(in Polish) Dziedzictwo starożytne i wczesnochrześcijańskie w basenie Morza Śródziemnego
General data
Course ID: | WS-HS-ODKS-DSiWwBMŚ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Dziedzictwo starożytne i wczesnochrześcijańskie w basenie Morza Śródziemnego |
Organizational unit: | Institute of History of Art |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Konserwatorium dotyczące szeroko pojętej problematyki dziedzictwa starożytnego i chrześcijańskiego w Basenie Morza Śródziemnego. |
Full description: |
(in Polish) Konserwatorium dotyczące szeroko pojętej problematyki dziedzictwa starożytnego i chrześcijańskiego w Basenie Morza Śródziemnego. Na zajęciach omawiane są wybrane aspekty dot. powyżej problematyki w takich krajach jak: Egipt, Izrael, Liban, Syria, Turcja, Grecja, Albania, Włochy. |
Bibliography: |
(in Polish) A. Łukaszewicz, Egipt Greków i Rzymian, Książka i Wiedza, Warszawa 2006. A. Niwiński, Mity i symbole starożytnego Egiptu, Wydawnictwo „Pro-Egipt”, Warszawa 2001. J. Lipińska, Historia architektury starożytnego Egiptu, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1977. Seventy Years of Polish Archaeology in Egypt (praca zbiorowa), Polish Centre of Mediterranean Archaeology University of Warsaw, Warsaw 2007. V. Daves, Renée Friedman, Egypt, An unashamedly wide – ranging, superbly up – to – date survey of the latest archaeological discoveries in the Nile Valley, The British Museum Press, London 1998. N. Reeves, Ancient Egypt, the Great Discoveries, Thames and Hudson, London 2000. Internet |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Rozumie kompleksową naturę kultury oraz jej złożoność i historyczną zmienność jej znaczeń, Ma podstawową wiedzę o instytucjach związanych z archeologią i ochrona zabytków w basenie M. Śródziemnego; Ma podstawową wiedzę na temat teoretycznych podstaw zarządzania dziedzictwem kulturowym; Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków Potrafi dokonać analizy obiektu dziedzictwa kulturowego i opracować dla niego program długoterminowej ochrony i konserwacji, wykorzystując wiedzę teoretyczną oraz zgromadzone i wytworzone źródła Student czyta plany zabudowy; wyprowadza wnioski na podstawie publikowanych raportów wykopaliskowych; potrafi samodzielnie przygotować pracę pisemną opatrzoną prawidłowym aparatem; potrafi prezentować wyniki swojej pracy w formie krótkiego ustnego referatu. Student potrafi samodzielnie poszukiwać informacji na zadany temat, zachowuje krytycyzm wobec prezentowanych tez naukowych; rozpoznaje podstawowe zabytki omawianego okresu, ma świadomość, że stan wiedzy o przedmiocie ulega zmianom. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena wygłoszonego referatu na ocenę. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.