Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Social communication

General data

Course ID: WS-PO-BW-KS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Social communication
Name in Polish: Komunikowanie społeczne
Organizational unit: Institute of Political Science
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Full description: (in Polish)

01 Rozwój nauki o komunikowaniu

02 Komunikowanie jako proces porozumiewania się; mowa ciała

03 Prawda, retoryka, erystyka

04 Komunikowanie polityczne

05 Początki współczesnych mass mediów, projekcja filmu „Obywatel Kane” (fragm.)

06 PR, Marketing polityczny, lobbying

07 Propaganda: Korea Północna, Rosja; tzw. Państwo Islamskie, narzędzia komunikacyjne w ręku ekstremistów;

08 - Internet - zmieniająca się relacja twórcy i odbiorcy informacji; język postów, tweetów i memów, jego konsekwencje dla precyzji przekazu treści; rola niezależnej informacji w systemach totalitarnych/autorytarnych; teorie spiskowe w Internecie; konsekwencje przemian w obiegu informacyjnym dla opisu i odbioru kryzysu migracyjnego; fake: rola umyślnie fałszowanej informacji, odpowiedzialność przy powielaniu, zasięg dementi ujawnionych przekłamań;

09 Nowe narzędzia weryfikacji informacji

10. Prezentacje referatów studentów

11. Zaliczenia

Bibliography: (in Polish)

Bogusława Dobek – Ostrowska „Podstawy komunikowania społecznego”, Wrocław 2004

S.P.Morreale, B.H.Spitzberg, J.K.Barge Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2015

Em Griffin „Podstawy komunikacji społecznej”, Gdańsk 2003

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student powinien znać główne nurty i teorie z zakresu komunikacji, potrafić zidentyfikować słabości współczesnych mediów i mediów społecznościowych, opisać cechy materiałów PR-owych, propagandowych, potrafić samodzielnie stosować narzędzia weryfikacji informacji.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

1) 50% - obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności; 100% obecności = pół oceny wyżej)

2) 40% - przygotowanie i przedstawienie prezentacji na zadany temat

3) 10% - aktywność na zajęciach (konstruktywny udział w dyskusji)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)