(in Polish) Seminarium licencjackie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki średniowiecznej
General data
Course ID: | WS-HS-SL-WZZHSŚ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki średniowiecznej |
Organizational unit: | Institute of History of Art |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | advanced |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zdobycie umiejętności umożliwiających napisanie pracy licencjackiej. Student dokonuje wyboru tematu, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, następnie uczy się sporządzenia planu pracy, wybrania odpowiedniej metodologii badawczej, opracowania stanu badań i doboru literatury przedmiotu. Podczas pracy student pogłębia umiejętności związane między innymi z: analizą dzieła sztuki pod względem formalnym oraz ideowym, opisem zjawisk artystycznych czy też krytyczną analizą źródeł literackich i archiwalnych. |
Full description: |
(in Polish) Tematem badań są dzieła plastyki średniowiecznej polskiej oraz europejskiej, ich funkcje, znaczenia ideowe i wzajemne oddziaływanie. Przy pomocy prowadzącego zajęcia Student uczy się między innymi dokonywania analiz porównawczych dzieła sztuki na podstawie jego formy; określania proweniencji obiektów czy też ich przynależności stylistycznej. |
Bibliography: |
(in Polish) Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student ma wiedzę o miejscu historii sztuki wśród nauk humanistycznych i jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej oraz podstawową wiedzę o powiązaniach historii sztuki z innymi naukami humanistycznymi. Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o rozwoju sztuki europejskiej od starożytności po czasy współczesne, zna terminologię oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki. Zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma znajomość stosowanych w historii sztuki teorii i metodologii oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. Ma wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego. Student potrafi rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ, b) dobór metod i narzędzi badawczych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konfrontowania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce zawodowej. Potrafi pracować samodzielnie i w grupie, także interdyscyplinarnej, przyjmując w niej różne role. Potrafi komunikować się z otoczeniem uzasadniając merytorycznie swoje stanowisko Student jest świadom skutków własnych działań i związanej z nimi odpowiedzialności. Ma kompetencje pozwalające na popularyzację wzorów etycznego postępowania w środowisku pracy i poza nim. Jest przygotowany do samodzielnego podejmowania decyzji wynikających m.in. z krytycznej oceny działań własnych oraz zespołów, w których pracuje bądź nimi kieruje. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student jest zobowiązany do prezentacji wyników swoich badań i postępu pracy na każdych zajęciach. Referuje poszczególne zagadniena. Prezentuje stan badań i strukturę pracy Metody oceny: 1. obowiązkowa obecność na zajęciach, 2. aktywność na zajęciach, 3. przygotowanie bibliografii, stanu badań i struktury pracy (I sem.), 4. złożenie pracy seminaryjnej (II sem). |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.