Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Administrative procedure in environmental protection

General data

Course ID: WS-HS-ODKS-PADS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Administrative procedure in environmental protection
Name in Polish: Procedura administracyjna w ochronie środowiska
Organizational unit: Institute of History of Art
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i instytucjami prawa administracyjnego oraz przedstawienie struktury organów ochrony środowiska oraz przebiegu i podstaw procedury administracyjnej. Omówione zostaną główne założenia ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Full description: (in Polish)

W ramach wykładu studenci będą zapoznawać się z podstawowymi pojęciami i instytucjami i strukturami prawa administracyjnego oraz procedury administracyjnej. Omówione zostaną zagadnienia takie jak: uczestnicy postępowania administracyjnego, organy, przebieg postępowania administracyjnego. Omówione zostaną instrumenty prawne wskazane w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Bibliography: (in Polish)

Akty prawne:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (w aktualnym brzmieniu)

2. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (w aktualnym brzmieniu)

3. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (w aktualnym brzmieniu)

Literatura przedmiotu:

1) Górski M. i inni (red.), Prawo ochrony środowiska. Komentarz, Warszawa 2014.

2) B. Adamiak, J. Borkowski, Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, Warszawa 2013.

3) M. Rudnicki, Organizacja ochrony środowiska, Lublin 2011.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

A. Wiedza

1. Posługuje się terminologią umożliwiającą opis systemu prawa administracyjnego oraz procedury administracyjnej, zna zakres obowiązywania Kodeksu postępowania administracyjnego

2. Posiada wiedzę umożliwiającą charakterystykę procedur administracyjnych oraz wiedzę w zakresie zasad postępowania administracyjnego

3. Ma wiedzę dotyczącą poszczególnych etapów procedury administracyjnej

B. Umiejętności

4. Interpretuje akty prawne i na ich podstawie wyciąga poprawne wnioski (identyfikuje, wyszukuje akty prawne oraz prawidłowo interpretuje przepisy)

5. Potrafi wskazać poszczególne etapy procedury administracyjnej oraz instrumenty wskazane w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami

C. Kompetencje

6. Ma świadomość znaczenia procedury administracyjnej dla ochrony środowiska

7. Potrafi pracować indywidualnie wykazując inicjatywę i samodzielność w działaniach oraz efektywnie współdziałać w pracy zespołowej, pełniąc w niej różne role

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

egzamin pisemny

ocena niedostateczna

A. Wiedza

1. Nie operuje terminologią, umożliwiającą opis systemu prawa administracyjnego oraz procedury administracyjnej, nie zna zakresu obowiązywania Kodeksu postępowania administracyjnego

2. Nie posiada podstawowej wiedzy umożliwiającej charakterystykę procedur administracyjnych, nie rozpoznaje i nie definiuje zasad postępowania administracyjnego

3. Nie posiada wiedzy dotyczącej poszczególnych etapów procedury administracyjnej

B. Umiejętności

4. Nie potrafi interpretować aktów prawa i na ich podstawie wyciągać poprawnych wniosków

5. Nie potrafi wskazać poszczególnych etapów procedury administracyjnej

C. Kompetencje

6. Nie ma świadomości znaczenia norm prawnych dla realizacji ochrony środowiska

7. Nie potrafi pracować indywidualnie oraz efektywnie współdziałać w pracy zespołowej

ocena dostateczna:

A. Wiedza

1. Poprawnie operuje kilkoma terminami, umożliwiającymi opis systemu prawa administracyjnego oraz procedury administracyjnej, zna zakres obowiązywania Kodeksu postępowania administracyjnego

2. Posiada podstawową wiedzę umożliwiającą charakterystykę charakterystykę procedur administracyjnych, słabo rozpoznaje i definiuje zasady postępowania administracyjnego

3. Słabo identyfikuje poszczególne etapy procedury administracyjnej

B. Umiejętności

4. Dostatecznie potrafi zinterpretować przepisy prawne, posługuje się zbiorami aktów prawnych oraz wyszukuje akty prawa

5. Dostatecznie potrafi poszczególne etapy procedury administracyjnej

C. Kompetencje

6. Ma dostateczną świadomość znaczenia norm prawnych dla realizacji ochrony środowiska

7. Dostatecznie potrafi pracować indywidualnie oraz współdziałać zespołowo

Ocena dobra:

A. Wiedza

1. Operuje terminologią, umożliwiającą opis systemu prawa administracyjnego oraz procedury administracyjnej, zna zakres obowiązywania Kodeksu postępowania administracyjnego

2. Posiada podstawową wiedzę umożliwiającą charakterystykę procedur administracyjnych oraz wiedzę w zakresie zasad postępowania administracyjnego

3. Dobrze zna poszczególne etapy procedury administracyjnej

B. Umiejętności

4. Interpretuje akty prawa i na ich podstawie wyciąga poprawne wnioski (Analizuje akty prawne i posługuje się zbiorami

aktów prawnych oraz wyszukuje niezbędne akty)

5. Dobrze potrafi wskazać poszczególne etapy procedury administracyjnej

C. Kompetencje

6. Ma świadomość znaczenia procedury administracyjnej dla ochrony środowiska, zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności

7. Potrafi dobrze pracować indywidualnie wykazując inicjatywę i samodzielność w działaniach oraz potrafi współdziałać w pracy zespołowej

ocena bardzo dobra:

A. Wiedza

1. Sprawnie operuje terminologią, umożliwiającą opis systemu prawa administracyjnego oraz procedury administracyjnej, zna zakres obowiązywania Kodeksu postępowania administracyjnego

2. Posiada podstawową wiedzę umożliwiającą charakterystykę procedur administracyjnych oraz wiedzę w zakresie zasad postępowania administracyjnego

3. Zna bardzo dobrze poszczególne etapy procedury administracyjnej

B. Umiejętności

4. Sprawnie interpretuje akty prawa i na ich podstawie wyciąga poprawne wnioski, analizuje akty prawne i posługuje się zbiorami aktów prawnych oraz wyszukuje niezbędne akty,

5. Potrafi prawidłowo wskazać i omówić poszczególne etapy procedury administracyjnej

C. Kompetencje

6. Ma wysoką świadomość znaczenia norm prawnych dla realizacji ochrony środowiska, zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie aspektu prawnego

7. Sprawnie pracuje indywidualnie wykazując inicjatywę i samodzielność w działaniach oraz efektywnie współdziała w pracy zespołowej, pełniąc w niej różne role

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)