Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia z dziejów kultury artystycznej średniowiecznej i staropolskiej

General data

Course ID: WS-HS-SL-5-WZzDKAŚiS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia z dziejów kultury artystycznej średniowiecznej i staropolskiej
Organizational unit: Institute of History of Art
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Rozwój umiejętności prowadzenia samodzielnej pracy badawczej: wyboru zagadnienia, opisu i analizy dzieła sztuki (lub przekazu obrazowego), jego interpretacji w kontekście wiedzy o kulturze artystycznej średniowiecznej i nowożytnej.

Seminarium ma umożliwić studentowi wybór tematu, zebranie materiałów i literatury, wreszcie - napisanie pracy magisterskiej.

Wymagania wstępne: wiadomości i umiejętności opanowane w ramach programu zrealizowanego w toku studiów licencjackich.

Full description: (in Polish)

Wybór i opracowanie poważnego zadania badawczego, jakim jest przygotowanie pracy magisterskiej. Nauczyciel pomaga w doborze i problemowym sprecyzowaniu tematu, koordynuje postęp prac, adiustuje gotowy tekst i ewentualnie koryguje uchybienia.

Wieloetapowa praca nad projektem prowadzona metodami ćwiczeniowymi i w toku dyskusji. Student przygotowuje referaty prezentujące: temat, stan badań, zgromadzony materiał i problemy badawcze. Przygotowanie i omówienie tekstu.

Zaliczenie semestru i seminarium na podstawie:

1) obecności (można mieć dwie nieusprawiedliwione w semestrze)

2) prezentacji, przynajmniej raz w semestrze, stanu zaawansowania pracy nad wybranym zagadnieniem

3) przedstawienie pracy pisemnej.

Na I roku wymagane są:

w semestrze zimowym - wybór tematu, wstępny stan badań i koncepcja pracy

w semestrze letnim - pełny stan badań, konspekt pracy

N II roku wymagane są:

w semestrze zimowym - sukcesywna prezentacja postępu prac i przekazywanie kolejnych fragmentów tekstu.

w semestrze letnim - ukończenie pracy i redakcja.

Bibliography: (in Polish)

Dobierana indywidualnie, w zależności od podjętej przez studenta tematyki badawczej.

Spośród prac metodologicznych, które dość szybko się dezaktualizują, najbardziej przydatne zdają się: Wstęp do historii sztuki, cz. I: przedmiot, metodologia zawód, red. P. Skubiszewski; Warszawa 1973; cz. 2: Materiały bibliograficxzne, red. J.Ostrowsi, A. Małkewicxz, Warszawa 1995.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student ma wiedzę o miejscu historii sztuki wśród nauk humanistycznych i jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej oraz podstawową wiedzę o jej powiązaniach z innymi naukami humanistycznymi.

Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o rozwoju sztuki europejskiej, zna terminologię oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki.

Zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, zna stosowane w historii sztuki teorie i metody badawcze; orientuje się w ich najnowszych osiągnięciach.

Ma wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego.

Potrafi rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki przez wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntetyczne wnioski.

Posiada umiejętności badawcze, w tym:

a) analizy problemów z zakresu historii sztuki, także analizy obiektu in situ

b) właściwie dobiera metody i narzędzia badawcze, zarówno do pracy teoretycznej, jak tez w analitycznym opisie zabytków

c) potrafi opracować i zaprezentować wyniki prac z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjnych i komunikacyjnych.

Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię.

Rozumie potrzebę pogłębiania wiedzy przez całe życie i jej stałego konfrontowania w praktyce zawodowej.

Potrafi pracować samodzielnie i w grupie, także interdyscyplinarnej, akceptując w niej różne role. Potrafi komunikować się, uzasadniając merytorycznie swoje stanowisko.

Jest świadom skutków własnych działań i związanej z nimi odpowiedzialności. Ma kompetencje pozwalające na propagowanie wzorców etycznego postępowania w środowisku pracy i poza nim.

Jest przygotowany do samodzielnego podejmowania decyzji m.in. wynikających z krytycznej oceny działań własnych, a także zespołów, w których pracuje bądź nimi kieruje.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie semestru i seminarium na podstawie:

1) obecności (można mieć dwie nieusprawiedliwione w semestrze)

2) prezentacji, przynajmniej raz w semestrze, stanu zaawansowania pracy nad wybranym zagadnieniem

3) przedstawienie pracy pisemnej.

Na I roku wymagane są:

w semestrze zimowym - wybór tematu, wstępny stan badań i koncepcja pracy

w semestrze letnim - pełny stan badań, konspekt pracy

N II roku wymagane są:

w semestrze zimowym - sukcesywna prezentacja postępu prac i przekazywanie kolejnych fragmentów tekstu.

w semestrze letnim - ukończenie pracy i redakcja.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)