Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Bases of the selection of grades of green - exercises

General data

Course ID: WS-HS-ODKiS-1L-PDGZc
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Bases of the selection of grades of green - exercises
Name in Polish: Podstawy doboru gatunków zieleni - ćwiczenia
Organizational unit: Institute of History of Art
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

Knowledge:


ODKiŚ1_U03


ODKiŚ1_U09




Bibliography: (in Polish)

Literatura:

Literatura podstawowa:

Włodzimierz Seneta, Jakub Dolatowski. Dendrologia.

Wydanie: czwarte zmienione

Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011 (copyright 2008)

ISBN: 978-83-01-15369-4

Włodzimierz Seneta. Drzewa i krzewy iglaste.

Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1987.

ISBN: 83-01-05225-2. (Tom I i II)

Marcinkowski Jacek. Byliny ogrodowe - produkcja i zastosowanie.

Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa, 2002.

ISBN: 8309017510

Leokadia Witkowska-Żuk. Atlas roślinności lasów.

Seria wydawnicza: Flora Polski

Multico, Warszawa, 2012.

ISBN: 978-83-7073-649-1

Martin Cervenka. Świat roślin, skał i minerałów.

Multico, Warszawa, 1993.

ISBN: 83-7073-035-3

Katalog roślin - drzewa, krzewy, byliny.

Agencja Promocji Zieleni , Warszawa, 2011.

ISBN: 978-83-921807-6-0

Marczyński Szczepan. Clematis i inne pnącza ogrodowe.

MULTICO, Warszawa, 2008.

ISBN: 9788370734091

Wiesław Gawryś. Słownik Roślin Zielnych, łacińsko-polski.

Officina Botanica, Kraków, 2009.

ISBN: 978-83-92-5110-5-2

Beata Grabowska, Tomasz Kubala. Encyklopedia bylin tom I, A – J.

Zysk i S-ka Wydawnictwo s. j., Poznań, 2011.

Skład, opracowanie graficzne i redakcyjne –

Officina Botanica Sp. z o.o.

ISBN: 978-83-7506-845-0

Beata Grabowska, Tomasz Kubala. Encyklopedia Bylin tom II, K-Z.

Zysk i S-ka Wydawnictwo s. j., Poznań, 2012.

Skład, opracowanie graficzne i redakcyjne –

Officina Botanica Sp. z o.o.

ISBN: 978-83-7506-846-7

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

ODKiŚ1_U03

Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w ochronie dziedzictwa przyrodniczego.

ODKiŚ1_U09

Posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i opinii na temat dóbr kultury, a także skonstruować logiczne wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym na temat ochrony dóbr

kultury oraz przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania:

Prezentacja i egzamin w formie testu z elementami wypowiedzi pisemnej swobodnej i uzupełniania. Rozpoznawanie obiektów

przedstawionych na zdjęciach

Wiedza:

ocena 2 (ndst): student nie ma uporządkowanej wiedzy na temat chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich

zastosowania w założeniach zieleni, nie rozumie zagadnień związanych ze specyfiką różnych typów założeń zieleni.

ocena 3 (dst): student ma podstawową wiedzę na temat chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w

założeniach zieleni, rozpoznaje najważniejsze typy założeń zieleni.

ocena 4 (db): student ma uporządkowaną wiedzę na temat chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w

założeniach zieleni, rozumie zagadnienia związane doborem gatunków roślin, umie scharakteryzować najważniejsze typy

założeń zieleni.

ocena 5 (bdb): student ma poszerzoną wiedzę na temat chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w

założeniach zieleni; w stopniu zaawansowanym rozumie zagadnienia związane z doborem gatunków roślin; student umie

scharakteryzować liczne typy założeń zieleni.

Umiejętności:

ocena 2 (ndst): student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacji dotyczących

chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i

sposobów.

ocena 3 (dst): student w minimalny sposób potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje

dotyczące chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni z wykorzystaniem różnych

źródeł i sposobów.

ocena 4 (db): student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące

chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i

sposobów oraz potrafi korzystać z odpowiednich zasobów internetowych. Potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się

językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie doboru gatunków roślin i ich

zastosowania w założeniach zieleni.

ocena 5 (bdb): student potrafi całkowicie poprawnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować

informacje dotyczące chronionych i ozdobnych gatunków roślin i ich zastosowania w założeniach zieleni z wykorzystaniem

różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z odpowiednich zasobów internetowych. Potrafi swobodnie posługiwać się

językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie doboru gatunków roślin i ich

zastosowania w założeniach zieleni.

Kompetencje:

ocena 2 (ndst): student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przygotowanie referatu

na zadany temat; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć nie biorąc udziału w dyskusjach, nie formułując

własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag krytycznych

ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu

przygotowanie referatu na zadany temat; okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć rzadko biorąc udział w

dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne

ocena 4 (db): student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie

referatu na zadany temat; często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach,

formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; bierze udział w pracach organizacyjnych podczas

ćwiczeń terenowych

ocena 5 (bdb): student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu

przygotowanie referatu na zadany temat; bardzo często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział

w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; chętnie i sprawnie bierze udział w

pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)