The history of art from romanticism to postmodernism - exercises
General data
Course ID: | WS-HS-ODKS-HSRPćw |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | The history of art from romanticism to postmodernism - exercises |
Name in Polish: | Historia sztuki od romantyzmu do postmodernizmu - ćwiczenia |
Organizational unit: | Institute of History of Art |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: zdobycie podstawowej wiedzy o polskiej sztuce XIX i XX wieku wraz z umiejętnością uczestnictwa w krytycznej dyskusji nad poszczególnymi problemami. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć zajmować będziemy się wybranymi zagadnieniami współczesnego życia artystycznego w Polsce i na świecie. |
Bibliography: |
(in Polish) Obowiązkowe: Piotrowski Piotr, Znaczenie modernizmu. W stronę historii sztuki polskiej po 1945 roku, Poznań 1999. Luba Iwona, Dialog nowoczesności z tradycją. Malarstwo polskie dwudziestolecia międzywojennego, Warszawa 2004. Jerzy Malinowski, Malarstwo Polskie XIX wieku, Warszawa Dodatkowe: Ryszkiewicz Andrzej red., Współczesna sztuka polska, Warszawa 1981. Luba Iwona, Dialog nowoczesności z tradycją. Malarstwo polskie dwudziestolecia międzywojennego, Warszawa 2004. Olszewski Andrzej K., Dzieje sztuki polskiej 1890-1980, Warszawa 1988. Bogucki Janusz, Sztuka Polski Ludowej, Warszawa 1983. Borkowski Grzegorz, Mazur Adam, Branicka Monika red., Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000, Warszawa 2007. Chłap-Nowakowa Justyna, Kuś Maciej, Marcinek Jadwiga red., Dzieje sztuki polskiej, wyd. Kluszczyński (opracowanie ogólne). Kępińka Alicja, Nowa sztuka – sztuka polska 1945-1978, Auriga 1981. Kowalska Bożena, Polska awangarda malarska 1945-1980, Warszawa 1988. Pollakówna Joanna, Malarstwo polskie między wojnami 1918-1939, Warszawa 1982. A. Osęka, W. Skrodzki, Współczesna rzeźba polska, Warszawa 1977. Włodarczyk Wojciech, Sztuka polska 1918-2000, Warszawa 2000. Rottenberg Anda, Sztuka w Polsce 1945-2005, Warszawa 2007. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EFEKTY KSZTAŁCENIA Ma podstawową wiedzę o rozwoju polskiej sztuki nowoczesnej i współczesnej Posiada umiejętność skonstruowanej logicznie wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym na temat sztuki nowoczesnej i współczesnej udział w zajęciach 15 godzin przygotowanie wystąpienia 5 godzin przygotowanie do kolokwium (lektura tekstów) 10 godzin SUMA GODZIN ok. 30 godzin LICZBA ECTS 1 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metoda Zaliczenie na podstawie aktywnej obecności na zajęciach oraz przygotowanego eseju. ocena 2 (ndst): student nie zna podstawowej terminologii; nie posiada znajomości podstawowych problemów nowoczesnej i współczesnej sztuki polskiej i nie potrafi umieścić ich w układzie historycznym; nie ma wiedzy na temat najważniejszych problemów sztuki polskiej XIX i XX wieku. ocena 3 (dst): student zna w podstawowym stopniu terminologię; ma podstawową wiedzę o kierunkach rozwoju sztuki nowoczesnej i współczesnej w Polsce ocena 4 (db): student zna podstawową terminologię; ma orientację w podstawowych zagadnieniach sztuki nowoczesnej i współczesnej w Polsce i potrafi je w ogólnym stopniu umieścić w układzie chronologicznym. ocena 5 (bdb): student zna terminologię; ma w pełni uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień; posiada wiedzę na temat najważniejszych zagadnień sztuki nowoczesnej i współczesnej w Polsce ocena 2 (ndst): student nie potrafi omówić podstawowych problemów sztuki nowoczesnej i współczesnej, nie potrafi podjąć udziału w dyskusji na jej temat. ocena 3 (dst): student potrafi jedynie w ograniczonym stopniu omówić podstawowe problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej i przedstawić je w układzie chronologicznym, potrafi w ograniczonym stopniu wypowiadać się w dyskusji na jej temat. ocena 4 (db): student potrafi odpowiednio przedstawiać podstawowe problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej, wykazuje się podstawowym zrozumieniem ich specyfiki, popełnia jednak błędy w przytaczaniu poszczególnych koncepcji, potrafi umieścić je w układzie chronologicznym, potrafi podjąć dyskusję na ich temat. ocena 5 (bdb): student potrafi poprawnie przedstawiać podstawowe problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej, potrafi formułować samodzielnie wnioski i odnosić się krytycznie do przedstawionego materiału Kompetencje ocena 2 (ndst): student nie potrafi samodzielnie analizować poszczególnych problemów problemy sztuki nowoczesnej, nie potrafi zapoznać się z podstawową literaturą i terminologią ocena 3 (dst): student potrafi jedynie w ograniczonym stopniu posługiwać się podstawowymi terminami, ma problemy z odróżnieniem specyfiki poszczególnych problemów sztuki nowoczesnej i współczesnej. ocena 4 (db): student potrafi samodzielnie przeanalizować wybrane problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej, poszukiwać dla nich szerszego historycznego kontekstu ocena 5 (bdb): student potrafi kompleksowo i krytycznie przedstawić wybrane problemy sztuki nowoczesnej i współczesnej, wykracza poza przedstawione w toku wykładów tezy i twierdzenia. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.