Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Basic maintenance of gardens and green objectives - lecture

General data

Course ID: WS-HS-ODKiS-PKOiZZ
Erasmus code / ISCED: 15.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Basic maintenance of gardens and green objectives - lecture
Name in Polish: Podstawy konserwacji ogrodów i założeń zieleni - wykład
Organizational unit: Institute of History of Art
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Punkty ECTS 3

Udział w wykładach: 30 godz.

Konsultacje: 3 godz.

Samodzielna lektura: 37 godz.

Przygotowanie do zaliczenia: 20 godz.

Łącznie: 90 godz. / 3 pkt. ECTS

Full description: (in Polish)

1. Wprowadzenie do Ochrony i konserwacji ogrodów. Zakres dziedziny i terminologia.

2. Ochrona i konserwacja ogrodów na świecie

3. Konserwacja ogrodów w Polsce

4. Metodologia badań ogrodowych, rodzaje zniszczeń i działań konserwatorskich

5.Adaptacja zabytkowych założeń ogrodowych na potrzeby współczesne

6.Drzewostany i drzewa parkowe – ochrona i pielęgnacja

7. Partery ogrodowe – typologia, ochrona, odtwarzanie, pielęgnacja

8. Formy kwiatowe w parkach krajobrazowych

9. Układy alejowe, szpalery i żywopłoty - rewaloryzacja

10.Grupy drzew, syngieltony, runo parkowe i łąki

11. Szata roślinna historycznych parków

12. Drogi, nawierzchnie i układy wodne

13. Przestrzenne formy ochrony konserwatorskiej

14. Dokumentacja konserwatorska

15. Wykonywanie prac konserwatorskich

Punkty ECTS 3

Udział w wykładach: 30 godz.

Konsultacje: 3 godz.

Samodzielna lektura: 37 godz.

Przygotowanie do zaliczenia: 20 godz.

Łącznie: 90 godz. / 3 pkt. ECTS

Bibliography: (in Polish)

Longin Majdecki.

Ochrona i konserwacja zabytkowych założeń ogrodowych.

Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1993

ISBN: 83-01-10825-8

Dorota Sikora

Konserwacja ogrodów regularnych XVII i XVIII w

Doktoraty Katedry Sztuki Krajobrazu SGGW

Wydawca Wydawnictwo Sztuka Ogrodu Sztuka Krajobrazu Beata J. Gawryszewska, 2011

ISBN 8393274737, 9788393274734

http://www.sztukakrajobrazu.pl/sikora.pdf

Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 1, Od starożytności po barok.

Wydanie: trzecie zmienione, dodruk

Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2007).

ISBN: 978-83-01-15414-1

Longin Majdecki. Historia ogrodów. T. 2, Od XVIII wieku do współczesności.

Wydanie: trzecie zmienione, dodruk

Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010 (copyright 2009).

ISBN: 978-83-01-15416-5

Penelope Hobhouse. Historia Ogrodów.

Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, Wydanie I 2005.

ISBN 83-213-4375-9

Janusz Bogdanowski. Polskie ogrody ozdobne.

Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 2000.

ISBN: 83-213-3990-5

Marek Siewniak, Anna Mitkowska. Tezaurus sztuki ogrodowej.

Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa, 1998.

ISBN: 83-87897-03-X

Gerard Ciołek. Ogrody polskie.

Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 1978.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

ODKiŚ1_W05

W zakresie poszczególnych specjalizacji w obszarze ochrony dóbr kultury i historii sztuki zna i rozumie elementarne fakty oraz zależności między nimi.

ODKiŚ1_W09

Ma elementarną wiedzę w zakresie najważniejszych nurtów i koncepcji filozofii europejskiej od czasów starożytnych po współczesność oraz rozumie zależności między nimi, a także rozumie elementarne fakty i pojęcia w obszarze norm etycznych obowiązujących w ochronie środowiska przyrodniczego oraz ochronie zabytków.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin pisemny, rozpoznawanie wybranych obiektów przedstawionych na zdjęciach lub planach. Możliwość egzaminu poprawkowego w formie ustnej.

Kryteria oceniania:

Wiedza:

ocena 2 (ndst): student nie ma uporządkowanej wiedzy na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni, nie rozumie zagadnień związanych z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; nie zna najważniejszych przykładów zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.

ocena 3 (dst): student ma podstawową wiedzę na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozumie w stopniu podstawowym zagadnienia związane z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozpoznaje najważniejsze przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.

ocena 4 (db): student ma uporządkowaną wiedzę na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozumie zagadnienia z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; umie scharakteryzować najważniejsze przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.

ocena 5 (bdb): student ma poszerzoną wiedzę na temat podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia związane z tematyką podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni; student umie scharakteryzować liczne przykłady zabytkowych ogrodów i założeń zieleni.

Umiejętności:

ocena 2 (ndst): student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacji dotyczących podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.

ocena 3 (dst): student w minimalny sposób potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.

ocena 4 (db): student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z zasobów internetowych instytucji kultury. Potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie konserwacji ogrodów i założeń zieleni.

ocena 5 (bdb): student potrafi całkowicie poprawnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące podstaw konserwacji ogrodów i założeń zieleni z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz potrafi korzystać z zasobów internetowych instytucji kultury. Potrafi swobodnie posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną w dziedzinie konserwacji ogrodów i założeń zieleni.

Kompetencje:

ocena 2 (ndst): student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przygotowanie referatu na zadany temat; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć nie biorąc udziału w dyskusjach, nie formułując własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag krytycznych.

ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie referatu na zadany temat; okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć rzadko biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.

ocena 4 (db): student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie referatu na zadany temat; często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; bierze udział w pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych.

ocena 5 (bdb): student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przygotowanie referatu na zadany temat; bardzo często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne; chętnie i sprawnie bierze udział w pracach organizacyjnych podczas ćwiczeń terenowych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)