Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

From opinion to influence. Internet and democracy

General data

Course ID: WS-PO-BW-OODWIiD
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: From opinion to influence. Internet and democracy
Name in Polish: Od opinii do wpływu - Internet i demokracja
Organizational unit: Institute of Political Science
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Pojawienie się nowych mediów stało się przedmiotem wielu dyskusji, w przebiegu których podkreśla się między innymi rolę technologii w zwiększaniu jakości sfery publicznej, a tym samym poziomu demokracji. Wpływ nowych mediów na jakość procesów demokratycznych dotyczy zarówno ustabilizowanych , jak i młodych demokracji, w których nowe platformy medialne, takie jak blogi i media społecznościowe, zyskują rosnącą popularność wśród użytkowników internetu. Zajęcia te dadzą możliwość refleksji nad związkiem demokracji i technologii, z uwzględnieniem jej wpływu na funkcjonowanie współczesnych społeczeństw.

Bibliography: (in Polish)

1.Philippe C. Schmitter i Terry Lynn Karl, Czym jest demokracja... i czym nie jest w: Szczupaczyński

2. Dijk J. van, Społeczne aspekty nowych mediów: analiza społeczeństwa sieci, PWN, Warszawa, 2010.

3. Vaidhyanathan S., Antisocial media. Jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji? Warszawa 2018

4. Matuszewski P., Cyberplemiona. Analiza zachowań użytkowników Facebooka w trakcie kampanii parlamentarnej, Warszawa 2018

5. Barney D, Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008

6. Galloway S., Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google, Warszawa 2017

7. Bartlett J., Ludzie przeciw technologii. Jak Internet zabija demokrację (i jak możemy ją ocalić), Warszawa 2019

8. Castells M., Władza komunikacji, Warszawa 2013

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wymagania:

1. Obecność 8 punktów (1 nieobecność)

2. Czytanie tekstów i aktywne uczestnictwo 20 punktów (0-3 na jednych zajęciach)

3. Przygotowanie komentarzy na blogu na każde zajęcia 30 punktów (każdy komentarz od 0-5)

4. Przygotowanie postera na wybrany temat związany z tematyką zajęć (wybór tematu, przeprowadzanie badań , przygotowanie posteru, prezentacja) 42 punkty (temat i jego opracowanie 0-20, poster 0-10, prezentacja 0-12)

= 100 punktów

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)