszczególnych koncepcji, potrafi umieścić je w układzie chronologicznym, potrafi podjąć dyskusję na ich temat. ocena 5 (bdb): student potrafi poprawnie przedstawiać podstawowe problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej, potrafi formułować samodzielnie wnioski i odnosić się krytycznie do przedstawionego materiału Kompetencje ocena 2 (ndst): student nie potrafi samodzielnie analizować poszczególnych problemów problemy sztuki nowoczesnej, nie potrafi zapoznać się z podstawową literaturą i terminologią ocena 3 (dst): student potrafi jedynie w ograniczonym stopniu posługiwać się podstawowymi terminami, ma problemy z odróżnieniem specyfiki poszczególnych problemów sztuki nowoczesnej i współczesnej. ocena 4 (db): student potrafi samodzielnie przeanalizować wybrane problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej, poszukiwać dla nich szerszego historycznego kontekstu ocena 5 (bdb): student potrafi kompleksowo i krytycznie przedstawić wybrane problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej, wykracza poza przedstawione w toku wykładów tezy i twierdzenia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.