Bases of the selection of grades of green - exercises
General data
Course ID: | WS-HS-ODKiS-1L-PDGZc |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Bases of the selection of grades of green - exercises |
Name in Polish: | Podstawy doboru gatunków zieleni - ćwiczenia |
Organizational unit: | Institute of History of Art |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | Knowledge: ODKiŚ1_U03 ODKiŚ1_U09 |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: Literatura podstawowa: Włodzimierz Seneta, Jakub Dolatowski. Dendrologia. Wydanie: czwarte zmienione Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011 (copyright 2008) ISBN: 978-83-01-15369-4 Włodzimierz Seneta. Drzewa i krzewy iglaste. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1987. ISBN: 83-01-05225-2. (Tom I i II) Marcinkowski Jacek. Byliny ogrodowe - produkcja i zastosowanie. Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa, 2002. ISBN: 8309017510 Leokadia Witkowska-Żuk. Atlas roślinności lasów. Seria wydawnicza: Flora Polski Multico, Warszawa, 2012. ISBN: 978-83-7073-649-1 Martin Cervenka. Świat roślin, skał i minerałów. Multico, Warszawa, 1993. ISBN: 83-7073-035-3 Katalog roślin - drzewa, krzewy, byliny. Agencja Promocji Zieleni , Warszawa, 2011. ISBN: 978-83-921807-6-0 Marczyński Szczepan. Clematis i inne pnącza ogrodowe. MULTICO, Warszawa, 2008. ISBN: 9788370734091 Wiesław Gawryś. Słownik Roślin Zielnych, łacińsko-polski. Officina Botanica, Kraków, 2009. ISBN: 978-83-92-5110-5-2 Beata Grabowska, Tomasz Kubala. Encyklopedia bylin tom I, A – J. Zysk i S-ka Wydawnictwo s. j., Poznań, 2011. Skład, opracowanie graficzne i redakcyjne – Officina Botanica Sp. z o.o. ISBN: 978-83-7506-845-0 Beata Grabowska, Tomasz Kubala. Encyklopedia Bylin tom II, K-Z. Zysk i S-ka Wydawnictwo s. j., Poznań, 2012. Skład, opracowanie graficzne i redakcyjne – Officina Botanica Sp. z o.o. ISBN: 978-83-7506-846-7 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) ODKiŚ1_U03 Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w ochronie dziedzictwa przyrodniczego. ODKiŚ1_U09 Posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i opinii na temat dóbr kultury, a także skonstruować logiczne wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym na temat ochrony dóbr kultury oraz przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: Prezentacja i egzamin w formie testu z elementami wypowiedzi pisemnej swobodnej i uzupełniania. Rozpoznawanie obiektów przedstawionych na zdjęciach Wiedza: ocena 2 (ndst): student nie ma uporządkowanej wiedzy na temat chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni, nie rozumie zagadnień związanych ze specyfiką różnych typów założeń zieleni. ocena 3 (dst): student ma podstawową wiedzę na temat chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni, rozpoznaje najważniejsze typy założeń zieleni. ocena 4 (db): student ma uporządkowaną wiedzę na temat chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni, rozumie zagadnienia związane doborem gatunków roślin, umie scharakteryzować najważniejsze typy założeń zieleni. ocena 5 (bdb): student ma poszerzoną wiedzę na temat chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni; w stopniu zaawansowanym rozumie zagadnienia związane z doborem gatunków roślin; student umie scharakteryzować liczne typy założeń zieleni. Umiejętności: ocena 2 (ndst): student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacji dotyczących chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów. ocena 3 (dst): student w minimalny sposób potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów. ocena 4 (db): student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z odpowiednich zasobów internetowych. Potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie doboru gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni. ocena 5 (bdb): student potrafi całkowicie poprawnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z odpowiednich zasobów internetowych. Potrafi swobodnie posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie doboru gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni. Kompetencje: ocena 2 (ndst): student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przygotowanie referatu na zadany temat; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć nie biorąc udziału w dyskusjach, nie formułując własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag krytycznych ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie referatu na zadany temat; okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć rzadko biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne ocena 4 (db): student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie referatu na zadany temat; często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; bierze udział w pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych ocena 5 (bdb): student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie referatu na zadany temat; bardzo często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; chętnie i sprawnie bierze udział w pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.