From opinion to influence. Internet and democracy
General data
Course ID: | WS-PO-BW-OODWIiD |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | From opinion to influence. Internet and democracy |
Name in Polish: | Od opinii do wpływu - Internet i demokracja |
Organizational unit: | Institute of Political Science |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Pojawienie się nowych mediów stało się przedmiotem wielu dyskusji, w przebiegu których podkreśla się między innymi rolę technologii w zwiększaniu jakości sfery publicznej, a tym samym poziomu demokracji. Wpływ nowych mediów na jakość procesów demokratycznych dotyczy zarówno ustabilizowanych , jak i młodych demokracji, w których nowe platformy medialne, takie jak blogi i media społecznościowe, zyskują rosnącą popularność wśród użytkowników internetu. Zajęcia te dadzą możliwość refleksji nad związkiem demokracji i technologii, z uwzględnieniem jej wpływu na funkcjonowanie współczesnych społeczeństw. |
Bibliography: |
(in Polish) 1.Philippe C. Schmitter i Terry Lynn Karl, Czym jest demokracja... i czym nie jest w: Szczupaczyński 2. Dijk J. van, Społeczne aspekty nowych mediów: analiza społeczeństwa sieci, PWN, Warszawa, 2010. 3. Vaidhyanathan S., Antisocial media. Jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji? Warszawa 2018 4. Matuszewski P., Cyberplemiona. Analiza zachowań użytkowników Facebooka w trakcie kampanii parlamentarnej, Warszawa 2018 5. Barney D, Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008 6. Galloway S., Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google, Warszawa 2017 7. Bartlett J., Ludzie przeciw technologii. Jak Internet zabija demokrację (i jak możemy ją ocalić), Warszawa 2019 8. Castells M., Władza komunikacji, Warszawa 2013 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wymagania: 1. Obecność 8 punktów (1 nieobecność) 2. Czytanie tekstów i aktywne uczestnictwo 20 punktów (0-3 na jednych zajęciach) 3. Przygotowanie komentarzy na blogu na każde zajęcia 30 punktów (każdy komentarz od 0-5) 4. Przygotowanie postera na wybrany temat związany z tematyką zajęć (wybór tematu, przeprowadzanie badań , przygotowanie posteru, prezentacja) 42 punkty (temat i jego opracowanie 0-20, poster 0-10, prezentacja 0-12) = 100 punktów |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.