BA seminar
General data
Course ID: | WS-HS-ODKS-SEMLIC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | BA seminar |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Institute of History of Art |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zasadniczym celem seminarium jest kształtowanie podstaw warsztatu naukowego, nabywanie w trakcie seminarium umiejętności formułowania, rozwiązywania problemów teoretyczno-aplikacyjnych oraz prowadzenia badań i pisania prac naukowo-badawczych (zestawienia, notatki, dokumentowanie, raporty, sprawozdania, inwentaryzowanie, referaty, artykuły, eseje i większe formy opracowań naukowych). |
Full description: |
(in Polish) Główne elementy zajęć: Omówienie i zakres seminarium licencjackiego; Omówienie przygotowania oraz podstawowych elementów i konstrukcji pracy licencjackiej; Omówienie techniki pisania pracy naukowej; Omówienie pojęć związanych z przebiegiem badań naukowych i ich metodologią; Określenie problematyki pracy badawczej (licencjackiej), tematu / tytułu pracy; Dyskusja o materiałach, źródłach i publikacjach związanych z pracą licencjacką / naukową; Analiza wyników badań dotyczących pracy licencjackiej. Tematyka seminarium: Dobra kultury / dziedzictwo kulturowe Digitalizacja / cyfryzacja dziedzictwa kulturowego Zabytki archeologiczne / architektury / dziedzictwo poprzemysłowe Krajobraz kulturowy Nieinwazyjne metody dokumentacji i badania dziedzictwa kulturowego Ochrona, zarządzenie, popularyzacja i finansowanie dziedzictwa kulturowego Ekspozycja i uczytelnianie zabytków Media i nowe media i dziedzictwo kulturowe Historia badań dziedzictwa kulturowego (archeologia / architektura) Dziedzictwo niematerialne Dobra kultury a społeczeństwo |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: [do wyboru] 1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Wrocław 2006. 2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Gliwice 2007. 3. Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań 2005. 4. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Warszawa 2012. 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2008. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) UMIEJĘTNOŚCI K_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do interpretowania i analizowania zabytków i pomników przyrody K_U02 Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w ochronie dóbr kultury i środowiska do opisu i analizy relacji między obiektami chronionymi a otaczającym światem i społeczeństwem K_U03 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w zakresie nauk społecznych, prawnych i biologicznych w praktycznych działaniach dokumentacyjnych i edukacyjnych w instytucjach związanych z ochroną dóbr kultury i środowiska K_U04 Posiada umiejętność skonstruowanej logicznie wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym na temat wszystkich obszarów ochrony dóbr kultury i środowiska. Umie sporządzić maszynopis z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami. K_U06 Posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i opinii na temat dóbr kultury i środowiska K_U07 Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w działalności konserwatorskiej i ochronnej i we współpracy z innymi instytucjami dostrzega i analizuje dylematy etyczne, przewiduje skutki konkretnych działań organizacyjnych K_U08 Rozumiejąc przepisy prawa posiada umiejętność współdziałania ze służbami cywilnymi, wojskowymi, przedstawicielami prawa i urzędnikami państwowymi w zakresie przeciwdziałania sytuacjom zagrażającym dziedzictwu kulturowemu K_U09 Potrafi odróżnić działania komercyjne od działań non profit w instytucjach związanych z ochroną zabytków i środowiska, rozumie różnicę między instytucjami państwowymi, a organizacjami pozarządowymi i potrafi stosować kryteria prawne i etyczne do działań w różnych rodzajach instytucji zajmujących się dziedzictwem kulturowym i przyrodniczym K_U10 Potrafi pracować w zespole składającym się z przedstawicieli nauk humanistycznych, społecznych i ścisłych, rozumie zależności i zakresy kompetencji poszczególnych dziedzin ochrony dóbr kultury i środowiska KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 Ma świadomość interdyscyplinarności wiedzy z zakresu ochrony dóbr kultury i środowiska i rozumie konieczność ciągłego samokształcenia i konsultacji specjalistycznych w codziennej działalności K_K02 Ma przekonanie o wadze postępowania w sposób etyczny i profesjonalny, przestrzegania norm etyki zawodu konserwatora zabytków i przyrody |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania: Zaliczenie / ocena 1. Przyjęcie i zatwierdzenie złożonego planu pracy i wykazu literatury, źródeł oraz materiałów do pracy 2. Zatwierdzenie i przyjęcie konspektu pracy 3. Zatwierdzenie i przyjęcie całości pracy Obecność obowiązkowa (dopuszczalna ilość nieobecności - 2). Sytuacje szczególne do rozpatrzenia i wyjaśnienia przez prowadzącego. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.