Early modern European visual art
General data
Course ID: | WS-HS-N-2L-C-PNE-II |
Erasmus code / ISCED: |
03.6
|
Course title: | Early modern European visual art |
Name in Polish: | Plastyka nowożytna Europy - ćwiczenia |
Organizational unit: | Institute of History of Art |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty kierunkowe dla Historii Sztuki |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) K_W03, K_W04, K_W05, K_W07, K_W09, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05, K_U06, K_U07, K_U08, K_K02, K_K03, K_K05 |
Short description: |
level of course: middle advance objectives of the course, preferably expressed in terms of learning outcomes and competences: Introduction to metodology in history of art. To learn about self-reliant preparation of bibliography of selected topics, analysis work of art and its interpretation in historic, artistic and ideas context. prerequisites: Elementary knowledge of european history of art, attendance in the lectures of early modern European visual art |
Full description: |
course contents: Early modern European visual art assessment methods: Self-reliant preparation of paper and speech topic. |
Bibliography: |
1. Człowiek renesansu, red. Garin E., tłum. Osmólska-Metrak A., Warszawa 2001. 2. Delumeau J., Cywilizacja Odrodzenia, tłum. Bakowska E., Warszawa 1987. 3. Shearman J., Manieryzm, tł. Sibiniewska M., Warszawa 1970. 4. Białostocki J., Tradycje antyczne w sztuce europejskiej, w: Białostocki J., Teoria i twórczosc. O tradycji i inwencji w teorii sztuki i ikonografii, Poznan 1961, s. 169-203. 5. Człowiek baroku, red. Villari R., tłum. Bielanska B., Gurgul M., Wozniak M., Warszawa 2001. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA Student ma uporządkowana wiedzę o rozwoju sztuki nowożytnej Europy, obejmującą zaawansowaną terminologie oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki. Ma podstawowa wiedzę o powiązaniach historii sztuki z innymi naukami humanistycznymi, w tym filozofii i literatury. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji dzieł sztuki właściwe dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych. Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu praw autorskich. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące dzieł sztuki z wykorzystaniem rożnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych i komputerowych baz danych instytucji kultury. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki. Posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentacje wyników. Kierując się wskazówkami opiekuna naukowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności. Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami w historii sztuki. Potrafi rozpoznać rożne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretacje z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z powołaniem się na poglądy badaczy. Umie formułować wnioski. Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację z w języku polskim na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej w języku polskim, połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu z aparatem badawczym i prezentacji fotografii dzieł sztuki. Czyta literaturę fachową w języku obcym. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej rożne role. Odpowiednio określa priorytety służące realizacji określonego zadania. Aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym korzystając z rożnych jego form. 1 ECTS: udział w zajęciach, pozostałe punkty: przygotowanie do zajęć, w tym praca w bibliotece. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Referaty połączone z prezentacja materiału ilustracyjnego. Dyskusja na zajęciach na temat przeczytanych artykułów. Prace pisemne. Nieprzygotowanie w terminie dwóch zadań skutkuje obniżeniem oceny o stopień. Obecność na zajęciach obowiązkowa, także na zajęciach odbywających się w muzeach Warszawy. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.