Dziedzictwo starożytne i wczesnochrześcijańskie w basenie Morza Śródziemnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-HS-ODKS-DSiWwBMŚ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dziedzictwo starożytne i wczesnochrześcijańskie w basenie Morza Śródziemnego |
Jednostka: | Instytut Historii Sztuki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_W02, K_W04, K_W05, K_W07, K_W09, K_W10, K_W13, K_W14 K_U01, K_U02 K_K02, K_K03, K_K07 symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Konserwatorium dotyczące szeroko pojętej problematyki dziedzictwa starożytnego i chrześcijańskiego w Basenie Morza Śródziemnego. |
Pełny opis: |
Konserwatorium dotyczące szeroko pojętej problematyki dziedzictwa starożytnego i chrześcijańskiego w Basenie Morza Śródziemnego. Na zajęciach omawiane są wybrane aspekty dot. powyżej problematyki w takich krajach jak: Egipt, Izrael, Liban, Syria, Turcja, Grecja, Albania, Włochy. |
Literatura: |
A. Łukaszewicz, Egipt Greków i Rzymian, Książka i Wiedza, Warszawa 2006. A. Niwiński, Mity i symbole starożytnego Egiptu, Wydawnictwo „Pro-Egipt”, Warszawa 2001. J. Lipińska, Historia architektury starożytnego Egiptu, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1977. Seventy Years of Polish Archaeology in Egypt (praca zbiorowa), Polish Centre of Mediterranean Archaeology University of Warsaw, Warsaw 2007. V. Daves, Renée Friedman, Egypt, An unashamedly wide – ranging, superbly up – to – date survey of the latest archaeological discoveries in the Nile Valley, The British Museum Press, London 1998. N. Reeves, Ancient Egypt, the Great Discoveries, Thames and Hudson, London 2000. Internet |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Rozumie kompleksową naturę kultury oraz jej złożoność i historyczną zmienność jej znaczeń, Ma podstawową wiedzę o instytucjach związanych z archeologią i ochrona zabytków w basenie M. Śródziemnego; Ma podstawową wiedzę na temat teoretycznych podstaw zarządzania dziedzictwem kulturowym; Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków Potrafi dokonać analizy obiektu dziedzictwa kulturowego i opracować dla niego program długoterminowej ochrony i konserwacji, wykorzystując wiedzę teoretyczną oraz zgromadzone i wytworzone źródła Student czyta plany zabudowy; wyprowadza wnioski na podstawie publikowanych raportów wykopaliskowych; potrafi samodzielnie przygotować pracę pisemną opatrzoną prawidłowym aparatem; potrafi prezentować wyniki swojej pracy w formie krótkiego ustnego referatu. Student potrafi samodzielnie poszukiwać informacji na zadany temat, zachowuje krytycyzm wobec prezentowanych tez naukowych; rozpoznaje podstawowe zabytki omawianego okresu, ma świadomość, że stan wiedzy o przedmiocie ulega zmianom. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wygłoszonego referatu na ocenę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.